به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی، حقوقدان، در کانال تلگرامی خود نوشت:

«اینکه تلویزیون فارسی بی بی سی مدتهاست اصل بنیادی بی طرفی را کاملاً کنار گذاشته است و کاملاً جانبدارانه علیه ایران حرکت می کند ، به جای خود . اینکه کیفیت اخبار و کارشناسان مدعو این تلویزیون به نازلترین سطوح رسیده است ، به جای خود ، اینکه بخش های تحلیلی این تلویزیون به تکرارهای ملال آور و خالی از هرنوع خلاقیت حرفه ای رسیده است ، به جای خود . همۀ اینها به کنار . 

سقوط تأسف بارتر جدید این است که  این تلویزیون پرمدعا ، در این چند روزه  وقت زیادی از برناکه های خبری و تحلیلی خود را در اختیار چند نفر از اعضای ناشناختۀ یک گروه سلطنت طلب تازه پا قرار می دهد که چند نفر  خارج کشوری های گمنام تشکیل داده اند ، که هیچ وزنی در سیاست ایران ندارند و پیروان رضا پهلوی اند و وطن فروشانه دست به دامن ترامپ شده اند  . این گروه طرفدار تحریم و مداخله نظامی در ایران است . 

وقتی که بی بی سی به این گروه داده است بیشتر شبیه رپرتاژ آگهی است . این را از آنجا می توان حدس زد که نه اعضای این گروه در شمار شخصیتهای قابل اعتنای سیاسی و فرهنگی ایرانند ، نه آنکه این گروه در بیانیه خود حرف خاصی گفته است . آنها طرفداران رضا پهلوی هستند که قبلاً خواستار تحریم ایران و اقدام نظامی آمریکا علیه ایران بودند . آنها دنبال براندازی اند . از نظر حرفه ای ، تشکیل این گروه ارزش خبری چندانی ندارد . اما بی بی سی آن را به خبر یک خود بدل کرده و برنامه اختصاصی برایش می گذارد.

هیچ وقت انتظار نمی توان داشت تلویزیونهایی مثل بی بی سی و من وتو (که از همان اول هم طرفداری اش از خانواده پهلوی آشکار بود) و ایران اینترنشنال یا جاهایی مثل رادیو فردا و ایران وایر و آموزشکده توانا و آمد نیوز و امثال اینها که با بودجه های کشورهای دیگر کار می کنند ، بی طرف بمانند اما وقتی ایران اینترنشنال می شود مبلغ مجاهدین خلق و بی بی سی فارسی می شود مبلغ رضا پهلوی و به حد تلویزیونهای فارسی زبان خارج کشور در دهه های 1360 و 1370 سقوط آزاد می کند ، باید افسوس خورد به روزنامه نگاری گروهی از ایرانیان خارج از کشوری که حرفۀ روزنامه نگاری را در اختیار کسانی گذاشته اند که خود را درخدمت منافع کشورهای دیگر قرار داده  و در تبعیت از سیاستهای دولتهای دیگر کمر به ایجاد فقر و جنگ و فلاکتی طولانی مدت ملت ایران  بسته اند. کسانی که تقریباً هیچ هویت و سابقۀ سیاسی قابل اعتنایی ندارند و در امن و آسایش تمام در خارج از کشور فقط خدمتکاران و  فرمانبران  جنگ طلبان آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی اند و از طریق چند تلویزون فارسی زبان ، از جمله بی بی سی فارسی  خود را مطرح می کنند. 

بی بی سی خیلی تلاش می کند به این گروه  تازه تأسیس بی وزن، که سابقۀ افرادش شامل تشویق آمریکا به تحریم ایران و مداخلۀ نظامی در ایران است  ارج و منزلتی ببخشد . بی بی سی فارسی بی هیچ پرده پوشی دست در دست کسانی گذاشته است که تحریم ایران و ایجاد جنگ و خونریزی در ایران ، از برنامه های اصلی آنهاست .

بی بی سی فارسی همه معیارهای اخلاق حرفۀ روزنامه نگاری را کنار گذاشته و  ناشیانه به تریبون تبلیغ و مشروع سازی فقر و بیماری و خشونت و جنگ در ایران بدل شده است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.