نتایج کاروان ایران در اولین روز بازی های آسیایی

درخشش کبدی کاران و قایقرانان در روز کم فروغ تیراندازی + تصاویر

ملی پوشان ایران در اولین روز بازی های آسیایی به مصاف رقبای خود رفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس به اندونزی؛ ورزشکاران ایران از صبح امروز (یکشنبه) کار خود را در هجدهمین دوره بازی های آسیایی آغاز کردند.

ووشو (ساندا)

الهه منصوریان سانداکار وزن ۵۲- کیلوگرم تیم بانوان، در نخستین مبارزه خود به مصاف "یومنام ساناتهول‌دوی" از هند رفت که توانست در دو راند پیاپی رقیب خود را شکست داده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

سپک تاکرا

تیم ملی سپک تاکرا ایران در اولین دیدار از مرحله گروهی بازی های آسیایی مقابل اندونزی قرار گرفت که ملی‌پوشان ایران با نتیجه صفر بر ۳ مقابل میزبان شکست خوردند. وحید ابراهیمی، امیر حسنی، احسان امان بار، امیر خانی، وحید ملکی، مرتضی مقدم، مهرداد جعفری، سینا رضایی، محمد صفایی، حمید گرویی، ناصر پنق، فرشاد کایکانی و رامین رامندی ملی‌پوشان سپک تاکرای ایران در بازی‌های آسیایی هستند. مربی‌گری این تیم را محمد مرادی بر عهده دارد. تیم ایران در مرحله مقدماتی با کشورهای اندونزی و هند همگروه است و باید در دیدار بعدی مقابل هند رقابت کند.

 

بازی های آسیایی -سپک تاکرا

بازی های آسیایی-سپک تاکرا

بازی های آسیایی-سپک تاکرا

بازی های آسیایی-سپک تاکرا

ووشو

مسابقات ووشوی بازی‌های آسیایی با اجرای فرم ووشوکاران در بخش تالو آغاز شد. تیم ملی ایران در این بخش با سه نماینده در فرم‌های نن‌دائو و نن‌گوئن (دو تالوکار) و جیان‌شو (یک ‌نماینده)حضور دارد.به این ترتیب در فرم جیان‌شو زهرا کیانی با امتیاز ۹.۷۰ در جایگاه دوم قرار گرفت. او برای کسب مدال باید روز سه‌شنبه در فرم چیانگ‌شو به مصاف رقبا برود تا در مجموع دو فرم مدال خود را کسب کند.در فرم نن‌چوان هانیه رجبی با امتیاز ۹.۴۳ در جایگاه هفتم و فاطمه حیدری با امتیاز ۹.۳۷ در رده نهم این فرم قرار گرفتند. این دو تالوکار ایران نیز برای کسب مدال باید فردا (دوشنبه) در فرم نن‌دائو به مصاف رقبا بروند تا در مجموع دو فرم رتبه خود را کسب کنند. اما فردا (دوشنبه) و روز سه‌شنبه در ادامه این رقابت‌ها تالوکاران جوان ایران برای کسب مدال به اجرای دومین فرم خود می‌پردازند تا رتبه و نتیجه نهایی آن‌ها مشخص شود.به دلیل امتیاز خوب زهرا کیانی در اجرای فرم جیان‌شو، می‌توان او را اصلی‌ترین شانس برای کسب مدال دانست.

 

ووشو - تالو

ووشو - تالو

ووشو - تالو

ووشو - تالو

 

تنیس

در نخستین روز بازی های آسیایی2018، جدول انفرادی تنیس آغاز شد و بانوی تنیس باز ایران موفق به شکست حریفش نشد و از جدول مسابقات کنار رفت.صدف صادق وزیری در دور اول برابر سونام جئونگ از کره جنوبی قرار گرفت که با نتیجه 2بر صفر شکست خورد. در جدول انفرادی مردان هم امیر حسین بادی باید با نماینده قرقیزستان بازی می کرد که حربفش در زمین حاضر نشد و بادی به عنوان برنده این بازی معرفی شد و به دور دوم راه یافت.شاهین خالدان تنیسور جوان کشورمان همانند امیرحسین بادی با قرعه حریف قرقیزستان مواجه شده بود، به دلیل عدم حضور حریف در کورت بعد از 15 دقیقه از سوی داور پیروز اعلام شد. خالدان فردا به مصاف حریفی از کره جنوبی با رنک جهانی 257 روبرو می شود.

 

 

بازی های آسیایی - تنیس

 

قایقرانی روئینگ

*در نخستین روز از مسابقه های روئینگ بازی‌های آسیایی و در ماده تک نفره سبک وزن مردان، سیدمجتبی شجاعی  به مصاف رقبا رفت. او در مرحله مقدماتی با ثبت رکورد 8:21.77 سوم و راهی شانس مجدد شد.  نمایندگان ژاپن و هند نیز اول و دوم شدند.

*مهسا جاور نماینده ایران در تک نفره بانوان به مصاف حریفانش رفت و در مرحله گروهی سوم شد و به شانس مجدد رفت. او کارش را با زمان 9:18.21 به پایان رساند.

*محسن شادی و عاقل حبیبیان در روئینگ دو نفره ایران در بین 5 نفره با زمان 7:20.77 در رده چهارم قرار گرفتند و به شانس مجدد رفتند.

*در روئینگ دو نفره بانوان نیز مریم کرمی و پریسا احمدی با حریفانشان رقابت کردند. در این ماده تیم دو نفره ایران در رقابت با قایقرانانی از مالدیو، کره جنوبی و ژاپن با زمان 8:07.72 در رده سوم قرار گرفت. در این ماده چین و کره جنوبی اول و دوم شدند. هر 6 تیم حاضر در این ماده به فینال A صعود کردند.

* تیم‌ ‌ملی چهار نفره ایران با ترکیب مریم کرمی، مهسا جاور، مریم امیدی پارسا  و نازنین رحمانی به آب زد و با ثبت زمان 7:23.45 اول و راهی فینال بازی‌های آسیایی شد.

 

قایقرانی - بازی های آسیایی

 

قایقرانی - بازی های آسیایی - جاور

 

بازی های آسیایی -قایقرانی

 

قایقرانی - بازی های آسیایی

 

بازی های آسیایی-قایقرانی

 

تکواندو پومسه

*کوروش بختیار اولین نماینده تکواندوکار ایران در بازی ها بود که به مصاف نماینده کامبوج رفت. او توانست با امتیاز 220/8 پیروز شود و به دور بعد برود.  بختیار  در دومین دیدارش در بخش انفرادی به مصاف نماینده اندونزی رفت و با پیروزی برابر او به نیمه نهایی راه یافت و اولین مدال کاروان ایران را به نام خود کند. ر فینال بخش انفرادی مردان، کوروش بختیار به عنوان نماینده ایران به مصاف رقیب کره‌ای رفت که با شکست مقابل رقیب خود، مدال نقره این رقابت ها را از آن خود کرد. بختیار با امتیاز 8.81  در مقابل امتیاز 8.83 حریف، نتیجه را به نماینده کره واگذار کرده و نقره گرفت.

*مرجان سلحشوری دیگر نماینده پومسه ایران نیز برابر حریفی از ماکائو صاحب برتری شد.در ادامه سلحشوری در مسابقات انفرادی به مرحله نیمه‌نهایی صعود و مدالش را قطعی کرد. او توانست حریف ژاپنی را شکست دهد و به جمع چهار نفر برتر مسابقات برسد. این دومین مدال کاروان ایران در بازی‌های آسیایی است. مرجان سلحشوری در فینال مسابقات پومسه بانوان به مصاف «رزمانیار دفیا» از اندونزی رفت و با کسب امتیاز موفق به کسب مدال نقره شد. او در حالی به مدال نقره این مسابقات رسید که «جوکو ویدودو» رییس جمهور اندونزی در سالن مسابقات حضور داشت.

*تیم ملی پومسه بانوان در نخستین گام با بدشانسی با قرعه کره‌جنوبی که مدعی قهرمانی است مواجه شد. دختران پومسه‌روی ایران در یک رقابت نزدیک بازی را به کره‌ای‌ها واگذار کردند و از دور مسابقات کنار رفتند. در فرم اول تیم ایران 000/8 امتیاز به دست آورد و کره 020/8 امتیاز تا اختلاف نزدیک دو تیم حسابی به چشم بیاید. در مجموع دو فرم اما ایران 5/111 امتیاز گرفت و کره جنوبی با 9/113 امتیاز پیروز شد و به دور بعد رفت. مرجان سلحشوری، مهسا صادقی و فاطمه حسام ترکیب تیم ملی بانوان ایران در این مسابقات را تشکیل می‌‌دهند.

*در ادامه پومسه تیمی مردان ایران که در دور نخست بازی های آسیایی با قرعه استراحت روبه رو شد، در دور دوم مقابل فیلیپین شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. تیم ملی فیلیپین برای مصاف دادن با ایران در دور نخست حریف ضعیف عربستانی خود را شکست داده بود.

بازی های آسیایی - پومسه

بازی های آسیایی- پومسه

 

بازی های آسیایی - پومسه

بازی های آسیایی -پومسه

 

بازی های آسیایی - پومسه

A81I9571

تیراندازی

*در تفنگ بادی میکس، تیم ملی تیراندازی ایران با ترکیب نجمه خدمتی و امیرمحمد نکونام به مصاف رقبای خود رفتند. ایران با 828.4 امتیاز و با قرار گرفتن در رده هفتم نتوانست جواز حضور در فینال را کسب کند.پنج تیم  اول راهی فینال شدند. کره، هند، مغولستان، چین و چین‌تایپه فینالیست‌های این ماده هستند.

*ملی‌پوشان کشورمان در میکس تپانچه نیز به مصاف حریفان رفتندایران با ترکیب ابراهیم برخورداری و هانیه رستمیان در این ماده در خط آتش قرار گرفت.

*در مرحله مقدماتی میکس تپانچه بادی بازی های آسیایی 2018 هانیه رستمیان و ابراهیم برخورداری تیم ایران را تشکیل دادند که با امتیاز 757 در رده نهم  ایستادند و از رسیدن به فینال بازماندند.

*در ادامه رقابت‌های تیراندازی بازی‌های آسیایی، ملی‌پوشان کشورمان در 3 راند تراپ به مصاف حریفان رفتند. سپیده سیرانی با 67 امتیاز در رده دهم قرار گرفت. شیوا فرح‌پور دیگر ملی‌پوش کشورمان در این ماده با 65 امتیاز هجدهم شد. در بخش مردان، حسین پرورش‌نیا با 69 امتیاز هفدهم شد و علی حافظی نیز با 62 امتیاز عنوان بیست و هشتمی را به خود اختصاص داد. 2 راند دیگر تراپ فردا برگزار می‌شود.

 

بازی های آسیایی -تیراندازی

_MGL3587

تیراندازی

تیراندازی

 

شنا

*علیرضا یاوری شناگر ایران در ماده 200 متر آزاد را با زمان 1:54:28 به پایان داد و در مجموع در رتبه 22 جای گرفت.

 

بازی های آسیایی-شنا

بازی های آسیایی -شنا

کبدی

تیم ملی کبدی بانوان ایران در اولین دیدار خود در بازی های آسیایی 2018 اندونزی با نتیجه 46 بر 20  کره جنوبی را شکست داد.

تیم ملی کبدی مردان ایران در اولین دیدار مرحله گروهی خود در بازی های آسیایی مقابل ژاپن بازی کرد که شاگردان مازندرانی این بازی را با نتیجه ۵۵ بر ۱۹ به سود خود پایان دادند.تیم ملی مردان ایران با ترکیب فاضل اتراچالی، ابوذر مهاجر، محمد اسمعیل نبی بخش، هادی اشترک، ابوالفضل مقصودلو محلی، حمید میرزایی نادر، محسن مقصودلو جعفری، محمد قربانی، میثم عباسی، محمد ملاک، محمد امین نصرتی، محمد اسماعیل مقصودلو در این بازی ها حضور دارد.تیم ملی کبدی مردان در این دوره از بازی ها در مرحله گروهی با پاکستان، ژاپن، نپال، مالزی و اندونزی همگروه است و باید فردا دوشنبه به مصاف پاکستان برود.

 

بازی های آسیایی -کبدی

بازی های آسیایی -کبدی

بازی های آسیایی -کبدی

کبدی

کبدی

 

شمشیربازی

در بخش انفرادی اسلحه سابر بانوان فائزه رفیعی که با دو پیروزی مقابل شمشیربازان کامبوج و قبول سه شکست مقابل نمایندگان کره جنوبی، اندونزی و ژا‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پن راهی مرحله یک هشتم نهایی شد در نخستین دیدارش در مرحله یک هشتم  برابر  پرماتاسارای از اندونزی با حساب ۱۵ بر ۱۱ شکست خورد و از صعود به جمع هشت شمشیرباز برتر بازماند.  نجمه سازنچیان هم که در دور گروهی برابر حریفانی از  قزاقستان و تایلند به پیروزی رسید و با وجود شکست مقابل شمشیربازان اندونزی و کره جنوبی گام به مرحله حذفی گذاشت در مصاف با گیان جیاروی از چین با نتیجه نزدیک ۱۵ بر ۱۳ شکست خورد تا با حذف او در یک هشتم نهایی ناکامی شمشیربازان ایران در روز نخست بازی‌های آسیایی تکمیل شود.

*محمدرضایی و محمد اسماعیلی دو نماینده تیم ملی شمشیربازی اسلحه اپه به جدول حذفی رقابت‌های بازی‌های آسیایی 2018 صعود کردند.اسماعیلی با دو برد برابر شمشیربازان تایلند و ویتنام و سه باخت مقابل هنگ کنگ، قرقیزستان و ژاپن به مرحله بعد رسید.رضایی نیز با چهار برد مقابل امارات، مغولستان، کامبوج و تایلند و دو باخت مقابل چین کره توانست به جدول اصلی بازی ها راه پیدا کند.محمد اسماعیلی در دیدار با خاسان از قرقیزستان 15 بر 6 نتیجه را واگذار کرد و محمد رضایی نیز 15 بر 10 به نماینده ازبکستان باخت.

 

 

 

بازی های آسیایی - شمشیربازی

بازی های آسیایی - شمشیربازی

بازی های آسیایی - شمشیربازی

بازی های آسیایی - شمشیربازی

بازی های آسیایی - شمشیربازی

بازی های آسیایی- شمشیربازی

بازی های آسیایی - شمشیربازی

بازی های آسیایی - شمشیربازی

 

 

دیدگاه تان را بنویسید