یادداشت جی پلاس؛

آقا معلم از شما بعید بود!

سرمربی تیم فوتبال پیکان در اظهارنظری عجیب و غیرقابل انتظار از باخت تعمدی تیم امید برابر میانمار دفاع کرد و این حرکت را اقدام حساب شده دانست!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ مجید جلالی از آن چهره هایی است که با واکنش ها و مصاحبه هایی که در دوران مربیگری اش در فوتبال داشته آقا معلم فوتبال ایران لقب گرفته است. خبرنگاران فوتبالی معمولا در زمان رخدادهای حاشیه ای اولین شماره ای که می گیرند، موبایل آقا معلم است چرا که او عادت دارد درباره اتفاقات ناسالم فوتبال شفاف و صریح سخن بگوید، اما این بار جلالی هم از اتفاق ناخوشایند و تاسف باری که تیم ملی امید در جاکارتا رقم زد حمایت کرده است!

جلالی در آخرین مصاحبه اش گفته: "کاری که تیم امید انجام داد اقدام حسابگرایانه ای بود که بیشتر تیم های دنیا انجام می دهند. آنها می‌خواستند مسیرشان تا رسیدن به نیمه نهایی ساده باشد طبیعی است که تحلیل کردند این اتفاق رخ دهد."

آقای معلم فوتبال ایران در ادامه می گوید کار تیم امید (باخت تعمدی به میانمار) حساب شده و مشکل تیم امید چیز دیگری بود و ربطی به این مساله نداشت.

سوالی که باید از جلالی کرد تا او خیلی رک و واضح جواب بدهد این است که آیا صرفا وجود حسابگری برای انجام چنین اقداماتی توجیه کننده زشتی  آن است؟ آیا اگر بازیکنی یا تیمی با حسابگرایی هایی از این دست روح جوانمردی و پاکی در ورزش که اتفاقا شعار اصلی المپیک و بازی های آسیایی هم هست، را در برابر تیم تحت هدایت او زیر سوال ببرد، باز هم به همین راحتی از این عمل دفاع می کند؟

در پاسخ به توجیهی که جلالی برای دفاع از باخت تیم امید عنوان کرده یعنی حسابگری باید گفت، اساسا تمام اقداماتی از این دست بر پایه حسابگری انجام می شود. گاهی این حسابگری ها جنبه مالی دارد، گاه جنبه حیثیتی و گاه جنبه ورزشی. طبیعتا وقتی عمل خلافی صورت می گیرد محاسباتی در پشت آن قرار داشته و صرفا به دلیل وجود این محاسبات نمی توان از خطای فاحش و آشکار خاطی گذشت و دیگر این که دستور به باخت و کم کاری در زمین در همه حال و شرایطی و در هر زمانی و توسط هر کسی و هر تیمی محکوم است چه برسد زمانی که پای پرچم و نام یک کشور در میان باشد.

رگ گردن جلالی بارها و بارها برای انجام حرکاتی که از نظر خیلی ها عادی بوده بیرون زده و همین روحیه عدالت جویانه او باعث محبوبیت اش شده است. همیشه تصور بر این بوده که این واکنش ها به دلیل تمایل او برای محافظت از فوتبال پاک بوده است، و الان هم چندان خوش نیست به نظر برسد چون پای منافع خودی ها در میان می آید، می توان از چنین اقدام هایی با برچسب "حسابگری" از آن دفاع کرد.

دیدگاه تان را بنویسید