معاون رئیس جمهوری بر ضرورت وجود روابط عاطفی، امید بخش و نشاط آور در میان اعضای خانواده تاکید و تصریح‌ کرد: متاسفانه فقدان گفتگو در خانواده موجب کاهش روابط عاطفی و افزایش سوءتفاهم اعضای خانواده و گرایش به فضای مجازی شده است.

به گزارش جماران؛ معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به عزم جدی دولت و شورای اجتماعی کشور در مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: لایحه حمایت از خانواده با رویکرد مقابله با خشونت علیه زنان، در قوه قصائیه در مراحل پایانی بررسی است.

معصومه ابتکار غروب شنبه در نشست گفت و گوی ملی خانواده در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان این مطلب افزود: آموزش مهارت‌های ارتباطی، آموزش های قبل و بعد از ازدواج و همچنین پرداخت وام ازدواج برخی از سیاست های مهم دولت در این زمینه است.

وی با تشکر از اقدامات ارزنده استاندار گیلان در ایجاد تحولات خوب در استان و بهره گیری از ظرفیت های بانوان و جوانان اظهار داشت: بخشنامه بهره گیری از سازمان های مردم نهاد با نگاه توان افزایی و توجه به نظارت مردم بر دولت صادر شده است.

ابتکار اضافه کرد: در آستانه پنجمین دهه انقلاب شاهد افق گشایی در موضوعات مختلف بر اساس پیام مقام معظم رهبری هستیم که نقشه راه پیش‌روی ما را مشخص کرده و دولت نیز باید اهداف و برنامه این پیام راهبردی را محقق کند.

وی با بیان اینکه خانواده جایگاه ویژه‌ای در نظام اسلامی ایران دارد، تصریح کرد: خانواده فطری ترین نهاد بشری است که با کارکرد حمایتی از تعالی انسان ، امروز با پیشرفت فناوری و فضای مجازی مورد هدف قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز خانواده دچار چالش های اساسی شده ، گفت: معضل تنهایی، جدی است که بسیاری از کشورهای دنیا با آن مواجه بوده و برای آن وزیر منصوب کرده‌اند.

ابتکار تنهایی را موجب بحران های جدی در هویت خانواده دانست و افزود: موضوع خانواده و توجه به آن و ایجاد زمینه‌های مناسب برای اشتغال و داشتن معیشت و رفاه بهتر بسیار حائز اهمیت است.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت به طور خاص در این زمینه اقدامات بسیاری انجام داده، افزود: اجرای این اقدامات به معنای پایان یافتن مشکلات نیست و با وجود همه تلاش‌های انجام شده هنوز با معضل بیکاری در خانواده ها مواجه هستیم که موجب بروز آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد و متزلزل شدن بنیان خانواده‌ ها شده است.

وی به ظرفیت و توانمندی تشکل‌ها و خیریه‌های فعال در کشور به ویژه در گیلان اشاره کرد و گفت: رویکرد ما در مبحث زنان و خانواده، رویکردی حمایتی است اما علیرغم همه تلاش‌های انجام شده امروز شاهد بروز آسیب‌ها به واسطه وجود اختلال ارتباطی در میان خانواده‌ها هستیم.

معاون رئیس جمهوری بر ضرورت وجود روابط عاطفی، امید بخش و نشاط آور در میان اعضای خانواده تاکید و تصریح‌ کرد: متاسفانه فقدان گفتگو در خانواده موجب کاهش روابط عاطفی و افزایش سوءتفاهم اعضای خانواده و گرایش به فضای مجازی شده است.

وی با اشاره به کاهش ساعت گفت وگو در خانواده به ۲۰ دقیقه بیان کرد: تبادل یک هزار و ۵۰۰ کلمه در یک خانواده پنج نفری، طبیعی است که متاسفانه امروز به زیر ۵۰۰ کلمه رسیده که مطلوب نیست.

ابتکار به اجرای مرحله نخست گفت وگوی ملی خانواده در استان گیلان اشاره کرد و افزود: خانواده و اختلال خانواده موضوع اصلی این طرح است که با شناسایی مشکلات مهم خانواده ها اجرایی شده است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت بنیان خانواده در هجمه تحولات اجتماعی جامعه گفت: کارکرد اقتصادی بانوان و حضور آنها در اجتماع یک واقعیت است اما نباید منجر به آسیب خانواده‌ها شود.

جلسه شورای اداری گیلان نیز امروز با حضور معصومه ابتکار در رشت برگزار شد.

بازدید از مجموعه گیل بانو در رشت که مرکزی برای عرضه محصولات تولید شده از سوی زنان سرپرست خانوار است و نیز حضور در نشست پاسداشت بانوان تعاونگر و کارآفرین بخش تعاونی اقتصاد استان گیلان از دیگر برنامه هایی بود که امروز با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.