یادداشت خبرنگار اعزامی جی پلاس از جام جهانی ۲۰۱۸؛

فیفا با انتخاب داور پاراگوئه ای برای بازی ایران و پرتغال به دنبال چیست؟!

انتخاب داور پاراگوئه ای از سوی فیفا، جدال سخت ایران مقابل پرتغال را سخت تر کرد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس؛ تصاویر مختلف از بازی ایران و اسپانیا به ویژه آنهایی که از زوایای غیرمنتشر شده گرفته شده حاکی از سالم بودن گل تیم ایران به اسپانیا دارد؛ گلی که می توانست مهترین گل تاریخ فوتبال کشور باشد. اما ویدئوچک هم کاری از پیش نبرد تا این سوال پیش آید که واقعا چرا اینطور شد؟! 

اگر این ابهام بزرگ فیفا را در کنار تصاویر برخورد داور اروگوئه ای و البته اسپانیولی زبان مسابقه با بازیکنان ایران و اسپانیا، بگذارید متوجه رویکرد سخت گیرانه و شاید از پیش تعیین شده او شوید. 

حال بار دیگر فدراسیون جهانی فوتبال داور دیگری از آمریکای جنوبی که اتفاقا او هم با زبان یکی از دو تیم و البته پرتغال! آشناست را برای بازی حساس ایران و پرتغال گمارده تا همچنان بر ابهامات بیافزاید و تنها دلیل ممکن یعنی عدم تمایل این تشکیلات به حذف نام ها و چهره های بزرگ از جام جهانی را در اذهان متبادر سازد.

نام هایی که قطعا اسپانسرهای بزرگ این رویداد جهانی به تداوم حضورشان در جام راغب ترند! با کنار رفتن محمد صلاح و احتمالا مسی از جام، حذف کریستیانو رونالدو یا چهره های سرشناس لاروخا، نمی تواند اتفاق خوبی از منظر اقتصادی برای فیفا و هم پیمانان مالی اش باشد.

کارلوس کی روش با تجربه قطعا به چنین مواردی اشراف بیشتری دارد و همان است که از الان زنگ خطر دیگری را به صدا درآورده و ابهام های بزرگی را مطرح می کند؛ انتخاب داور پاراگوئه ای قطعا کار ملی پوشان ایران را برای عبور از سد بزرگ پرتغال دشوارتر از گذشته می کند و تنها نوعی از همت و وحدت خاص ایرانی هاست که می تواند هر ناممکنی را ممکن کند.

 

 

داور

داور

داور

داور

داور

دیدگاه تان را بنویسید