نتایج کامل روز ششم بازی های آسیایی/

روز به یادماندنی برای کبدی و صعود دختران بسکتبالیست +تصاویر

ششمین روز بازی ها آسیایی با کسب یک نقره برای ایران آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

به‌گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس به اندونزی، ششمین روز بازی های آسیایی برای کاروان ایران با کسب دهمین نقره برای ایران توسط نازنین ملایی در قایقرانی آغاز شد.

هندبال

تیم ملی هندبال ایران در آخرین رقابت مرحله اصلی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ مقابل کره شکست خورد و به نیمه نهایی نرسید.

بوکس

در نخستین روز از مسابقات مشتزنی در بازیهای آسیایی جاکارتا سجاد کاظم‌زاده نماینده وزن منهای 69 کیلو گرم کشورمان برابر جول باچو از فیلیپین طی سه راند مبارزه موفق شد 29 بر 28 حریف را شکست داده و به دور بعد راه یابد.وی در دور بعد با آراماتو از ژاپن مصاف خواهد داشت.امید احمدی صفا در وزن منهای 49 و شاهین موسوی نماینده منهای 75 کیلوگرم دو بوکسور کشورمان در این رقابت‌ها هستند که با هدایت اکبر احدی به مصاف حریفان می‌روند.

بسکتبال

تیم سه نفره دختران ایران امروز در بازی های آسیایی در حالی مقابل قزاقستان ۱۸ بر ۱۲ در مرحله گروهی به پیروزی رسید که بازی نخست خود مقابل تایلند را با شکست پشت سر گذاشته بود.به این ترتیب صعود دختران بسکتبالیست ایرانی امروز در گرو پیروزی تایلند مقابل قزاقستان بود. قزاقستان پس از دیدار با ایران ساعتی بعد مقابل تایلند قرار گرفت و با شکست ۲۱ بر ۶ مقابل این تیم مقدمات صعود ایران به مرحله بعدی را فراهم کرد.به این ترتیب صعود تاریخی بسکتبال ایران به مرحله بعدی بازی های آسیایی رقم خورد.پس از این که فیبا اعلام کرد بسکتبال سه نفره دختران ایران مجوز حضور در المپیک نوجوانان آرژانتین را دارد، صعود تیم سه نفره دختران ایران به مرحله بعدی بازی های آسیایی دومین اتفاق تاریخی برای بسکتبال بانوان ایران طی امروز بود.

کبدی

تیم ملی کبدی دختران ایران در مرحله فینال بازی‌های آسیایی 2018 به مصاف هند رفت که با 27 بر 24 به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویختند. ملی پوشان ایران نیمه اول این بازی را تنها با دو اختلاف و با نتیجه 11 بر 13 واگذار کردند. آن ها در آغاز نیمه دوم این بازی، با نتیجه 18 بر 15 از هند پیشی گرفتند و این اختلاف امتیاز را تا پایان بازی ادامه دادند و قهرمان شدند.

بدمینتون

در جدول انفرادی رقبابت های بدمینتون بازی های آسیایی۲۰۱۸، مهران شهبازی اولین بازی خود را انجام داد که موفق به شکست حریفش نشد  و از بازی ها حذف شد. شهبازی ( رنکینگ ۴۰۳ جهان)در نخستین بازی خود با نتیجه ۲برصفر ( ۲۱-۹ و ۲۱-۸) مقابل آنتونی سینیسوکا از اندونزی ( رنکینگ ۱۲ جهان)شکست خورد.  به این ترتیب هر دو نماینده ایران ثریا آقایی و مهران شهبازی در همان بازی اول جدول انفرادی حذف شدند تا خیلی زود با بازی های آسیایی وداع داشته باشند.

سوارکاری

طوفان ترابی، سوارکار شرکت کننده کشورمان که با اسب WAITANGI AMAZON در مسابقات سه روزه (Eventing) بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور دارد، در روز اول رقابتهای سه روزه (بخش درساژ) توانست با ۳۳.۰۰ خطا (نمره منفی) به کار خود پایان دهد و تا این لحظه و پس از پایان کار بیستمین سوارکار از مجموع سی و یک شرکت کننده در جایگاه نهم قرار دارد و سوارکار کشور هند با ۲۸.۸۰ خطا در صدر جدول قرار دارد.

 

سوارکاری

سوارکاری

سوارکاری

 

والیبال

در ادامه رقابت های والیبال بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی امروز (جمعه) روز پایانی رقابت‌های دور گروهی آغاز شد که در نخستین بازی تیم ملی والیبال ایران موفق شد در دومین دیدارش برابر مغولستان با نتیجه قاطع سه بر صفر به پیروزی برسد و به عنوان صدرنشین راهی دور حذفی بازی‌ها شود.

 

والیبال - بازی های آسیایی

والیبال - بازی های آسیایی

والیبال - بازی های آسیایی

والیبال - بازی های آسیایی

والیبال - بازی های آسیایی

والیبال - بازی های آسیایی

قایقرانی

در آخرین روز از مسابقات روئینگ بازی‌های آسیایی امروز ملی‌پوشان کشورمان در مواد مختلف برای کسب مدال به آب می‌زنند. محسن شادی ملی‌پوش روئینگ سبک وزن کشورمان که مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون را در کارنامه دارد، امروز در فینال A بازی‌های آسیایی 2018 به رقابت پرداخت. وی در دیدار با حریفانی از ازبکستان، هند، کره‌جنوبی، هنگ‌کنگ و عراق با ثبت زمان 7:22.86 در رده پنجم قرار گرفت. در این ماده قایقرانان کره و، هنگ‌کنگ و هند اول تا سوم شدند.

در آخرین روز از مسابقات روئینگ بازی‌های آسیایی، ملی‌پوشان کشورمان برای کسب مدال در مواد مختلف به آب زدند. در روئینگ 2 نفره مردان، ایران با ترکیب رضا قهرمانی و امیرحسین محمودپور به رقابت با حریفان آسیایی پرداخت. ایران در این ماده با حریفانی از اندونزی، هند، ژاپن، تایلند و کره جنوبی در فینال A همگروه بود. ملی‌پوشان کشورمان در این ماده با زمان 7:18.80 در رده پنجم قرار گرفتند و از کسب مدال بازماندند. در این ماده کشورهای ژاپن، کره و هند اول تا سوم شدند.

نازنین ملایی به عنوان مدعی اصلی قهرمانی رویینگ تک‌نفره سبک وزن بانوان در بازی‌های آسیایی دقایقی پیش به آب زد و نتوانست مدال طلای خودش در آسیا را تکرار کند و با ثبت زمان 8:19.28 پایین‌تر از نماینده چین به مقام دوم این رویداد رسید و مدال نقره را کسب کرد.  ملایی که دارنده مدال طلای این قایق در آسیا بود به دنبال دفاع از این عنوانش در بازی‌های آسیای بود اما نماینده چین که اصلی‌ترین حریفش بود به مدال طلا رسید.

در دیگر مسابقه قایق‌های دو نفره به آب زدند که ایران با ترکیب رضا قهرمانی و امیرحسین محمودپور در این مسابقه شرکت کرد و در نهایت با ثبت زمان 7:18.80 به مقام پنجم رسید. در این بخش قایق‌های ژاپن، کره‌جنوبی و هند روی سکو رفتند. در ادامه رقابت دونفره بانوان برگزار شد و قایق ایران با ترکیب نازنین رحمانی و مریم امیدی پارسا به آب زدند و در نهایت با ثبت زمان 7:48.38 پایین‌تر از حریف چینی به مدال نقره بازی‌های آسیایی رسید. این دو قایقران دیروز در قایق چهار نفره نیز پارو زده‌بودند و به مدال نقره رسیدند. 

 

 

بازی های آسیایی - قایقرانی

بازی های آسیایی - قایقرانی

بازی های آسیایی - قایقرانی

نازنین ملایی

 

تیروکمان

در دومین روز از رقابت‌های پنچاک سیلات بازی‌های آسیایی جاکارتا محمد رحیمی در وزن منهای 65 کیلو گرم بعد از برد روز گذشته خود برابر نپال امروز برای صعود به نیمه نهایی برابر سلیم اف از ازبکستان قرار گرفت و با شکست از وی از دور رقابت‌ها حذف شد. روز گذشته تهمینه کربلایی صادقی در وزن منهای 65 با گذشتن از سدآلینا کمال اف از قرقیزستان برنزش مسجل شده بود.

رقابت های مرحله یک شانزدهم نهایی تیراندازی ریکرو بازی‌های آسیایی جاکارتا از ساعت 9 امروز آغاز شد و تیم کشورمان در میکس مقابل لائوس قرار گرفت. در این مسابقه ایران با ترکیب زهرا نعمتی و صادق اشرفی در رقابتی فشرده 5 بر 4پیروز و حریف ژاپن در مرحله بعد شد. در این مرحله ملی‌پوشان کشورمان با نتیجه 6 بر صفر بازی را واگذار کردند و از دور مسابقات کنار رفتند.

رقابت های مرحله یک شانزدهم نهایی تیراندازی ریکرو بازی‌های آسیایی جاکارتا از ساعت 9 امروز آغاز شد و تیم کشورمان در میکس مقابل لائوس قرار گرفت. در این مسابقه ایران با ترکیب زهرا نعمتی و صادق اشرفی در رقابتی فشرده 5 بر 4پیروز و حریف ژاپن در مرحله بعد شد.

در ادامه رقابت‌های تیروکمان بازیهای آسیایی جاکارتا و در بخش میکس کامپوند نمایندگان کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف کمانداران هند رفتند و موفق به شکست این تیم شدند. در این رقابتها تیم میکس کامپوند ایران متشکل از نیما محبوبی و فرشته قربانی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف کمانداران هند رفتند و با نتیجه نزدیک ۱۵۵۵ بر ۱۵۳ موفق به شکست تیم هند شدند و راهی مرحله نیمه نهایی شدند.حریف ایران در نیمه نهایی چین تایپه است.

در ادامه رقابتهای تیروکمان بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، تیم میکس کامپوند با شکست برابر چین تایپه از راهیابی به فینال بازماند.تیم میکس کامپوند با ترکیب فرشته قربانی و نیما محبوبی در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم چین تایپه رفت و با نتیجه  ۱۵۳ بر ۱۳۷ برابر این تیم شکست خورد و از راهیابی به مرحله بعد بازماند. تیم میکس ایران دوشنبه برای مدال برنز به مصاف سنگاپور می‌رود.

تیروکمان

تیروکمان

تیروکمان

 

سنگنوردی

در ادامه رقابت‌های سنگنوردی بازی‌های آسیایی امروز الناز رکابی به رقابت پرداخت. الناز رکابی به طور مشترک با ورزشکار ژاپنی در رتبه سوم مسابقات سنگنوردی بولدورینگ قرار گرفت و خسرو هاشم‌زاده دیگر نماینده کشورمان نیز دوازدهم شد. مسابقات فردا در بخش لید پیگیری می‌شود. روز گذشته رضا علیپور سنگ‌نورد خوب کشورمان در فینال سرعت موفق شد دهمین مدال طلای ایران و نخستین طلای کاروان ایران در پالمبانگ را تصاحب کند.

 

سنگنوردی

سنگنوردی

 

شنا

روز ششم و پایانی مسابقات شنا بازی‌های آسیایی جاکارتا صبح امروز(جمعه) با حضور تنها نماینده ایران در ماده 50 متر قورباغه پیگیری شد. مهدی انصاری آخرین نماینده شنا ایران در این دوره از بازری‌‎های آسیایی ماده 50 متر قورباغه را با ثبت زمان ۲۹:۳۵ شنا کرد و در رتبه ۲۰ این ماده جای گرفت.

 

بازی های آسیایی- شنا

بازی های آسیایی- شنا

بازی های آسیایی- شنا

 

دوچرخه سواری

در آخرین روز از رقابتهای دوچرخه سواری جاده بازی‌های آسیایی 2018، بانوان رکابزن در ماده تایم تریل انفرادی به رقابت پرداختند ودر پایان نماینده ایران ششم شد. ماندانا دهقان در رقابت با 11 رکابزن دیگر در رده ششم قرار گرفت و رکابزنان کره جنوبی، ژاپن و هنگ کنگ اول تا سوم شدند.  رقابت ماده تایم تریل انفرادی بانوان به مسافت 20 کیلومتر برگزار شد.

 

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

 

جوجیتسو

امروز (جمعه) در آغاز رقابت های جوجیتسو هجدهمین دوره بازی های آسیایی٬ سه نماینده ایران به مصاف حریفان می روند. اولین جوجیتسوکار ایران «مهران ستار» بود که به مصاف «سوویاک کاتونگ» از تایلند رفت و در پایان مقابل این حریف شکست خورد. 

 

تیراندازی

در ششمین روز از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ تیراندازان ایران در مرحله مقدماتی تپانچه بادی ۱۰ متر در خط آتش ایستادند که گلنوش سبقت اللهی با امتیاز ۵۷۱ در رده چهارم ایستاد و فینالیست شد. همچنین آمیتیس جعفری نیز در این ماده رقابت کرد و با امتیاز ۵۶۸ در رده دوازدهم ایستاد و به فینال نرسید. 

 

تیراندازی-

تیراندازی-

تیراندازی-

 

والیبال ساحلی

تیم والیبال ساحلی الف ایران با ترکیب عبدالحامد میرزاعلی و رحمان رئوفی در نخستین دیدار خود در مرحله حذفی موفق به برتری ۲ بر صفر مقابل تایلند با نتایج ۲۱ بر ۱۸ و ۲۱ بر ۱۶ شد و در جمع ۸تیم برتر قرار گرفت.

در ادامه رقابت‌های والیبال ساحلی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی امروز(جمعه) مرحله یک هشتم نهایی با برگزاری هشت دیدار پیگیری شد که در آخرین بازی‌ تیم ملی "ب" والیبال ساحلی ایران(سالمی - وکیلی) رو در روی ژاپن (آگبا - شیراتوری) قرار گرفت و در پایان با پیروزی دو بر صفر برابر حریف توانست به جمع هشت تیم برتر بازی‌های آسیایی راه یابد.

دوچرخه سواری

رقابت های دوچرخه سواری جاده بازی های آسیایی۲۰۱۸ به پایان رسید و ایران نتوانست در ماده تایم تریل انفرادی مردان صاحب مدال شود. آروین گودرزی در رقابت با ۱۷ رکابزن دیگ ر در رده  ششم قرار گرفت و از کسب مدال بازماند. رقابت ماده تیم تریل انفرادی مردان به مسافت ۴۰ کیلومتر برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید