گزارش جی پلاس؛

دستمزد میلیاردی فیفا برای فغانی و کمک هایش/ گروه ایرانی 1330000000دریافت می کند

گروه داوری فوتبال ایران با درخشش در جام جهانی 2018 روسیه پاداشی در حدود یک میلیارد و 346 میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ جام جهانی 2018 روسیه با خاطرات بسیار خوبی برای فوتبال ایران همراه بود. تیم ملی ایران در دور گروهی جام جهانی  از نظر هواداران نمایش دلپذیر و رضایت بخشی را برابر سه تیم مراکشف اسپانیا و پرتغال ارائه کرد و با کسب چهار امتیاز در آخرین لحظات از صعود بازماند.

در کنار بازی های خوب تیم ملی، گروه داوری ایران متشکل از علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا مصنوری که چند سالی است در کنار هم مسابقات بزرگ و بین المللی را قضاوت می کنند، در جام جهانی هم خوش درخشیدند و چهار دیدار مهم از این مسابقات را قضاوت کردند.

این گروه داوری به رهبری علیرضا فغانی در حالی که شایسته قضاوت دیدار فینال این مسابقات هم بود، با نظر فیفا دیدار رده بندی میان تیم های انگلیس و بلژیک را قضاوت کرد و در پایان هم مدال برنزی این مسابقات را به گردن آویخت تا یادگار ارزشمندی را با خود از روسیه به همراه بیاورند.

از سویی گروه داوری ایرانی که همواره برای گرفتن دستمزد قضاوت هایشان در ایران باید ماه ها صبر و تحمل کنند تا حقوق ناچیزی به حساب شان واریز شود، در این رقابت ها پاداش هنگفتی را از فیفا دریافت می کنند.

فدراسیون جهانی فوتبال قبل از این رقابت ها مصوب کرد که داوران اصلی و با تجربه در بازی‌های جام جهانی امسال ۷۰ هزار دلار دریافت می‌کنند و بابت هر بازی که سوت بزنند، نیز سه هزار دلار به آنها پرداخت می‌شود. همچنین کمک داوران بازی‌ها ۳۵ هزار دلار دریافت می‌کنند و هر بازی دو هزار دلار ‌اضافه می‌گیرند.

با این فرمول، محاسبه دستمزد فغانی و دستیارانش برای این رقابت ها آسان به نظر می رسد.

پاداش 656 میلیون تومانی فغانی از فیفا

علیرضا فغانی و گروهش در این رقابت ها موفق به قضاوت سه دیدار شدند که در ادامه دستمزد آن ها را محاسبه می کنیم:

فغانی: 70 هزار دلار (پاداش حضور در جام جهانی به عنوان داور وسط) + 4 بازی * 3 هزار دلار (دستمزد قضاوت هر بازی) = 82 هزار دلار

داور برجسته ایرانی برای حضور در این رقابت ها 82 هزار دلار می گیرد که با احتساب هر دلار 8 هزار تومان (نرخ ثابتی برای دلار وجود ندارد) این داور در مجموع حدود 650 میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

پاداش 345 میلیون تومانی کمک داورهای ایرانی

رضا سخندان و محمدرضا مصنوری نیز در چهار دیدار از این مسابقات به عنوان کمک داور علیرضا فغانی را همراهی کردند که هر کدام به طور مجزا 43 هزار دلار دریافت خواهند کرد.

سخندان و منصوری: 35 هزار دلار ( پاداش حضور هر کمک داور در جام جهانی) + 4 بازی * 2 هزار دلار (دستمزد قضاوت هر مسابقه)= 43 هزار دلار

با احتساب هر دلار به قیمت 8 هزار تومان، هر کمک داور مبلغی در حدود 340 میلیون تومان را دریافت خواهد کرد.

البته این ارقام مربوط به دستمزد داوران است و عملکرد خوب تیم داوری ایرانی موجب شد، آنها برای قضاوت دیدار رده بندی و گرفتن مدال این مرحله انتخاب شوند که احتمالا فیفا پاداشی را برایشان در نظر گرفته است.

به گزارش جی پلاس؛ با توجه به تحریم های بانکی ایران از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، مشخص نیست فیفا چه زمانی پاداش داوران، تیم ها و فدراسیون فوتبال ایران را پرداخت می کند.

دیدگاه تان را بنویسید