جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه/

رکورد های جام جهانی در مرحله گروهی

در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رکورد های جالب و قابل توجهی به ثبت رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، به نقل از اوله، مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با برگزاری ۴۸ دیدار به پایان رسید و تیم های روسیه، اروگوئه، اسپانیا، پرتغال، فرانسه، دانمارک، کرواسی، آرژانتین، مکزیک، سوئد، انگلیس، بلژیک، ژاپن، کلمبیا، برزیل و سوییس به دور بعد صعود کردند. با این حال در مرحله گروهی آمار و رکورد های قابل توجهی به ثبت رسید که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

پنالتی

بدون شک VAR در این بازی ها تاثیر گذار بود. ۲۴ پنالتی توسط  داوران با تاثیر مستقیم و غیر مستقیم این فناوری اعلام شد که ۱۸ توپ از خط دروازه عبور کرد. این آمار با وجود این که هنوز بازی‌های حذفی آغاز نشده در تاریخ جام جهانی بی نظیر بوده است.

اخراجی‌ها

شاید حضور VAR باعث شده است بازیکنان بیش از گذشته مراقب باشند تا کارت قرمز دریافت نکنند. در ۴۸ بازی که برگزار شد تنها سه بازیکن اخراج شدند. در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در مرحله گروهی ۹ بازیکن اخراج شدند و در مجموع این عدد به ۱۰ رسید.

گل‌ها

۱۲۲ بار دروازه‌ها باز شد و آمار ۲.۵ گل در هر بازی به ثبت رسید که رکورد خوبی به نظر می رسد. در جام جهانی گذشته ۱۷۷ گل در مجموع بازی‌ها به ثمر و میانگین ۲.۶۷ به ثبت رسید. در روسیه بهترین گلزن مرحله گروهی هری کین انگلیسی با پنج گل بود.

بهترین خط حمله

بلژیک با ۹ گل بیش از همه تیم‌ها در این بازی‌ها گلزنی کرد. لوکاکو برترین گلزن تیمش محسوب می شود. او توانست در دو بازی چهار گل به ثمر رساند و مقابل انگلیس روی نیمکت ذخیره نشسته بود. پاناما در نخستین حضورش در جام جهانی با دریافت یازده گل بدترین خط دفاعی را به ثبت رساند.

شوت در چارچوب

نیمار تنها یک گل به ثمر رساند اما ۱۷ ضربه در چاچوب داشت. پس از او کریستیانو رونالدو و تونی کروس با ۱۵ ضربه قرار دارند و لیونل مسی، سون و میتروویچ با ۱۴ ضربه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بیشترین دوندگی

کریستین اریکسن دانمارکی ۳۶ کیلومتر در سه بازی دوید.

بیشترین پاس

تونی کروس با ۳۱۰ پاس بالاتر از همه بازیکنان در این زمینه قرار گرفت.

تحقیر

آلمان تاکنون در مراحل گروهی حذف نشده بود که با شکست برابر کره جنوبی در جام جهانی روسیه این اتفاق رخ داد.

کمترین خطا

ژاپنی‌ها کمترین خطا را در این بازی ها داشتند. آنها ۲۸ بار بازیکنان حریف را متوقف کردند. همین موضوع و دریافت کارت‌های زرد های کمتر نسبت به سنگال باعث شد این تیم با وجود شکست یک بر صفر مقابل لهستان به دور بعد صعود کند. بیشترین خطا نیز به یک تیم آسیایی تعلق داشت و کره جنوبی با ۶۳ خطا بالاتر از همه تیم‌ها قرار گرفت.

سه دروازه‌بان

تونس در شروع بازی‌ها دروازه‌بان اصلی اش را به خاطر آسیب دیدگی از دست داد. دروازه‌بان دوم این تیم نیز آسیب دید تا تیم آفریقایی از همه دروازه‌بان هایش در این بازیها استفاده کند. آنها ششمین تیم در تاریخ جام جهانی هستند که چنین موضوعی را تجربه می کنند. عربستان در این تورنمنت، هلند در سال ۲۰۱۴، یونان در جام جهانی ۱۹۹۴، چکسلواکی و بلژیک در سال ۱۹۸۲  از سه دروازه بان خود استفاده کردند.

رکورد خاص برای بن یوسف

بازیکن تونسی برابر پاناما توانست دو هزار و پانصدمین گل تاریخ جام های جهانی را به ثبت برساند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید