یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

حاشیه‌ای بر برنامه‌های رسانه‌های غیر داخلی؛

هیزم‌های خشک بر آتش نیمه خاموش

پایگاه خبری جماران: این روزها برای کسانی که رسانه های بیگانه را تعقیب می کنند ،یک نکته به راحتی به چشم می آید و آن پر رنگ کردن برخی از شقاق های کهنه و مطرح کردن بعضی از تلخی های گذشته و باز کردن دسته ای از زخم های تاریخی است. 

به عنوان مثال چند روزی است که به مناسبت دهمین سالگرد انتخابات پر حرف و حدیث ۸۸ ، رسانه های غیر بومی آن مسائل را پر رنگ کرده و دائما با برجسته کردن سخنان خاص و عام در مورد آن ، به حساب خود آن را زنده می کنند. یا چند روز قبل به مناسبت سالگرد امام(س) بحث جانشینی و رهبری آینده را مطرح می کردند و با طرح اسامی خاص سعی در ایجاد شقاق و نزاع داشتند. 

در این باره گفتنی است که این خط درشرایطی دنبال می شود که کشور بیش از هر زمانی نیازمند وحدت است. همه می دانیم که نیروهای انقلاب هنوز درباره آنچه در خرداد ۸۸ گذشت، به نظر واحد نرسیده اند ،سهل است که بسیار درباره آن اختلاف دارند و به تعبیری هنوز با یکدیگر بی حساب نشده اند. طبیعی است که باز کردن آن پرونده، حتما به مشاجره و تلخکامی و در یک کلام « وحدت شکنی» منجر می شود. البته بسیار به جاست که اولیای امور ، این مشکله را به نوعی ریشه کن کنند تا همه بتوانیم با آن تنها به عنوان «خاطره ای تلخ از نزاعی خانوادگی» برخورد کنیم ولی اکنون که تا آن نقطه راه داریم، روشن است که طرح این داستان تنها فیل ها را به یاد هندوستان می اندازد و وحدتی که از هر چه برای ملت ما واجب تر است را مختل می کند. 

هم چنین اینکه آینده انقلاب در چه ظرفیتی قرار خواهد گرفت، اگر چه از امور مهم است و به طور طبیعی همه نیروهای انقلاب نسبت به آن حساسیت خاص دارند ولی طرح آن در شرایطی که دشمن جهانخوار به جنگ بی سابقه اقتصادی مبادرت کرده و هر لحظه در کمین عزت و شوکت مردم ایران است، تنها به نوعی انشقاق بی ثمر دامن می زند. 

امروز ایجاد اختلاف خطی است که از سوی هر کس دنبال شود ، زبان و قلمش در خدمت آینده مردم ایران و جمهوری اسلامی نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.