وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به عنوان رییس شورای وزیران اوفید انتخاب شد.

به گزارش جماران؛ کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، نتایج سفر دو روزه وزیر امور اقتصادی و دارایی را تشریح کرد.

غریب آبادی با اشاره به حضور دکتر دژپسند در چهلمین اجلاس وزرای صندوق اوپک برای توسعه بین المللی (اوپک)، اظهار داشت که وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان، در ابتدای این نشست با اجماع و به مدت یک سال، به عنوان رییس شورای وزیران اوفید انتخاب شد.

مهمترین مصوبه اجلاس وزرای اوفید نیز تصویب اصول عمومی راهبرد جدید این صندوق برای کمک به کشورهای در حال توسعه، به ویژه کشورهای با درآمد پایین، بوده است. 

سفیر کشورمان افزود: دکتر دژپسند، در حاشیه اجلاس اوفید با همتایان خود از کشورهای عراق، الجزایر و کویت نیز دیدار و درخصوص توسعه روابط و همکاری های اقتصادی دوجانبه، گفتگو نمود. 

دیدار با مدیرکل اوفید نیز از دیگر برنامه های وزیر امور اقتصادی و دارایی به وین بود. برابر اظهارات نماینده دائم کشورمان، طرفین، در این دیدار درخصوص راهکارهای توسعه کارآمدی اوفید و هدایت منابع آن به سمت کشورهای نیازمند و پیشگیری از مواجه شدن احتمالی این صندوق با هر گونه چالش احتمالی در آینده، گفتگو کردند. دکتر دژپسند در جریان این دیدار، از دکتر الخلیفه، مدیرکل صندوق اوفید، دعوت کرد تا در آینده نزدیک به ایران سفر نماید.

دیدار با لی یونگ، مدیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) نیز از دیگر برنامه های وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در وین بود. غریب آبادی در این رابطه اظهار داشت: طرفین، در این دیدار  درخصوص ضرورت طراحی یک برنامه تحول و راهبردی در روابط ایران و یونیدو، با هدف استفاده از ظرفیت های تخصصی این سازمان و همچنین سایر کشورها و نهادهای مالی و سرمایه گذاری در قالب پروژه های مشترک، گفتگو کردند. در همین رابطه، به طور اصولی توافق شد تا در جریان سفر آتی مدیرکل یونیدو به ایران، ابعاد بیشتر این همکاری ها تبیین و در چارچوب یک یادداشت تفاهم، تنظیم گردد.

دیدار و گفتگو با رییس کل بانک مرکزی اطریش، برخی ایرانیان شاغل در سازمان های بین المللی مستقر در وین، و برخی فعالان تجاری ایرانی در اطریش، از دیگر برنامه های وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در سفر به وین بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.