جی پلاس/ یورونیوز نوشت:

ورود زنان ایرانی به آزادی و مهار پنالتی رونالدو در فهرست مهمترین خاطرات جام جهانی 2018

جام جهانی 2018 روسیه به مانند جام های دیگر جهانی شرایط و البته خاطرات خاص خود را داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ با گذشت بیش از دو هفته از پایان مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 اما هنوز درباره آن صحبت می شود.

یورونیوز در ادامه می نویسد: در این جام جهانی هم به مانند دیگر دوره ها، اتفاق هایی رخ داد که می تواند بعد از سال ها در یاد همه بماند.

1- خوشحالی عجیب ماکرون

رییس جمهور فرانسه در جریان بازی های تیمش در جام جهانی هیجان و شور زیادی از خود به نمایش گذاشت و معروف ترین خوشحالی اش هم مربوط به پایان بازی فینال بود. این در حالی بود که پوتین همواره بازی های روسیه را با صبر و شرایط آرام ترین نگاه می کرد.

جام جهانی

 

2- VAR

سیستم VAR برای اولین بار در جام جهانی روسیه مورد استفاده قرار گرفت و در بسیاری از صحنه ها کمک زیادی به داوران جام جهانی کرد. شاید بتوان گفت اوج آن در بازی فینال بود که داور خطای هَند پرشیچ را پنالتی اعلام کرد. بنابراین کروات ها خاطره خوشی از این سیستم ندارند.

جام جهانی

 

3- سورپرایز روسیه

تیم ملی روسیه تا مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بالا آمد و توانست اسپانیا را از پیش رو بردارد. اتفاقی که تا پیش از شروع جام بعید به نظر می رسید. نکته دیگر این است که روس ها در برگزاری جام جهانی موفق بودند و حتی هیچ گونه درگیری هم در حاشیه برگزاری این رقابت ها اتفاق نیفتاد.

جام جهانی

 

4- نیمار روی زمین

به غیر از پاس گل به کوتینیو، نیمار در جام جهانی کارهای عجیبی انجام داد. مدل موهای مختلفی را امتحان کرد، بارها و بارها روی زمین چمن دراز کشید و البته خطاهای زیادی هم روی او صورت گرفت.

جام جهانی

 

5-حذف زودهنگام آلمان

تیم ملی آلمان با دو باخت و یک برد از گروه خود در جام جهانی صعود نکرد و در رده آخر گروهش هم قرار گرفت! اتفاقی که تاکنون بی سابقه بود. آلمانی ها که قهرمان جام جهانی 2014 هم بودند از مدعیان قهرمانی 2018 به شمار می آمدند اما خیلی زود حذف شدند.

جام جهانی

 

6- از دست دادن پنالتی رونالدو

رونالدو این تورنمنت را فراموش نمی کند چرا که علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران پنالتی او را مهار کرد. تنها خوشحالی رونالدو می تواند این باشد که مسی هم در این رقابت ها پنالتی از دست داد.

جام جهانی

 

7- دریبل های هازارد

در این جام جهانی هازارد بیش از هر بازیکنی دریبل زد. اوج کار او در بازی نیمه نهایی برابر فرانسه بود. هازارد به زیبایی و البته با سرعت بالا دریبل می زند که کار را برای مدافعان جام سخت کرد.

جام جهانی

.

8- رهبری توپِ واران

دلایل زیادی وجود دارد که فرانسه جام را با قهرمانی به پایان رساند. قابلیت های امباپه، واکنش های لوریس، عملکرد گریزمان اما شاید مهم ترین دلیل عملکرد واران مدافع این تیم بود. او بارها و بارها بالاتر از همه بازیکنان پرید و ضربه های سر مهمی را زد.

جام جهانی

 

9- جشن پاناما بعد از شکست!

این تیم در حالی که 6 بر صفر از انگلیس عقب بود به خاطر گلی که فلیپ بالوی به ثمر رساند و اولین گل تاریخ این کشور در جام جهانی بود، جشن گرفت و پانامایی ها در خیابان ها به شادمانی پرداختند.

جام جهانی

 

10- تشویق ایسلندی

دیگر تیمی که اولین حضورش در جام جهانی را جشن می گرفت ایسلند بود. این تیم روی سکوها نیز تماشاگران پرشوری داشت که از این تیم حمایت می کرد.

جام جهانی

 

11- کامبک بلژیک برابر ژاپن

بلژیکی ها با دو گل برابر ژاپن عقب افتادند اما موتور آن ها در دقایق پایانی روشن شد و توانستند 3 بر2 بلژیک را از پیش رو بردارند.

جام جهانی

 

12- فراعنه مصر!

محمد صلاح یکی از بازیکنانی بود که دوست دارد جام جهانی روسیه را از یاد  ببرد با این حال لباس هواداران این تیم روی سکوها در خاطرات می ماند.

جام جهانی

 

13- رقص سنگالی

بازیکنان تیم ملی سنگال بعد از زدن گل در جام جهانی خوشحالی مخصوص به خود را داشتند که بعد از آن می رقصیدند.

جام جهانی

 

14- زنان در استادیوم آزادی ایران

برای اولین بار زنان ایرانی توانستند در ورزشگاه آزادی بازی تیم ملی از نمایشگر ببینند.

زنان در استادیوم

 

15- جام جهانی اروپایی ها

10 تیم از 16 تیم راه یافته به دور دوم بازی ها از قاره اروپا بود و حتی در بین چهار تیم هم هیچ تیم غیراروپایی حاضر نبود.

جام جهانی

 

16- کیلیان امباپه

او بعد از پله جوان ترین بازیکنی شد که در فینال جام جهانی گل می زند.

جام جهانی

 

17- جلیقه ساوت گیت

او با تیم ملی انگلیس کارهای بزرگی انجام داد و توانست تیمش را به نیمه نهایی ببرد. او نه تنها در زمین فوتبال، بلکه در به شهرت رساندن جلیقه هم موفق بود.

جام جهانی

 

18- هواداران با ادب

برخی از هواداران در پایان بازی های تیم شان در استادیوم های روسیه زباله های خود را جمع کردند و به زیبایی ورزشگاه ها کمک زیادی انجام دادند. از میان آنها تماشاگران کشور ژاپن سرآمد بودند.

جام جهانی

 

19- رکورد

در این جام جهانی 70 گل روی موقعیت های مرده و 12 گل به خودی هم به ثمر رسیده. این آمار از هر جام جهانی در تاریخ فوتبال، بیشتر بود.

جام جهانی

 

دیدگاه تان را بنویسید