به گزارش جماران؛ حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور، در کانال تلگرامی خود نوشت:

«خانم موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا درنخستین یادداشت خود در فردای برجام برای توصیف معمای امکان پذیری آن توافق تاریخی به یک جمله زیبا از ماندلا متوسل شد:

"همیشه غیرممکن  به نظر می رسد،تا زمانی که انجام شود."

چه چیزی آن غیرممکن را ممکن کرد و شبح شاهین جنگ چگونه از فراز ابرهای تیره ای که امنیتی سازی برنامه هسته ای ایران توسط جنگ طلبان جهانی ایجاد کرده بود کنار رفت وناگهان در انتهای فرایند طولانی مذاکرات هسته ای یک امکان جدید در افق جهانی ایران گشوده شد؟ چه عواملی دست به دست هم داد تا آن 5+1 که در تمام آن 8 زمستان انزوا در مقابل ایران بودند در نهایت در کنار ایران ودر کنار یکدیگر قرار گرفتند و طی یک تعهد هفت جانبه، خود را در قبال "امن ترسازی جهان" متعهد دانستند؟

تا زمانی پرسش از امکان برجام را به پرسش در باره جهانی که برجام را ممکن کرد پیوند نزنیم نمی توانیم درک روشنی ازمختصات نظم موجود جهانی به دست آوریم.تهاجم توامان ترامپ به برجام وبه آن جهانی شدنی که برجام را در افق امکان قرار داد،می تواند  شناخت ما را از این توافق بزرگ قرن  عمیق تر کند. نفرت ترامپ ونتانیاهو از برجام وتلاش بی وقفه وسیستماتیک آن دو (وبا در نظر گرفتن بازی خوردگان صهیونیسم در آنسوی خلیج فارس باید گفت تلاش "آن سه") برای امحای  برجام به گونه ای است که هر جریان ضد برجامی قبل از هرچیز باید ابتدا تفاوت موضع خود را با برجام ستیزان صهیونیست به روشنی بیان کند وسپس نشان دهد که در غیاب این توافق چگونه می تواند شبح جنگ را از آسمان میهن ما دور کند؟

بی سبب نبود که مجلس اگرچه برنامه اقتصادی رئیس جمهور را به زیر سوال برد اما برجام از این آزمون جان سالم به در برد ومقصد نهایی پرسش کنندگان که به تکلف فراوان تلاش می کردند مشکلات اقتصادی را به برجام متصل کنند حاصل نشد. زیرا برجام همچنان که در جمع بندی مقام رهبری از مباحث مجلس نیز انعکاس روشن خود را یافته بود تابعی است از منافع ملی وتا زمانی که در جهت حفظ و تامین منافع ملی عمل می کند باید برجای نخستین خود باشد.

اظهارات اخیر سرکرده رژیم صهیونیستی نشان می دهد که نبرد برجام وضد برجام همچنان میان ایران ودشمنان ایران ادامه دارد.نتانیاهو در کنار تهدید ایران به بمباران اتمی گفت "ما تلاش های خود برای لغو توافق بد برجام را ادامه دادیم ،هدفی که در چند سال پیش هنگامی که  من آن را در دستور کار بین المللی قرار دادم غیر ممکن به نظر می رسید"

اکنون نتانیاهومدعی ممکن شدن امری است که درست در نقطه مقابل حوزه امکانات برجام قرار دارد. سرکرده رژیم تروریستی و اشغالگر قدس همچنین با اشاره به تحلیل رئیس جمهوری کشورمان از رخداد های دی ماه گذشته گفت :

"در حوزه سیاسی، فشارهای خود علیه رژیم خطرناک و افراطی جمهوری اسلامی ایران را ادامه می دهیم. دیروز شاهد به ثمر رسیدن این فشارها بودیم. رئیس جمهور ایران اعتراف کرد که بسیاری از مردم ایران اعتماد خود را به آینده و اقتدار رژیم از دست داده اند  "

این یک اعتراف بزرگ است در باره منشاء اسرائیلی اغتشاش هایی بود که با شعار های ضد برجام آغاز شد، در منزلگاه میانی به شعارهای ساختارشکن رسید ودر فرجام نهایی خود  تهدید "استخر" را به جنبش در آورد. آنها که می گویند رئیس جمهور "چیزی نگفت" اگر اعتراف نتانیاهو را بخوانند خواهند دید که رئیس جمهور با یادآورى اصل چهلم قانون اساسى در مجلس از قضا خیلی دقیق به هدف زده است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.