در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی جی پلاس؛

نادر عزت الهی : مطمئن هستم به پرتغال نمی بازیم/ به سعید نمره 15 می دهم

پدر سعید عزت الهی و مربی فوتبال اعتقاد دارد ایران برابر پرتغال بازنده نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس، نادر عزت الهی پدر سعید عزت الهی ملی پوش تیم فوتبال ایران که خودش مربی فوتبال است و در حال حاضر در روسیه به سر می برد در گفت وگو با خبرنگار اعزامی جی پلاس گفت: قبل از اینکه تیم ملی ایران به روسیه بیاید انتقادات زیادی به تیم صورت گرفت و درباره شرایط تیم ملی صحبت های انتقادی زیادی انجام شد. کی روش در این هفت سال توانسته تیم ملی ایران را به خوبی مدیریت کند و کاری انجام بدهد که اتفاقات خوبی برای تیم بیفتد. در دو بازی گذشته دیدیم که او چگونه حس جنگجویانه را به تیم القا کرده و این خیلی مهم است.

او ادامه داد: من قبلا گفته بودم که مطمئن هستم بازیکنان تمام وجود خود را صرف نظر از نتیجه ای که رقم می خورد برای تیم ملی انجام می دهند. در این دو بازی نشان دادند که همه تیم می خواهند ایران صعود کند. نکته مثبت این است که همه تیم باهم دوست و رفیق هستند و این برگ برنده هر تیم است؛ نمونه این را در مسابقه های نوجوانان آسیا خودمان به چشم دیدیم که هرزمانی که این اتفاق افتاد و ما به دور از حواشی بودیم توانستیم موفق باشیم. کما اینکه تا الان هم موفق بودیم چون تیم تمام تلاش خود را انجام داده و تیم یک دست بوده است. تمام ایرانی ها در سراسر دنیا به روسیه آمدند و حمایت خوبی از تیم ملی انجام دادند و این جای تشکر دارد.

عزت الهی درباره اینکه آیا امیدی به صعود تیم ملی به دور بعد وجود دارد یا خیر، گفت: همه می خواهند که این اتفاق رخ بدهد و به نظرم برد برابر  پرتغال هم دور از دسترس نیست. اگر دست به دست هم بدهیم  و خوب بازی کنیم این طور می شود و ما می توانیم از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنیم. من مطمئن هستم به پرتغال نمی بازیم و ان شالله صعود می کنیم.

او درباره بازی با اسپانیا نیز گفت: من فکر می کردم  مساوی یا باخت یک هیچ رخ بدهد چرا که اسپانیا واقعا قدرتمند است و در سطح فوتبال جهان سال هاست حرف اول را می زند و بازیکنان مطرح زیادی دارد اما بازیکنان ما نشان دادند مرد روزهای سخت هستند. باید قبول کنیم که فوتبال اسپانیا از همه لحاظ حداقل 50 سال از فوتبال ما جلوتر است.اگر بخواهیم تک تک این بازیکنان را جدا کنیم واقعا از بازیکنان ما سرتر هستند اما ما ایرانی ها در شرایط سخت خودمان را نشان می دهیم. ما به دنبال رقم زدن حوادث خوب هستیم و امیدوارم خدا کمک کند. واقعا همه بچه ها زحمات زیادی کشیدند و نتیجه خوبی تا الان گرفتیم.

مربی فوتبال پایه درباره اینکه آیا روس ها به خاطر حضور عزت الهی، آزمون و محمدی در لیگ این کشور، طرفدار ایران هستند یا خیر گفت: با توجه به حضور این بازیکنان در لیگ روسیه من فکر می کنم بیشتر مردم این کشور دوست داشتند ایران برنده باشد.

او درباره عملکرد سعید عزت الهی نیز گفت: من فکر می کنم سعید با تمام وجود بازی کرد و به عنوان یک ایرانی از او راضی بودم ؛ البته همه بازیکنان تلاش کردند و من از بیست نمره 15 را به او می دهم. من فکر می کنم وظایفی که کی روش به او گفته بود را به خوبی انجام داد. ما دوست داریم سعید در زمین آزادتر فوتبال بازی کند اما نظر سرمربی مهم است و مهم این است که بازی اش در خدمت تیم باشد. امیدوارم اگر بازی بعد در ترکیب بود خواسته های کادرفنی را برآورده کند.

پدر سعید عزت الهی درباره اینکه آیا پسرش به حضور در لیگ روسیه ادامه می دهد یا خیر گفت: ان شالله بعد ازجام جهانی بهترین تصمیم را می گیریم و امیدوارم تصمیم باشد که روزبه روز  به پیشرفت فوتبالش کمک کند. سبک فوتبال او به آلمان و اسپانیا می خورد و از این کشورها هم پیشنهاد دارد.

دیدگاه تان را بنویسید