در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی به اندونزی؛

محمد حسین برخواه:پر کردن جای بهداد سلیمی خیلی سخت است

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درباره عملکرد ملی پوشان و خداحافظی بهداد سلیمی حرف های جالبی زد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس از اندونزی؛ بار سنگینی روی شانه های محمد حسین برخواه بود.مرد دوست داشتنی وزنه برداری ایران که در بازی های آسیایی او و تیمش فشار زیادی زیادی را تحمل کردند.اوت کردن 4 وزنه بردار نتیجه خوبی نبود.فشار رسانه ای زیاد شده بود اما 2 طلا و نقره ای که بهداد سلیمی،سهراب مرادی و سعید علی حسینی گرفتند خیلی از این بار سنگین را از روی دوش شان برداشت.حالا بازی های آسیایی برای وزنه برداری تمام شده است و در چشم بر هم زدنی،یعنی یکی دو ماه آینده مسابقات جهانی وزنه برداری آغاز خواهد شد.آن هم در غیاب بهداد سلیمی و البته کیانوش رستمی که علی مرادی درباره اش گفته:«او در مسابقات جهانی حضور نخواهد داشت.»

آقای برخواه در روز آخر از مسابقات وزنه برداری بازی های آسیایی یک طلا و یک نقره به ایران رسید.در این باره حرف می زنید؟

اول از همه این پیروزی را باید به همه مردم ایران تبریک بگویم.مردم این موفقیت از آن شماست.می توانید به این دو قهرمان افتخار کنید.واقعا عالی کار کردند و توانستند شما را خوشحال کنند.هم به بهداد و هم به سعید تبریک می گویم که غیرت به خرج دادند.بهداد مردانه جنگید.در دو – سه ماه اخیر خیلی سخت تمرین کرد و پر تلاش و قوی در این مسابقات ظاهر شد.واقعا جنگید.الان که این مسابقات به پایان رسیده است این حرف را می زنم.بهداد در چند ماه قبل حالش زیاد خوب نبود.خدا را شکر می کنیم هر دو قهرمان ما خوب کار کردند. 

بهداد هر بار که وزنه می زد به داوران نگاه می کرد.ظاهرا از المپیک به این طرف چشم او ترسیده بود.می ترسید به دلیل اینکه نکند خطایش را اعلام کنند.

دیگر شما می دانید که در چند سال اخیر با بهداد چطور رفتار کردند. در حرکت اول که بهداد روی تخته می رفت، به او گوشزد کردم که حواست باشد.داورها منتظر یک آتو هستند تا از تو خطا بگیرند. خدا را شکر که ختم به خیر شد. 

آقای برخواه نظر شما درباره وزنه هایی که سعید علی حسینی زد چیست؟

 سعید هشت سال از وزنه برداری دور بود و زحمت زیادی کشید تا به این جایگاه برسد. او امروز غیرت کرد و نقره گرفت.واقعا غیرت کرد.در ماه های گذشته یک عمل جراحی سنگین داشت و با غیرت مثال زدنی اش موفق شد خودش را به این مسابقات برساند.

نکته ای که وجود دارد پس از این بازی ها رقابت های جهانی آغاز می شود.بهداد سلیمی که خداحافظی کرد و کیانوش رستمی هم که قرار است راهی این مسابقات نشود.

ما علی داوودی را داریم که چند وقت قبل در مسابقات جوانان جهان قهرمان شد.او سال آینده هم در رده جوانان است.همایون تیموری هم همین طور.آنها الان در اردو هستند و دارند خوب کار می کنند.بین آنها انتخابی برگزار می کنیم و نفر برتر را به این مسابقات می بریم.پر کردن جای بهداد خیلی سخت است اما رفته رفته باید به جوان ها فرصت داد تا جای هیچ نگرانی نباشد. البته ما در مسابقات قبل به آنها میدان داده ایم. امیدوارم که جای ملی پوشان را پر کنند. 

شفاف سوال می کنیم.در روزهای قبل تحت فشار بودید.به خصوص پس از اوت کردن 4 وزنه بردار.در این مورد حرف می زنید؟

در این مسابقات چیزی که اهمیت دارد سکو و مدال است.ما هم برنامه داشتیم برای بچه ها و می خواستیم طبق برنامه بیایند و در این کورس قرار بگیرند.من پیش از اعزام هم با خیلی از رسانه ها حرف زدم.حذف دو تا از وزنه برداران ما قابل پیش بینی بود.مجید عسکری را که خیلی شفاف اعلام کردیم در شرایطی نیست که وزنه بزند.حذف او را پیش بینی می کردیم و این را می دانستیم که اگر مجید حذف کند چون نخستین وزنه بردار ما است بار روانی زیادی روی تیم می گذارد که این اتفاق هم افتاد.من با فرستادن کیانوش به این مسابقات راضی نبودم و در نهایت هم دیدید که چه اتفاقی افتاد.برای علی مکوندی و براری هم حداقل وزنه ها را انتخاب کردیم تا در کورس بمانند.واقعیت این بود که فکر می کردیم بهتر وزنه بزنند.در رکوردگیری هایی که 50 روز پیش انجام دادیم و با وزنه هایی که ثبت کرده بودند انتظارات دیگری داشتیم.انتظاراتی که این دو ورزشکار را هم روی سکو بفرستد.ما انتظار داشتیم که وزنه برداران مان بروند روی تخته و بجنگند که این کار اتفاق نیفتاد.در هر صورت خدا را شکر می کنیم که با دو طلا و یک نقره و برنز کارمان را در این رقابت ها به پایان رساندیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید