یادداشت اختصاصی جی پلاس از واکنش ستاره ها به انتقادات/

نیمار هم از تیم ملی برزیل خداحافظی می کند؟!

انتقادهای زیادی از ستاره شماره 10 برزیلی ها در جام جهانی صورت گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال برزیل با شکست برابر بلژیک از جام جهانی حذف شد. در طول جام‌جهانی به خصوص بعد از حذف این تیم انتقادهایی از نیمار بهترین بازیکن این تیم صورت گرفت. هم عملکرد ضعیف او و هم تمارض هایش.

با وجود اینکه به نظر می رسد این انتقادها درست بوده و نیمار در حدو اندازه های نام خود ظاهر نشد و شاید مسائل حاشیه ای او نظیر مدل موهای متنوعش در بازی ها زیاد بود اما برخورد این بازیکن در برابر انتقادها جالب بود.

در جریان برگزاری رقابت ها این بازیکن دائم از سوی دیگران مسخره می شد و غلتیدن هایش سوژه کاربران در شبکه های اجتماعی بود. اریک کانتونا بازیکن پیشین تیم ملی فرانسه و باشگاه منچستریونایتد علاوه بر مدل موهای او، در یک ویدیو زمین خوردن هایش را هم مسخره کرد. شرکت های مختلف و شبکه های اجتماعی نیمار را سوژه اصلی خود کردند اما هیچ کسی واکنش بدی از نیمار ندید.

این بازیکن تنها به خاطر فشارهای زیادی که به خاطر گل نزدنش روی او بود، بعد از گلزنی برابر کاستاریکا و بعد از بازی گریه کرد. او نه جواب انتقادها را داد و نه واکنش بدی به منتقدانش داشت. شاید این بازیکن خودش هم می دانست که از نیمار ستاره انتظارها بیشتر است و او تلاش کرد در زمین جواب منتقدان را بدهد نه با مصاحبه و حرف های نامناسب. نیمار تاکنون هیچ مصاحبه تندی علیه منتقدان انجام نداده است و شاید در اثبات توانایی هایش ناکام ماند اما می داند که تاحدی حق با منتقدان است.

در این جام مسی دیگر ستاره ای بود که انتظارها را برآورده نکرد و مورد انتقاد شدید واقع شد. مسی که به گفته عده زیادی از کارشناسان در تیمش تنها بود و نتوانست در جام جهانی کاری از پیش ببرد از سوی مردم کشورش بارها مورد انتقاد قرار گرفت اما این بازیکن بزرگ هم هیچ واکنشی به این موضوع نداشت. مثال هایی به مانند مسی و نیمار زیاد هستند. شاید نیمار به نظر برخی از لحاظ اخلاقی خیلی مورد قبول نباشد اما رفتار او الگوی مناسبی برای بازیکنان ایرانی است.

نیمار برای فرار از انتقادها صرف نظر از  درست بودن یا غلط بودن آن ها نه مصاحبه احساسی کرد و نه بر سر مردم کشورش منت گذاشت که تعطیلاتش را رها کرده و در تیم بازی کرده است. نیمار به خاطر این انتقادات نه به تیم ملی پشت کرده و نه در تلاش بود که خود را محق نشان بدهد. نیمار حتی در پیامی در اینستاگرامش از این حذف ابراز ناراحت کرد و از مردم کشورش هم عذرخواهی کرد.

شاید این بازیکنان حرفه ای به جای فکر کردن به اینکه از چه کلماتی برای جواب دادن به منتقدان پیدا کنند، به دنبال این هستند که خودشان را در زمین مسابقه نشان بدهند. به نظر می رسد این بازیکنان اخلاق حرفه ای را یاد می گیرند و می دانند باید چطور در برابر منتقدان عمل کنند. این بازیکنان می دانند که برای حرفه ای بودن فقط حضور در تیم بزرگ و گرفتن دستمزد بالا لازم نیست و اخلاق نیز باید به اندازه کافی حرفه ای باشد.

 

  • ناشناس ارسالی در

    چرا

دیدگاه تان را بنویسید