قهرمانی تیم شطرنج مردان ایران در همه بخش های جام ملت های آسیا

تیم شطرنج مردان ایران (تیم سبز) قهرمان هر سه بخش استاندارد، سریع و برق آس ا جام ملت‌های آسیا شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی شطرنج ایران در پایان رقابت‌های برق آسا جام ملت‌های آسیا با پیروزی در تمامی دورها به مقام قهرمانی این بخش رسید. تیم ایران سبز با قهرمانی در هر سه بخش استاندارد، سریع و برق آسا توانست تاریخ سازی  کند.

ترکیب تیم ایران سبز را پرهام مقصودلو،پویا ایدنی، سید محمد امین طباطبایی، علیرضا فیروزجا و مسعود مصدق پور تشکیل می دادند.

در این بخش ۱۴ تیم رقابت کردند و تیم های چین و ویتنام به عناوین دوم و سوم رسیدند.

پیش از این و در بخش استاندارد و سریع هم تیم کشورمان قهرمان جام ملت های آسیا ۲۰۱۸ شده بود.

در بخش برق آسای زنان نیز تیم ایران سبز با ۳ پیروزی، ۲ شکست و ۲ تساوی در رده پنجم ایستاد. ایران قرمز نیز با یک پیروزی و شش شکست نیز در رده هفتم ایستاد.

در این بخش ۸ تیم حضور داشتند که تیم هند، ویتنام و چین به عنوان‌های اول تا سوم رسیدند. 

 

در بخش استاندارد مردان نیز ۱۳ تیم از کشورهای ازبکستان، هند، چین، بنگلادش، عراق، قزاقستان، لبنان، ویتنام، عمان، افغانستان و تیم‌های سفید، قرمز و سبز ایران حضور داشتند. در پایان تیم ایران سبز متشکل از پرهام مقصودلو، سید محمد امین طباطبایی، علیرضا فیروزجا، مسعود مصدق پور و پویا ایدنی با ۶ برد، یک تساوی و بدون باخت در رده نخست ایستاد. تیم‌های هند و چین نیز با ۴ برد، ۲ تساوی و یک شکست در رده های دوم و سوم ایستادند.

تیم ایران قرمز متشکل از شاهین لرپری زنگنه، احسان قائم مقامی، سید خلیل موسوی، پوریا درینی و امیررضا پوررمضانعلی با ۴ برد، یک تساوی و ۲ شکست در رده پنجم مسابقات ایستاد. همچنین تیم ایران سفید متشکل از آرین غلامی، آرش طاهباز، نیما جهانبخت و مهدی غلامی با ۳ برد و ۴ شکست در رده نهم ایستاد.

پیش از این نیز در بخش سریع تیم ایران سبز به عنوان قهرمانی رسیده بود.

در بخش استاندارد (بخش بانوان) این رقابت‌ها هشت تیم ویتنام، چین، سوریه، قزاقستان، هند، ازبکستان، ایران سبز و ایران قرمز در ۷ دور با هم رقابت کردند و در پایان تیم ایران سبز متشکل از مبینا علی نسب،آناهیتا زاهدی فر، وصال حامدی نیا، سارا سادات خادم الشریعه و میترا حجازی پور با ۲ برد، ۳ تساوی و ۲ شکست در رده ششم و تیم ایران قرمز نیز متشکل از مطهره اسدی، هما علوی،سیده ستاره سبط رسول، میترا اصغرزاده و آنوشا مهدیان با یک برد و ۶ باخت در رده هفتم ایستادند. 

در این بخش تیم چین با ۶ برد و یک تساوی قهرمان شد. تیم ویتنام با ۵ برد، یک تساوی و یک باخت در رده دوم و تیم هند با ۳ برد، ۲ تساوی و ۲ باخت سوم شدند.

پیش از این در بخش سریع این رقابت‌ها تیم سبز زنان ایران به مقام سومی رسیده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید