به گزارش جماران؛ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در یک رشته توئیت نوشت:

«تاسف آور است که می بینیم دولت آمریکا با ذات یکجانبه گرایی مخرب خود از یک مجمع چندجانبه برای حمله به چندجانبه گرایی استفاده می کند. آمریکا به قدری از اعتبار تهی شده که برای اجتناب از روبه رو شدن با ایران در شورای امنیت وادار شده است تا پشت رویه های اداری پنهان شود.

قطعا – با دلسوزی عمیق یا حتی ترحم – شاید بتوان تقریبا دریافت که چرا دولت آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر تعهدش به بی ثبات سازی، به مسائل انحرافی کم ارزش نیاز دارد. چرا که همه می توانند شاهد رفتار به شدت مشکل ساز آن در داخل و فعالیت های بسیار مخربش در خارج از کشور باشند.

برای درک تعهد دولت یاغی آمریکا به بی ثبات کردن نظام بین الملل فقط لازم است که تهدید گستاخانه سفیرش در سازمان ملل برای «یادداشت کردن اسامی»، تهدیدهای آقای ترامپ به قطع کمک های مالی یا تهدید مشاور امنیت ملی اش به تعقیب قضات دیوان بین المللی کیفری را به خاطر بیاوریم.

با توجه به ناتوانی آشکار دولت فعلی آمریکا در پایبندی توام با حسن نیت به توافقنامه ها، اولین گام در جهت تلاش برای حل مناقشه باید آن باشد که تدابیر محکمی با هدف احیای صلاحیت و شایستگی ظاهری اتخاذ گرفته شود، مثلا، باید همچون یک دولت عادی رفتار کند.

ایران به همکاری با شرکا ادامه خواهد داد تا محیط جدیدی ایجاد کند که در آن ملت هایی که برای خود احترام قائل هستند، بتوانند تعهدات بین المللی و منافع خویش را پیگیری کنند. ما همچنان در جهت خنثی کردن تحریم های غیرقانونی آمریکا و حذف برگشت ناپذیر پدیده بی ثبات کننده قوانین فرامرزی آمریکا کار می کنیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.