به گزارش جماران؛ محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«روز دوشنبه دهم تیرماه جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان خراسان شمالی به منظور بررسی طرحها، برنامه ها و راهکارهای دولت تدبیر و امید برای پیشرفت و توسعه بیش از پیش این استان برگزار و بر ضروت بهره گیری از ظرفیت های بخش عمومی، دولتی و بخش خصوصی در جهت رشد و پیشرفت اقتصادی استان خراسان شمالی تاکید شد.

در این نشست تاکید شد که خراسان شمالی ظرفیت های فراوانی برای پیشرفت و توسعه دارد و طرح های توسعه ای استان باید به سرعت عملیاتی شود. بهار امسال 27 هزار میلیارد تومان برای طرح های توسعه ای استانها اختصاص یافته است و منابع بانکی باید به پروژه‌های اشتغال‌زا اختصاص یابد. 

تاکید شد که ظرفیت های استان در حوزه های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن بسیار عظیم است که از این ظرفیت ها می توان در راستای اجرای طرحهای توسعه ای در حوزه های مختلف بهره گرفت و طرح های توسعه ای استان باید به سرعت عملیاتی و اجرایی شود 

با تلاش ها و زحماتی که مدیران استان انجام داده اند و با فراهم شدن مقدمات کار در استان مستعدی همچون خراسان شمالی ، طرح ها و پروژه های خوبی در این استان قابلیت اجرا دارد که با مشارکت سرمایه گذاران و همکاری بانک های دولتی و خصوصی، محقق خواهد شد.

باوجود همه مشکلات، مصمم هستیم با عبور از مشکلات ، طرحهای توسعه ای کشور را در همه استان ها به پیش ببریم و در راستای این راهبرد، بهار امسال 27 هزار میلیارد تومان بودجه برای ادامه روند طرح های توسعه ای استانها اختصاص یافته است. بی تردید با وحدت و انسجام داخلی و امید به آینده روشن از شرایط سخت عبور خواهیم کرد و می توانیم باوجود فشارهای سیاسی ، تبلیغاتی و روانی دشمنان، دست به دست هم داده و به مسیر توسعه و پیشرفت کشور ادامه دهیم.

ضرورت توجه به بخش گردشگری استان از جمله تاکیدات دولت است. با توجه به ویژگی های استان خراسان شمالی از جمله تنوع آب و هوایی ، میراث طبیعی و فرهنگی استان و قرار گرفتن در مسیر تردد زائرین بارگاه مطهر هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، برنامه ریزی دقیق مدیران استان برای توسعه گردشگری خراسان شمالی ضروری است.

دولت همواره قدردان سرمایه گذاران برای مشارکت در توسعه استان و همچنین بانک ها اعم از دولتی و خصوصی برای تامین اعتبارات و ارائه تسهیلات به طرح ها و پروژه های توسعه ای استان بوده است و معتقد است ایجاد فضای امن در کل کشور برای سرمایه گذاری یک ضرورت است. سرمایه گذار باید برای همکاری و سرمایه گذاری خود احساس امنیت و آرامش داشته باشد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.