سرویس پروفایل جماران در نظر دارد هرروز یک فعالیت مجازی مسولین، چهره ها و فعالان سیاسی اجتماعی، فرهنگی را انتخاب و واکنش های غیرتکراری و در چارچوب قوانینِ مخاطبان آن را در حد مقدور منتشر کند. انتشار این پست ها و کامنت های مخاطبان آن، صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد و محتوای آن الزاما مورد تایید جماران نیست.

به گزارش جماران، مصطفی معین از تاریخ 20 مرداد ماه سال 1393 به شبکه اجتماعی اینستاگرام پیوست و تا کنون 728 پست منتشر کرده است و 39 هزار و 600 دنبال کننده دارد.

معین امروز 19 دی ماه 1397 در صفحه خود پستی منتشر کرده است که تا زمان تنظیم این خبر حدود 30 نظر در ارتباط با آن ثبت شده است.

وی با انتشار ویدئوی زیر نوشت:

《!واقعیت/تمسخر》
کلیپ - ۱- گوینده افغانی محترمانه کنایه ای می زند به "واقعیت" سانسور صحنه شادی تماشاچیان ایرانی مسابقه فوتبال ایران و یمن!
کلیپ -۲- یک به اصطلاح سلبریتی آنتن گرفته از صدا و سیما، به "تمسخر" لهجه (فارسی دری) ملت افغانستان پرداخته و آنها را خیلی خیلی مدیون این کشور می داند؟!
❗❓❗❓❗❓❗❓❗❓❗❓❗❓❗❓❗❓
پ.ن -۱- خیلی خیلی مدیون به کی و چی؟! حداقل بگو مدیون به صدا و سیمای میلی که موجب می شود ایرانیان بیننده تلویزیون و ماهواره کشورهای همسایه شوند! به راحتی جای کشور و یک سازمان خودسر و منت گذار عوض می شود! و مشخص هم نمی کنه که ایشان چه چیزائی رو دیده که اونها اصلا" ندیدن!
پ.ن -۲- نباید اجازه داد که روابط بین دو ملت که ریشه های تاریخی و فرهنگی و منافع مشترک دارند تحت تاثیر سلیقه و میل این و آن قرار گیرد!

واکنش های مجازی به این پست مصطفی معین

amin_rakhshan170: اقدام جناب انصاریان رو تایید نمی کنم، ولی به نظرم لزومی هم نداشت گزارشگر افغانستانی، اینجوری بگه. و از همه بدتر باید تاسف خورد به حال صدا و سیمای ایران که با اقدامات عجیبش، زمینه چنین اتفاقاتی رو فراهم می کنه و اجازه میده مردم دنیا بهمون بخندن.

aminmohammadi_ir: متاسفانه نژاد پرستی در ایران خیلی وقته نهادینه شده و تمسخر نژاد و قومت و زبان ی روال بسیار عادی در کشور شده و مسوولین از چندین دهه پیش چشمشان را بر آن بسته اند و نمیدانند که نتیجه چنین بی توجهی هایی چه بلایی بر سر فرهنگ و اتحاد ملی خواهد آورد چنان چه اکنون در ورزشگاه های گوشه گوشه کشور  شاهد آن هستیم.

souda_34: زمان هوخشتره است!!!؟؟ دنیا به ما می خندد. سپاسگذار گزارشگر افغانی که با مردم ایران همدل و همدرد بود  

mani.hb: سپاسگذار گزارشگر افغانی که با مردم ایران همدل و همدرد بود.

mori.mohamadian: این ناشی از سواد کم مجریه. وقتی صدا سیما برای گزینش ملاک رو روی ریش یا چاپلوسی قرار میده معلوم یه بی سواد تریبون دار میشه. جایی که باید نخبه ها اجرا کنند یک نفر صرفا به جهت معروفیت و البته نه محبوبیت میدان دار میشه و صد افسوس که سازمان این افراد رو در قالب جوانگرایی و نوگرایی جذب میکنه. من ایرادی به انصاریان نمیگیرم چون بعید میدونم بدونه که ایران و افغانستان عملا یک جغرافیای فرهنگی دارند. ایرادم به کسیه که این فضا رو ایجاد میکنه. 
در کل ایران افغانستان تاجیکستان سه خواهرند که به جبر زمان تغیر نام دادن اما در عمل یکی هستن. 
دوستان افغان عزیز من به عنوان یه ایرانی عذر میخوام

 

k3915491: گزارشگر افغان کار خوبی نکرده انصاری هم کاری خوبی نکرده باسر کوفت زدن مخالفم، ولی چیزی که عوض داره گله نداره چرا ما عادت کردیم همیشه گل بخودی بزنیم

kolsoom_babaye: و این زیاده رویهاست که مملکت امروز ما رو به اینجا رسونده

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.