نام قیصر امین پور از یک میدان شهر تهران حذف شده است.

به گزارش جماران، ولی الله شجاه پوریا در کانال تلگرامی خود نوشت: 

مدیریت شهری در دوره جدید با ترجیح انسان بر خودرو به دنبال تقویت هویت فرهنگی در شهر تهران است و اقدام اخیر در میدان قیصر امین پور یک بی سلیقگی بود که باید هرچه سریعتر جبران شود.

 قیصر امین پور از شاعران معاصر و نامی کشور است که سهم زیادی در حوزه اندیشه و ادبیات  ایفا کرده و ما با قدردان سرمایه های نمادین خود باشیم، من خاطرات زیادی از ایشان به عنوان دوست و هم استانی در دهه شصت در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دارم و این موضوع بر من سنگینی بیشتری می کند.

 در گذشته همه شهر فدای خودرو شد ولی در عمل توسعه پل و تونل و بزرگراه کمکی به شریان ترافیکی شهر نکرد و اینکه امروزهم به بهانه رفع موانع ترافیکی سرمایه و داشته های فرهنگی را از دست بدهیم، مشکلی حل نخواهد شد.

 نه تنها خواستار بازگشت قیصر هستیم بلکه تلاش خواهیم کرد با ایجاد راسته های فرهنگی از قبیل راسته کتاب و گذرهنر اهمیت و جایگاه فرهنگ و هنر را در جامعه پر رنگ کنیم.

 همچنین احمد مسجد جامعی در حساب توییتری خود نوشت: 

من نگران مابقی میدان‌های شهر هستم که مبادا با بهانه‌های واهی حذف شود. هر چند که حذف این میدان نشان داد که هنوز هم خودرو محوری در تهران حرف اول را می زند و برایم جای سوال است که مسئولان شهرداری منطقه دو اعلام کرده‌اند که آن را جبران می‌کنند؟! مگر نامگذاری به راحتی اتفاق افتاد؟ نامگذاری‌ها در کمیسیون و صحن شورا تصویب می‌شود و نمی‌توان به یک دفعه یک فضای شهری همچون میدان را حذف کرد. مگر شهر قاعده مند نیست که این کارها صورت می‌گیرد؟

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.