جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه/

این اسپانسرهای نفرین شده!

سامانه ها و شرکت هایی که به عنوان اسپانسر برنامه های تلویزیونی خصوصا از نوع ورزشی انتخاب می شوند ظاهرا طلسم شده اند و جز تنفر چیزی به بار نمی آورند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، مدتی است که در برنامه های تلویزیونی شرکت ها و موسساتی به عنوان اسپانسر به بینندگان معرفی می شوند و در ازای جوایزی که به انحا مختلف به تماشاگران، شرکت کنندگان در نظرسنجی یا کاربران اهدا می کند، چندین و چند بار روی آنتن زنده تبلیغ می گیرد، اما ....

نخست این که این اتفاق بیشتر در برنامه های ورزشی رخ می دهد چرا که سایر برنامه های تلویزیون مخاطب زیادی ندارند و اسپانسرها حاضر به پرداخت مبالغ هنگفت نیستند. مساله دوم این که طبق قرارداد نوشته شده بین تهیه کننده برنامه و شرکت مذبور امضا می شود، یک نفر موظف است به تعداد مشخص اپلیکیشن، برنامه یا خدمات ارائه شده را در برنامه تبلیغ کند.

اما تجربه این گونه برنامه ها نشان داده شخص مورد نظر دوام زیادی برابر دوربین نخواهد داشت. تاکنون افراد بسیاری بوده اند که وظیفه این تبلیغ را بر عهده داشته اند. از بازیگران طنز گرفته تا برندگان مسابقه های تلویزیونی و حتی مجری های معروف، اما یکی پس از دیگری عطای این کار را به لقایش بخشیده اند و اکنون این قرعه به نام محمدرضا احمدی در آمده است.

نحوه تکراری و ملال آور این تبلیغ که با ذکر جملات طوطی وار، ضبط شده و تکراری است به قدری روی اعصاب بینندگان است که باعث می شود عموما حملات شدیدی علیه شخص گوینده ایجاد شود. عدم تنوع در بیان تبلیغ، مزایا و جوایز و همچنین تعداد بسیار زیاد تکرار باعث شده تا لقب ویزیتور به مجریان مذبور از سوی مخاطبان اهدا شود.

در شرایطی که اشخاصی مانند سیاوش مفیدی، امیرعلی نبویان و ... دوام نیاورده اند باید منتظر ماند و دید احمدی که با لحنی بسیار تکراری تر و به اصطلاح نوار پر شده وظیفه این تبلیغ را بر عهده دارد حاضر می شود در سری بعدی نیز این مساله را به جان بخرد یا خیر.

 

دیدگاه تان را بنویسید