پرونده جی پلاس/ تیروکمان در راه بازی های آسیایی

تیرِ کمانداران ایرانی در جاکارتا به هدف می خورد؟

تیم ملی تیروکمان ایران که در بازی های آسیایی 2014 نمایش خوبی را در بخش مردان داشت برای ادامه پیشرفت خود به جاکارتا می رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بازی های آسیایی 2018 جاکارتا چهارمین حضور تیم ملی تیروکمان ایران در این رقابت هاست و کمانداران با 13 ملی پوش راهی جاکارتا می شوند.

زهرا نعمتی، صادق اشرفی، میلاد وزیری، امین پیرعلی و عرفان ارژنگی پور در ریکرو و اسماعیل عبادی، مجید قیدی، امیر کاظم‌پور، نیما محبوبی، پریسا براتچی، فرشته قربانی، مینو عابدی و راحله فارسی در کامپوند نفرات اعزامی به بازی ها هستند.

ارژنگی پور یکی از جوان ترین نفرات اعزامی این تیم در جاکارتا است.

پنجمین حضور کمانداران در بازی های آسیایی

تیم ملی تیروکمان ایران برای اولین بار در بازی های آسیایی 2002 بوسان کره جنوبی در این رقابت ها حاضر شد. در این دوره مجید میر رحیمی تنها کماندار اعزامی بود که در نهایت در جایگاه بیست ویکم قرار گرفت. ملی پوشان ایران در سال 2006 بازهم غایب بودند اما در 2010 گوانگجو تیم ملی تیروکمان ایران با 8 نماینده راهی این بازی ها شد.

دراین دوره میلاد وزیری، کیوان ریاضی مهر، نادر منوچهری، حامد فوری، زهرا دهقان، زهرا شمس، افروز مولوی و لیلا سخایی فر هشت ملی پوش ایران بودند. وزیری، ریاضی مهر، منوچهری و فوری در بخش انفرادی به ترتیب نوزدهم، بیستم، بیست و چهارم و سی و چهارم شدند و در بخش تیمی هم در جایگاه پنجمی قرار گرفتنند. بانوان ایران هم با مقام های 35، 39، 44 و 49 در بخش انفرادی و دهمی تیمی به کار خود در رقابت ها پایان دادند.

در سال 2014 هم تیروکمان ایران با هشت ملی پوش به بازی ها رفت. اسماعیل عبادی، امید کاظم پور، مجید قائدی و مجید کیان زاد نمایندگان کامپوند ایران بودند که به ترتیب اول، چهارم،پانزدهم و هجدهم شدند. در بخش تیمی هم ایران سوم شد.

در بخش بانوان نیز سکینه قاسم پور هفتم، شبنم سرلک سیزدهم، مریم رنجبر نوزدهم و مینو عبادی سی و یکم شدند. در بخش تیمی هم بانوان ایران در رده چهارم قرار گرفتند.

بنابراین در تاریخ حضور کمانداران ایران در بازی های آسیایی ایران 2مدال را به دست آورده است. اسماعیل عبادی (مدال طلا)،  تیم کامپوند (مدال برنز).

 

تیم ملی تیروکمان

 

 

زهرا نعمتی؛ ملی پوش ویژه تیروکمان در جاکارتا

تیم ملی در این دوره یک ملی پوش ویژه را هم در ترکیب خود می بیند. زهرا نعمتی ملی پوش تیم جانبازان و معلولان که در بازی های المپیک هم حاضر بود این بار به عنوان تنها نماینده بانوان در ریکرو به جاکارتا می رود تا اولین حضورش در بازی ها آسیایی را تجربه کند.

نعمتی دو طلا، یک نقره و یک برنز بازی های پارالمپیک و یک طلا و یک برنز بازی های پاراآسیایی در کارنامه دارد. زهرا نعمتی با وجود روحیه بالایی که دارد اما می داند که کارش در این بازی های  سخت است و رقیبان خیلی قدرتمندی را پیش رو دارد. او در باره حضورش به عنوان تنها نماینده ریکرو بانوان ایران در بازی های آسیایی گفت: من مدت ها با تیم ملی معلولان تمرین کردم و چند روز پیش به اردوی تیم ملی اعزامی به بازی های آسیایی اضافه شدم. واقعا کار برای همه ورزشکاران در بازی های آسیایی دشوار است اما من هیچ وقت ناامید نیستم. رقیبان من تجربه خیلی بالایی دارند و حتی برخی از آن ها مدال های جهانی و المپیکی هم دارند. 

نعمتی ادامه داد: از اینکه مسئولان به من اعتماد کردند و اجازه دادند در بازی های آسیایی هم حاضر باشم جای خوشحالی دارد. من تمام تلاشم را انجام می دهم که در این بازی ها نماینده خوبی برای کاروان ایران و البته بانوان ایران باشم.

 

تیم ملی تیروکمان

 

عبادی بازهم سورپرایز دارد؟

اسماعیل عبادی یکی از ملی پوشانی است که در بازی های سال 2014 کاروان ایران را غافلگیر کرد و در بخش کامپوند انفرادی به مدال طلا رسید. پیش از آغاز بازی ها کسی از او انتظار مدالی با این رنگ نداشت اما او توانست با شایستگی مقام قهرمانی را به دست بیاورد.

اودرباره حضورش در بازی های آسیایی جاکارتا گفت: اردو و مسابقه های خوبی را پشت سرگذاشتیم و آماده هستیم تا در مهمترین رویداد قاره ای شرکت کنیم. تیروکمان به خاطر تجهیزاتی که دارد برای ما همیشه مشکل زا بوده و گاهی همین وسایل و کمبود آن ها برای ما دردسرساز است اما خوشبختانه با روحیه خوبی تمرین کردیم.

قهرمان بازی هایی آسیایی 2014 اینچئون گفت: قطعا برای قهرمانی به بازی های آسیایی می روم اما حریفان ما در شرایط خیلی بهتر در این چهار سال کار کردند و رقابت با آن ها دشوار است. با این حال ما در بخش تیمی و میکس شانس مدال داریم و امیدوارم بهترین نتیجه تاریخ تیروکمان برای ایران رقم بخورد.

 

تیم ملی تیروکمان

پرونده جی پلاس/ تیراندازی در راه بازی های آسیایی

پرونده جی پلاس/ شمشیربازی در راه بازی های آسیایی

دیدگاه تان را بنویسید