گزارش جی پلاس/

بار کج پرسپولیس به نیم فصل می رسد؟

شاگردان برانکو هرچند با کسب 8 امتیاز از 4 بازی شروع قابل قبولی در لیگ برتر داشته اند، اما چرخ دنده های موتور این تیم کمی در هم قفل شده و به زحمت حرکت می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، با وجود تاکیدهای مکرر برانکو مبنی بر این که حتی جدایی بازیکنان کلیدی این تیم و محرومیت از پنجره نقل و انتقالات باعث نمی شود که پرسپولیس در حد و اندازه های یک مدعی ظاهر نشود، اما باید پذیرفت تیم برانکو نسبت به فصل گذشت با افت محسوسی از نظر کیفی روبرو شده که این افت در نتیجه گیری هم موثر بوده است.

 

جدایی بازیکنانی مانند احمدزاده و مسلمان در خط میانی باعث شده که موتور سرخپوشان کند و قابل پیش بینی کار کند. البته برانکو برای جبران بازیکنان از دست رفته تیمش سروش رفیعی و مهدی ترابی را به تیم اضافه کرد، اما به دلیل محرومیت این بازیکنان تا نیم فصل نمی توانند پیراهن سرخ را بر تن کنند و برانکو ناچار است تیمش را به هر شکلی شده به نیم فصل برساند.

 

خط هجومی پرسپولیس که فصل گذشته بسیار زهردار نشان می داد، در این فصل تحت تاثیر ضعف مفرط خط میانی، تند و تیزی خود را از دست داده است و بهترین گواه این مساله این است که علیپور آقای گل فصل پیش منهای گلی که در هفته اول برابر پدیده از روی نقطه پنالتی و نه در جریان بازی به ثمر رساند هنوز نتوانسته پس از چهار هفته گل بزند.

هواداران پرسپولیس در سه فصل اخیر کمتر دیداری را به یاد دارند که تیمشان در گلزنی ناکام بوده باشد آن هم در ورزشگاه آزادی. اما در شرایطی که هنوز هفته های ابتدایی فصل سپری می شود، دو بار این اتفاق رخ داده آن هم به شکل پیاپی و در برابر تیم های غیرمدعی.

تمام این نشانه ها کافیست که نتیجه گیری کنیم زنگ خطر برای پرسپولیس به صدا در آمده و برانکو البته بهتر از هر کس می داند که مشکلات گلزنی تیمش نه به کاهش انگیزه علیپور به دلیل دعوت نشدن به جام جهانی مربوط است و نه به افت منشا. او خوب می داند شاکله و فوندانسیون تیمش در میانه میدان دچار مشکل شده و مهره هایش از توازن لازم برخوردار نیستند.

سرخپوشان امیدوارند به هر شکلی شده این بار کج را تا نیمه راه برسانند و  تا نیم فصل خود را در جمع بالانشینان جدول حفظ کنند، آنگاه با تزریق نیروهای جدید برای کسب سومین قهرمانی پیاپی تلاش کنند، اما نباید فراموش کرد که اضافه شدن مهره های جدید نیاز به چند هفته نیمکت نشینی دارد و اگر پرسپولیس در پایان نیم فصل صدرنشین نباشد و اختلاف امتیاز با تیم اول به وجود آمده باشد، شاید بعد از دو سال دیگر دست قرمزها به جام نرسد.

تساوی خارج از خانه برابر استقلال خوزستان آن هم در گرمای کشنده اهواز را نمی توان ناکامی بزرگ به شمار آورد اما از دست دادن دو امتیاز حساس خانگی برابر تیم مسجدسلیمان می تواند برای مدافع عنوان قهرمانی حسرت بار باشد. حسرت از تصمیم اشتباه یک بازیکن و چند مدیر که چوبش را تمام تیم و میلیون ها هوادارش باید بخورند.

 

دیدگاه تان را بنویسید