یادداشت جی پلاس؛

جریمه بزرگ نشانه نگرفتن است! / چطور می توانید 2 میلیارد از سرخابی ها بگیرید؟

کمیته مسابقات سازمان لیگ در اقدامی عجیب جریمه عجیب و غریب به مبلغ دو میلیارد تومان برای تیم غایب در سوپرجام در نظر گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، چند سالی است که رقابت سوپرجام بین قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی برگزار می شود که اتفاق مثبتی به شمار می رود چرا که در کشورهای صاحب فوتبال نیز چنین دیدار برگزار می شود و معمولا حساسیت های خاص خود را نیز دارد. اما با توجه به سابقه کم برگزاری این دیدار در ایران، معمولا برگزاری این دیدار با حاشیه هایی روبرو می شود. گذشته از مشخص نبودن زمان و مکان مسابقه معمولا در فاصله چند هفته مانده به آن زمزمه هایی مبنی بر لغو یا تعویقش به گوش می رسد.

امسال نیز همانند سال های گذشته قرار است سوپرجام بین پرسپولیس قهرمان لیگ و استقلال قهرمان جام حذفی برگزار شود اما مرتبا اخباری مبنی بر لغو یا موکول شدن این دیدار به زمان دیگری به گوش می رسد.

در چنین شرایطی الزام تیم ها به برگزاری این دیدار برای رسمیت بخشیدن به آن و جدی گرفتن بازی اقدام مثبتی بوده که کمیته مسابقات سازمان لیگ انجام داده است؛ اما سعید فتاحی رئیس این کمیته در مصاحبه ای عجیب اعلام کرد هر تیمی که در این بازی حاضر نشود باید مبلغ دو میلیارد تومان بپردازد!

می گویند سنگ بزرگ، نشانه نزدن است که شاید نسخه تبدیل شده این ضرب المثل در این مورد می شود جریمه بزرگ نشانه نگرفتن است. کمیته مسابقات سازمان لیگ چه فکری با خودش کرده که می تواند چنین مبلغ سنگینی از یکی از این دو باشگاه بگیرد وقتی هر دو تیم کلی طلبکار داخلی و خارجی از سال های قبل دارند.

آیا واقعا می توان از باشگاه های دولتی که جرایم سبک چند میلیونی را بابت بی انضباطی خودشان یا هواداران شان نمی پذیرند، دو میلیارد تومان خسارت بابت حاضر نشدن در سوپرجام گرفت؟

شاید بهتر باشد فتاحی و سایر دست اندرکاران به جای در نظر گرفتن چنین جریمه های تخیلی و غیرقابل باوری که مثل مهریه هرگز داده نشده و گرفته هم نشده! به فکر در نظر گرفتن امتیازاتی برای قهرمان سوپرجام باشند تا تیم ها خودشان با رغبت تمام در آن شرکت کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید