گزارش اختصاصی جی پلاس/

خوشحالی سوییسی ها که در تاریخ جام جهانی ماندگار می شود + عکس

دو بازیکن تیم ملی سوییس بعد از زدن گل به صربستان خوشحالی معناداری انجام دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس، در جریان بازی صربستان و سوییس در حالی که صرب ها با یک گل از حریف پیش بودند ژاکا و شکیری توانستند گل های برتری تیمشان را به ثمر برسانند تا سوییس برابر صربستان دو بر یک پیروز شود.

نکته جالب این بازی  شادی بعد از گل این دو بازیکن سوییسی بود؛ بازیکنانی که گذشته شبیه به هم دارند.

گرانیت ژاکا بازیکن تیم ملی سوییس اصلیتی کوزوویی- آلبانیایی دارد و حتی برادرش هم برای تیم ملی آلبانی بازی می کند. تا جایی که در بازی این دو تیم مادرش اعلام کرد که نمی داند طرفدار کدام تیم است و حتی پیراهنی که ترکیب پیراهن این دو تیم بود را برتن کرد و در ورزشگاه حاضر شد. این بازیکن بارها خواسته برای تیم ملی کوزوو بازی کند اما فیفا به او اجازه نداده است.

در آن سو خانواده ژردان شکیری نیز آلبانیایی- کوزوویی هستند و او در یک سالگی به همراه خانواده اش به سوییس آمد. با وجود اینکه این بازیکن مسلمان است اما کمتر کسی درباره این ویژگی او صحبت می کنند.

شباهت دیگر این دو سیاسی است. هردو این بازیکنان جزو خانواده هایی هستند که به  خاطر کشتار مسلمانان توسط صرب ها آسیب دیدند و حتی والدینشان زندان هم رفته اند.  این دو بازیکن بعد از گلزنی برابر صربستان در جام جهانی خوشحالی انجام دادند که نماد مقاومت مردم آلبانی برابر صربستان بود.

شکیری در جریان بازی هم کفشی به پا داشت که پرچم کوزوو و سوییس روی آن بود.

irk9qpupykgchglllipt

هرچند این امکان وجود دارد که این دو بازیکن به خاطر این حرکت سیاسی از سوی فیفا جریمه شوند اما قطعا این خوشحالی بعد از گل برای همیشه در تاریخ جام جهانی باقی خواهد ماند.

خوشحالی بعد از  گل این دو بازیکن به نشانه بال های عقاب آلبانی بود. اهالی کوزوو به نشانه مقاومت برابر کشتار صرب ها از این حرکت استفاده می کردند. شاید بعد از سال ها این دو بازیکن انتقام خود را یک جا و در یک شب از صرب ها گرفتند!

 

سوییس

سوییس

سوییس
بال های عقاب آلبانیایی

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید