به گزارش جماران؛ در صفحه اینستاگرام محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گزیده اظهارات او در در نشست خبری امروز منتشر شد:

*دو لایحه پالرمو و CFT در سال جدید در مجمع تشخیص مصلحت بررسی شده و هر چه رفتار FATF سازنده تر باشد، در نظر مجمع تأثیر خواهد داشت.

*به دلیل ارتباط و همپوشانی دو لایحه پالرمو و CFT ، نمایندگان دولت و مجلس موافق تأخیر در بررسی لایحه پالرمو بودند تا کارشناسان مربوط به CFT هم در آن حضور داشته باشند.

*این که برخی از تأخیر مجمع تشخیص مصلحت در تصمیم گیری انتقاد می کنند، منصفانه نیست؛ زیرا شتابزدگی ممکن است به تصمیم ناپخته بینجامد.

*نمی‌شود ایران یکطرفه گام‌هایی را بردارد، ولی طرف مقابل گامی برندارد.

*از رفتار اروپایی‌ها راضی نیستیم، زیرا اینستکس، کفایت از تعهدات آنها در برجام نمی‌کند.

*این که گفته شد تصمیم گیری درباره مصوبات دولت و مجلس را نمی‌توان به یک جمع ۲۰ تا ۳۰ نفره سپرد، نه حرف دوستانه‌ای است و نه قانونی است. قانونی بودن یک جایگاه، به یک یا ۳۰ نفر بودن تعداد اعضای آن ارتباطی ندارد، بلکه کافی است قانون به جمعی اختیار دهد تا در چارچوب قانونی مشخص تصمیم بگیرند.

*اعضای هیأت دولت کم جمعیت‌تر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظامند و اگر تعداد ملاک باشد، باید گفت رییس جمهور نیز یک نفر است و نمی‌توان نظرات وی را مبنای بسیاری از حرکات در کشور قرار داد.

*فشارها به مجمع، در یک سال گذشته و از زمان تشکیل هیأت عالی نظارت افزایش یافته است.

*بخشی از فشارها ناشی از نگرانی عده ای از نظارت مجمع است، زیرا اگر نظارت بر اجرای سیاست های کلی و اقتصاد مقاومتی قوی تر باشد، تخلفات میلیاردی را شاهد نخواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.