یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

حاشیه‌ای بر پاسخ سخنگوی شورای نگهبان

پایگاه خبری جماران: مطابق آنچه خبرگزاری ها گزارش کرده اند،جناب آقای کدخدایی امروز در جلسه ای که برای پاسخ گویی به سؤالات خبرنگاران تشکیل شده بوده و در خصوص حذف گزارش تفصیلی انتخابات سال 88 از سایت شورای نگهبان پاسخ داده است:«ادعای مضحکی که می‌شود اصلاً قابل پاسخ نیست. ما اگر بخواهیم وقت خودمان را به این کارها اختصاص بدهیم به کارهای دیگر نمی رسیم.»

دراین باره چند نکته قابل ملاحظه است. 

نخست اینکه جناب کدخدایی نباید فراموش کند که به عنوان سخنگو در این جایگاه قرار دارد و کار اصلی ایشان در این جایگاه پاسخ به سؤالات است. و «کارهای دیگر» که ایشان نگران نرسیدن به آنهاست ، حداقل در این زمان که برای اصحاب رسانه مقرر شده است ، باید کنار گذاشته شود. 

پس اینکه ایشان از پاسخگویی طفره میرود و بهانه می آورد که وقت لازم برای آن را ندارد ،با جایگاه سخنگویی تناسب ندارد. ایشان اگر واقعا سرشان شلوغ است می تواند این سمت را به فردی دیگر واگذار کند. 

دوم اینکه از فردی حقوق دان پذیرفته نیست که با این ادبیات درباره یکی از مهم ترین مسائل سیاسی اظهار نظر کند. اینکه ایشان چه چیزی را مضحک می داند البته به خودشان مربوط است ولی واقعیت این است که سوالات گروه های مختلف درباره «عملکرد شورای نگهبان و خراب شدن ناگهانی سایت این مرکز و اساس گزارش ایشان درمورد انتخابات سال ۸۸»، نه تنها خنده آور نیست که بسیار جدی است. 

اینکه ایشان بخواهد با تمسخر از کنار این سؤالات عبور کند،حد اقل با جایگاه سخنگویی متناسب نیست و لذا با عرض معذرت باید به ایشان گفت که اگر جواب های «سخنگوی شورای نگهبان» می خواهد از این دست باشد، پسندیده تر آن است که این شورا مثل سالهای قبل اساسا از خیر پاسخگویی بگذرد.

نگارنده به عنوان فردی کوچک از جامعه بزرگ ایران مصر است که پرسش های مطرح شده نه تنها «مضحک» نیست که محتاج جواب های جدی و به دور از « مسخره بازی» است.  

و نکته سوم اینکه بسیار به جاست که جناب آقای دکتر کدخدایی برای مدتی وقت خود و دیگر اعضای شورای نگهبان را به این امر مهم اختصاص دهند و با حضور در عرصه رسانه های غیر همسو به سوالات بسیار مطرح درباره عملکرد این شورا پاسخ دهند. باور کنید که انباشت ابهامات نه تنها دردی از شورا دوا نمی کند که  معضلات را چند برابر می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.