هجدهمین دوره بازی های آسیایی-جاکارتا ۲۰۱۸/

قدرت نمایی یزدانی و شگفتی سازی کریمی در کشتی آزاد + تصاویر

حسن یزدانی در اولین رقابت خود در بازی های آسیایی با امتیاز عالی و در کمتر از یک دقیقه حریف خود را شکست داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس به اندونزی؛ در آغاز رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های اسیایی ۲۰۱۸، مهران نصیری نماینده وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد ایران که به تازگی در جام یاشاردوغو ترکیه با نمایشی خوب به مدال طلا رسیده بود در نخستین مصاف خود در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی مقابل حریفی از چین در حالی که 5 بر صفر پیش بود در نهایت 8 بر 7 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر چینی در مراحل بعد، نصیری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

حسن یزدانی

حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل حریفی از کشور میزبان در مدت زمان ۴۴ ثانیه با نتیجه ده بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد.یزدانی در دومین مبارزه مقابل برنده کشتی‌گیران کامبوج و هند به روی تشک می‌رود. یزدانی در دومین مبارزه مقابل پاوان کومار از هند در مدت زمان ۲ دقیقه و ۶ ثانیه با نتیجه یازده بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در دیدار نیمه نهایی برابر آیتومن اردوگل از مغولستان در مدت زمان 5 دقیقه با نتیجه 12 بر 2 پیروز شد و به فینال رسید.

مصطفی حسین خانی

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۲۱ نفر حضور دارند مصطفی حسین خانی دارنده مدال برنز جهان در دور نخست به مصاف کشتی گیری از کشور بنگلادش رفت و در یک مبارزه آسان در مدت زمان ۲ دقیقه با نتیجه ده بر صفر به برتری رسید.حسین‌خانی در دور بعد با نماینده کشور ترکمنستان کشتی می گیرد. در گروه حسین خانی بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیان از ازبکستان، آدام باتیروف قهرمان آسیا از بحرین، یوهی فوجینامی دارنده مدال برنز جهان از ژاپن و مانداراخان گانزوریک دارنده مدال برنز جهان و نقره آسیا از مغولستان  حضور دارند.

حسین‌خانی در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل دولت‌میرات نفر پنجم آسیا از ترکمنستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

مصطفی حسین خانی دارنده مدال برنز جهان در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل بکزاد عبدالرحمان‌اف  دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیان از ازبکستان به روی تشک رفت و در حالیکه تا ۲۵ ثانیه مانده به پایان مبارزه ۲ بر ۲ از حریف پیش بود با زیرگیری حریف مواجه شد و در خاک حریف نشست تا ۴ بر ۲ این مبارزه را واگذار کند.حسین‌خانی اینبار نیز با وجودیکه باتجربه‌ترین کشتی‌گیر تیم ملی است همانند مسابقات جهانی پاریس باز هم در ثانیه‌های پایانی پیروزی را با شکست عوض کرد و پس از مهران نصیری دومین کشتی‌گیر ایران نام گرفت که در این رقابت‌ها شکست خورد.

رضا اطری

در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۱۸ نفر حضور دارند رضا اطری دارنده مدال برنز آسیا پس از استراحت در دور نخست مقابل نماینده کشور نپال در یک مبارزه آسان در مدت زمان ۲ دقیقه با نتیجه ده بر صفر پیروز شد.اطری در دور سوم با برنده نماینده کشور فیلیپین و محمودجان شاوکاتوف دارنده مدال نقره آسیا از کشور ازبکستان کشتی خواهد گرفت. در گروه اطری ساندیپ تومار قهرمان آسیا از هند، بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از مغولستان و کیم سئونگ گئون از کره جنوبی حضور دارند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۱۸ نفر حضور دارند رضا اطری دارنده مدال برنز آسیا پس از استراحت در دور نخست مقابل نماینده کشور نپال در یک مبارزه آسان در مدت زمان ۲ دقیقه با نتیجه ده بر صفر پیروز شد.اطری در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ساندیپ تومار قهرمان آسیا از هند رفت و در پایان با نتیجه ۱۵ بر ۹ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. اطری در این مبارزه ابتدا ۶ بر صفر از حریف پیش افتاد اما در ادامه کشتی‌گیر هندی کار را به تساوی کشاند اما در نهایت اطری این مبارزه را به سختی با نتیجه ۱۵ بر ۹ به پایان رساند.  رضا اطری نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی برابر بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از مغولستان رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

علیرضا کریمی

در وزن ۹۷ کیلوگرم علیرضا کریمی دارنده مدال برنز جهان که برای نخستین بار در این وزن کشتی می‌گیرد، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف تاکشی یاماگوچی دارنده مدال برنز آسیا از ژاپن رفت و در پایان در یک مبارزه برتر در مدت زمان 4 دقیقه با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

کریمی در نیمه نهایی با برنده دیدار ماسام خاطری از هند و برنده کشتی میان یانگ چائو کیانگ از چین و ماگومد ابراگیم اف دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان آسیا از کشور ازبکستان کشتی می گیرد. در این وزن ۱۳ نفر حضور دارند.

علیرضا کریمی در وزن 97 کیلوگرم نیز در نیمه نهایی ماگومد ابراگیموف چهره شاخص روسی‌الاصل کشتی جهان از ازبکستان در حالیکه 2 بر صفر عقب بود دست به کار بزرگی زد و موفق شد این حریف مطرح  را ضربه فنی کند و به فینال برسد.

این کشتی‌گیر ازبک در المپیک ریو موفق به ضربه فنی رضا یزدانی از ایران شده بود.

 

 

بازی های آسیایی - کشتی

بازی های آسیایی - کشتی

بازی های آسیایی - کشتی

بازی های آسیایی - کشتی

بازی های آسیایی -کشتی

بازی های آسیایی -کشتی

بازی های آسیایی -کشتی

بازی های آسیایی -کشتی

بازی های آسیایی -کشتی

بازی های آسیایی - کشتی

بازی های آسیایی - کشتی

 

دیدگاه تان را بنویسید