به گزارش جماران؛ دکتر مصطفی معین در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:

پاسخ های مورد انتظار از رئیس جمهور به ۵ سئوال نمایندگان مجلس از نظر من می توانست اینها باشد، نظر شما چیست!؟

۱ - عدم موفقیت دولت در مدیریت قاچاق کالا و ارز

- ارائه توضیح در باره وجود اسکله های آزاد، افشای عوامل قاچاق کالا و ارز، ناکارآمدی و فساد نهادینه شده در قوای مختلف کشور..!

۲ - استمرار تحریم‌های بانکی

- ارائه دلایل عدم گفتگوی رئیس جمهور و دولت با مردم و افشای نقش سیاسی - اجتماعی و تحریک کننده عوامل افراطی مخالف برجام ، تبیین تاثیر پیمان شکنی ترامپ و خارج شدن دولت آمریکا از برجام..!

۳ - عدم موفقیت دولت در کاهش نرخ بیکاری در چند سال اخیر،

- اعتراف به ضعف های کارشناسی و روزمرگی دولت، عدم امنیت برای سرمایه گذاری در کشور، بی اعتمادی مزمن و ضعف سرمایه اجتماعی، فراموشی وعده های داده شده در ارتباط با زنان، جوانان، اقوام و مذاهب و آزادی های سیاسی - اجتماعی..!

۴ - رکود اقتصادی شدید چندساله

 - بیان ضعف ها و تداخل های ساختاری در نظام اجرائی و تصمیم گیری کشور (از جمله نظارت استصوابی، دخالت نظامیان و...)، عدم بهره گیری لازم از مشورت نخبگان علمی و کارشناسان اقتصادی، عدم روشنگری کافی در باره نقش یارانه ها و سایر سیاست های عوامفریبانه، ضد تولید و مولد فساد باقی مانده از دولت قبلی..!

۵ - افزایش روزافزون نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی

- اعتراف به ضعف نظام اطلاع رسانی و ارائه تحلیل دولت از شرایط حساس کشور و منطقه، احساس عدم امنیت و خارج شدن منابع مالی کشور، نداشتن تیم اقتصادی قوی و منسجم و تصمیمات باثبات..!

 

پ.ن - خواهش می کنم که از هر گونه حرمت شکنی و برخورد احساساتی خودداری شود. نقد و انتقاد هم می تواند کاملا" اخلاقی و محترمانه باشد! با تشکر از دوستانم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.