جمهوری اسلامی ایران و دولت بولیوی در زمینه ظرفیت سازی فناوری های پیشرفته - نانو تکنولوژی یادداشت تفاهمی را به امضا رساندند.

به گزارش جماران؛ در سفر دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به  بولیوی، سند یادداشت تفاهم همکاریهای توسعه ای جمهوری اسلامی ایران و دولت بولیوی توسط دکتر ظریف و دیه گو پاری، وزیر امور خارجه بولیوی به امضاء رسید.

در این یادداشت تفاهم ، طرف ایرانی متعهد گردید  تا دانش فنی فناوری نانو را بواسطه ایجاد رشته کارشناسی ارشد و دکتری فناوری نانو و همچنین تاسیس آزمایشگاه تخصصی نانو در دانشگاه امی بولیوی درچارچوب همکاری توسعه ای جنوب – جنوب امضاء نماید.  

در مراسم امضاء این یادداشت تفاهم وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با افتخار آماده به اشتراک گذاشتن دستاوردهای خود با ملت هایی است که پیشرفت خود را به کشورهای حامی یکجانبه گرائی پیوند نزده اند و در فربه تر شدن نظام سلطه نقشی ایفاء نمی کنند.  

photo_2019-07-24_02-36-28

وزیرخارجه کشورمان افزود: راز پیشرفت و توسعه کشورهائی که مصمم به حفظ استقلال خود در جهانی که کشورهای استعماری، سعی در تعمیق وابستگی سایر کشورها را دارند، چشم فروبستن از حمایت های مشروط این کشورها و اعتماد به ظرفیت های داخلی و همچنین به مشارکت گذاشتن ظرفیت های خود با کشورهای همسو می باشد. سیاستی که جمهوری اسلامی ایران از چهار دهه قبل تاکنون و پس از انقلاب اسلامی در پیش گرفته و خوشبختانه با همین رویکرد موفق به کسب دستاوردهای شگرفی در حوزه های مختلف دفاعی، هسته ای و علمی و فناوری شده است. تاجائیکه، علیرغم اعمال فشارهای گونان و سنگین چهل ساله از سوی کشورهای سلطه طلب، همچنان با اقتدار درحال پیمودن قله های پیشرفت و توسعه می باشد.  

این برنامه همکاری با هدف توانمندسازی و تربیت نخبگان بولیویایی در حوزه نانو و تولید مشترک محصولات دانش بنیان نانوئی و همچنین تجاری سازی آن در منطقه آمریکای لاتین به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.