به گزارش جماران، رحمانی فضلی در حساب توییتری خود نوشت: 

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه تلخ و دردناک ترور یک طلبه حوزه علمیه در همدان نشان داد فضای مجازی در کنار وجوه مثبت و ارزشمند می‌تواند بسترساز جنایت و اتفاقات تاسفباری باشد.

در هیچ نقطه از جهان حتی کشورهای تولید کننده و میزبان این تکنولوژی ارتباطاتی نوین، آزادی عمل کاربران تا مرز هرج و مرج طلبی و ولنگاری در فعالیت‌های اجتماعی مشاهده نشده و برای استفاده کاربران قوانین سختگیرانه‌ای اعمال می‌شود.

یکی از راه‌های پیشگیری و مقابله با اقدامات غیر قانونی و خشونت آمیز، مراقبت دائمی و مؤثر همه مردم در فضای مجازی و ارائه گزارش به مراجع ذیربط می‌باشد. از سوی دیگر باید دقت داشت بیان و انتشار مطالب ناامید کننده و سیاه نمایی به هر عنوان و بهانه و با هر درجه و نسبتی زمینه ساز بروز واکنش‌های روانی غیر قابل کنترل از سوی عده‌ای بیمار می‌باشد.

بهترین روش اعمال محدودیت هدفمند در فضای مجازی، کنترل مداوم و دقیق مردم در انتشار مطالب و تصاویر و همچنین گزارش سریع تخلفات به مراجع ذیصلاح می‌باشد. لازم است در این خصوص بسترهای مناسب و امن دیجیتالی برای کسب اطلاعات مردمی مهیا و در دسترس عموم قرار گیرد.

خشونت فقط ترور فیزیکی نیست بلکه دروغ پردازی، تحریک احساسات مردمی به طرق مختلف مانند توهین و اهانت، فخر فروشی و اشرافی‌گری، مأیوس کردن مردم و ترویج ناامیدی هم از موارد زمینه‌های بروز خشونت کور به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.