پایگاه خبری جماران، حجت الاسلام والمسملین رشید داودی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:
در دو هفته گذشته مصاحبه‌ای مفصّل از آیت الله موسوی_خوئینی در مورد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی طی سه مرحله منتشر شد.
محتوای این مصاحبه به گونه ای بود که علاوه بر دوستان، مخالفان، بدخواهان و حتی دشمنان آیت الله هاشمی را نیز متعجب ساخت. و در این باره در چندروز گذشته شاهد واکنش‌ها و تحلیل‌های متعدد و متنوعی از سوی نزدیکان، دوستان وهمفکران هردو بزرگوار بودیم.
درمجموع می توان همه این واکنشها را در سه دسته جمع نمود:
۱.اعتراض شدید نسبت به محتوای مصاحبه و زمان آن؛ (توسط جریانات مختلف سیاسی بویژه طیف‌های اعتدالی و اصلاح طلب بویژه نزدیکان و ارادتمندان آیت الله هاشمی رفسنجانی)
۲.اعتراض نسبت به اصل انتشار مصاحبه وشیوه آن؛ (توسط نزدیکان آقای موسوی و دوستان مشترک هردو بزرگوار)
۳.سوء استفاده بدخواهان، مخالفان و دشمنان سیاسی و فکری حضرات هاشمی وموسوی خوئینی{...}
دراین میان برای نگارنده که چندبار این مصاحبه طولانی را خوانده و با افراد متعددی در مورد کلیت وهمچنین بند بند آن بحث و گفت و گو کرده، آنچه بیش از همه جلب توجه کرده، اینست که محتوای مصاحبه به گونه ایست که حتی نزدیکان آیت الله موسوی خوئینی (وخود ایشان "علی ما نُقِل") ترجیح داده اند درمورد آن بحث نکنند و لذا شدیداً به منتشرکنندگان این مصاحبه معترض شده‌اند چراکه معتقدند متن منتشر شده نیازمند بازنگری واصلاح بوده واین امر انجام نشده است و لذا قابل دفاع نیست.
بنابراین بر همه نزدیکان، دوستان و همفکران این دو بزرگوار، فرض است که در واکنش‌های خود، به این نکته مهم توجه کنند که حتی مصاحبه شونده هم نسبت به متن منتشر شده معترض است.
 
در پایان تذکر دو نکته لازم است:
۱. ساحت نقد و مقام انتقاد، مبرّای از هرگونه توهین، تخریب وعدم رعایت موازین شرعی واخلاقی است. و سیره سیاسی هردو بزرگوار بویژه مرحوم آیت الله هاشمی هرگز قرابتی با این قبیل امور قبیح، غیراخلاقی و غیرشرعی نداشته است، پس شایسته نیست کسانی به نام دفاع از این دو بزرگوار و منش، روش و اندیشه آنها، موازین مورد اشاره را نادیده بگیرند.

 

۲. فراموش نکنیم که در سالهای اخیر چه خون دلی خوردند و صبوری پیشه کردند بزرگانی چون مرحومِ مظلوم آیت الله هاشمی تا جریانات مختلف سیاسی بر طریقه اعتدال و وحدت گام بردارند و مدیریت کشور را از چنبره افراطیون نالایق و انحصارطلبیِ اقتدارگرایانِ فرصت طلب خارج سازند.
پس وحدت شکنی نکنیم که افراطیونِ در کمین، صیادانِ قهّارِ قدرت در روزهای تفرقه اند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.