تعویض 71 با 70؛ تعویض برد با باخت/ ماجرای یک تعویض جنجالی و سرنوشت ساز

سرمربی آلمانی استقلال از نتیجه تیمش مقابل السد قطر کلافه و به هم ریخته است .

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، استقلال ایران دیشب در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان السد قطر بود. آبی ها که می دانستند در بازی برگشت کار سختی مقابل این حریف قدرتمند دارند، امید به دیدار دیشب و نبرد مقابل چشم هواداران خود داشتند تا بتوانند رقیب قطری را با شکست روانه خانه کنند.

بازی دو تیم با مالکیت تقریبا برابر توپ و میدان آغاز شد و در دقایق ابتدایی آن اتفاقی رخ داد که ایده آل ذهن همه هواداران استقلال بود. توپی ساده که توسط بازیکنان السد به سمت دروازه خودی پاس داده شد، با اشتباه بچگانه دروازه بان جوان السد، وارد دروازه این تیم شد تا استقلال به راحت ترین شکل ممکن از حریف پیش بیافتد .

اما همانطور که قابل حدس بود، السدی ها پس از این اتفاق به خود آمدند و حملات پردامنه را از سر گرفتند. بازیکنان این تیم چند بار در نیمه اول از دفاع پر اشتباه استقلال عبور کردند و موقعیت هایی ساختند که خطرناک ترین آن ها به برخورد توپ با تیر دروازه در اواخر نیمه انجامید؛ اما سرانجام این نیمه با برتری نماینده ایران خاتمه یافت.

در نیمه دوم هم بازی در میانه های میدان جریان داشت و هرازگاهی حملاتی از تیم میهمان دیده شد. در حوالی دقیقه 55 تیم استقلال دست به یک تعویض زد. در حالی که ابتدا الحاجی گرو به کنار زمین آمده بود تا جای خود را به دانشگر بدهد، واکنش های پرخاشگرانه شفر در منطقه فنی نشان داد در این تعویض اشتباهی صورت گرفته و مقصود او بازیکن دیگری بوده است. پس از یکی دو دقیقه مشخص شد بازیکن مدنظر شفر، مارکوس نویمایر بوده و او باید تعویض شود. نویمایر با وجود اینکه در نیمه اول روی کاشته ها و کرنرها استقلال را صاحب موقعیت کرده بود، خیلی زود از بازی بیرون رفت تا روزبه چشمی به جای او در خط هافبک بازی کند و دانشگر هم جای چشمی را در قلب دفاع بگیرد.

اما دود این تغییرات قبل از همه به چشم استقلال رفت. السدی ها با نفوذ از سمت راست دفاع حریف به گل اول رسیدند و توپ از مقابل چشمان دانشگر وارد دروازه استقلال شد. در دومین گل این تیم هم ژاوی بدون اینکه از سوی چشمی یا دیگر هافبک های استقلال تحت فشار باشد، پاس فوق العاده ای برای بغداد بونجاح فرستاد و ماشین گلزنی السد هم با غلبه بر محمد دانشگر در مصاف تک به تک، دروازه رحمتی را باز کرد. در حالی که آبی ها در شوک تعویض عجیب شفر و عوض کردن برد با شکست بودند، یک پاس اشتباه از مهدی رحمتی باعث شد مهاجمان السد درون محوطه استقلال صاحب توپ شوند و خطای پنالتی وریا غفوری بونجاح را به دومین گل خود در ورزشگاه آزادی رساند.

این شکست تلخ خانگی همه هواداران استقلال را مانند قاب های به جا مانده از شفر، حسابی کلافه کرد . شاید بزرگ ترین حسرت دیشب در اردوی آبی ها این باشد که اگر شفر هموطن خود را آنقدر زود از زمین خارج نمی کرد، سرنوشت دیگری برای این بازی رقم می خورد و امیدهای استقلال برای صعود به نیمه نهایی، زنده تر از حالا بود.

البته تا حدودی می توان در این باره به شفر حق داد، چرا که نویمایر هنوز از نظر آمادگی بدنی به یک بازیکن 90 دقیقه ای تبدیل نشده و حتی خود شفر هم اعلام کرد به خاطر مصدومیت او را تعویض کرده است. اما با این حال اگر تعویض نویمایر اجباری هم بود، شاید شفر می توانست با آوردن یک هافبک دیگر تلاش کند تا نبض بازی در اختیار استقلال قرار بگیرد و اجازه برتری مطلق در نبردهای میانه میدان را به ستاره های السد ندهد.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید