به گزارش جماران، ابوالفضل سروش ،نماینده تهران در غالب نطق میان دستورش در جلسه علنی مجلس راهکارهایی برای حل مشکلات معیشتی مردم ارایه کرد که بخش هایی از آن که در کانال تلگرامی وی منتشر شده در ادامه آمده است:

  ما در این چهل سال بعد از انقلاب حقیقتاً دست‌آوردهای مهمی در همه حوزه‌ها داشتیم، اما از یک نکته همواره غافل بودیم و آن تورم و اقشار ضعیف جامعه است. 

  اگر چند سالی فرودگاه و جاده و پل نسازیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد ولی تورم ماهیانه و سالیانه باعث رنج و گرفتاری مردم و فاصله آنها از نظام خواهد شد.

  بیایید مدت زمانی از شدت هزینه کردها بکاهیم و هزینه‌ ها و بودجه‌های سالیانه کشور را فقط متمرکز بر حل تورم و معیشت مردم بکنیم.

  استفاده از تجربه دولت خدمتگذار دوران دفاع مقدس و تجربه‌های مشابه کشورهای دیگر برای عبور از این چنین بحران‌هایی بسیار موثر و راه‌گشا است. نسبت به گشایش و امن کردن فضا نسبت به بازرگشت سرمایه های خارج از کشور باید راه اصولی و اطمینان بخشی پیدا کرد، که این اقدام نیازمند همکاری‌های نهاد‌های خاص است .

 برای عبور از بحران باید همه قوا و نهاد‌ها به کمک دولت بشتابند و شکاف‌های سیستمی را کنار بگذارند.

  می‌توان با مردم شریف ایران صادقانه و صریح سخن گفت و در اقدامی بسیار مهم از مردم برای عبور از این شرایط اقتصادی کمک گرفت. اگر مردم بداند عزم جدی برای عبور از این مشکلات وجود دارد، با از خود گذشتگی سرمایه‌های خود را برای اصلاح زخم‌های فعلی کشور مرحم خواهند کرد و مانع التهابات خواهند شد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.