یادداشت پلاس

لطفا زیرش نکشید!

در شرایطی که وضعیت خوب سرخابی ها امیدهای زیادی برای راه یابی هر دو نماینده ایران به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ایجاد کرده بود، حال و روز این هفته ها باعث کمرنگ شدن امیدها شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در رخدادی نادر دو نماینده از قطر و ایران در غیاب نمایندگان امارات و عربستان در غرب آسیا به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته اند و دست قرعه چنین رقم زد نمایندگان ایران و قطر با هم روبرو نشوند و این شانس را داشته باشند که با پیروزی در دیدارهای خود، بتوانند حضورشان در فینال آسیا را قطعی کنند. اما این خطر نیز وجود دارد که در صورت شکست هیچ یک از نمایندگان به مرحله بعد راه پیدا نکنند.

به هر ترتیب قرعه مشخص کرد که استقلال باید با السد و پرسپولیس با الدحیل روبرو شود. وضعیت خوب دو تیم در انتهای فصل گذشته، جایی که پرسپولیس قاطعانه حریفانش را می برد و استقلال هم با شفر احیا شده بود این امید را ایجاد کرده بود که نمایندگان ایران بتوانند در شرایطی خوب به مصاف این دو تیم بروند، اما هر چه به زمان برگزاری بازی نزدیک تر می شویم وضعیت سرخابی ها بهتر که نمی شود هیچ بدتر هم شده است و همین مساله باعث شده تا امید چندان زیادی نسبت به موفقیت نمایندگان ایران وجود نداشته باشد.

استقلال در حالی که انتظار می رفت با شفر دیگر شروع بدی نداشته باشد، از 5 دیدار خود فقط یک پیروزی کسب کرده و شش امتیاز اندوخته تا تفاوت چندانی با تیم فصل گذشته منصوریان حداقل روی کاغذ نداشته باشد. از سوی دیگر پرسپولیس بر خلاف دو فصل گذشته تیم منسجم قبل نیست و در سه هفته پیش فقط سه امتیاز کسب کرده و دیگر خبری از خط حمله آتشین این تیم نیز نیست.

پرسپولیس و استقلال علاوه بر ضعف در نتیجه گیری در سبک بازی نیز دچار مشکل شده اند و اگر بخواهند با چنین وضعیتی برابر السد و الدحیل به میدان بروند بدون تعارف شانس چندانی ندارند. شفر هنوز به ترکیب ثابت و تاکتیک مشخص موردنظرش دست نیافته و دست به تغییرات زیادی می زند. پرسپولیس نیز در میانه میدان به شدت در امر بازی سازی دچار مشکل است و رو به بازی هوایی آورده است.

پرسپولیس در دیدارهای اخیر خود دائما تلاش داشته با ارسال سانترهای بلند دروازه حریفان را تهدید کند که در این مساله موفق نیز نبوده است. اتفاقی که در استقلال نیز کم و بیش رخ می دهد و با خروج بازیکنانی مانند ابراهیمی دیگر خبری از بازی مالکانه نیست.

سیستم بازی هوایی یا به اصطلاح بکش زیرش، مدت هاست که منسوخ شده و تیم های حریف به خوبی و آسانی راه مقابله با آن را آموخته اند. ادامه این تاکتیک سنتی برابر تیم هایی قوی مانند نمایندگان قطر می تواند شب سختی برای نمایندگان ایران رقم بزند.

در فاصله کمتر از یک هفته به دیدار نمایندگان ایران برابر قطر تنها خواسته ای که می تواند از کادر فنی و بازیکنان دو تیم داشت این است که دست از بازی مستقیم و بکش زیرش بردارند و با آنالیز بازی های این دو تیم و یافتن نقاط ضعف آنها راه حل مناسبی برای درهم شکستن دفاعشان پیدا کنند.  خواسته ای که مسلما از برانکو و شفر به عنوان دو مربی با دانش اروپایی انتظار زیادی نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید