گفت وگوی اختصاصی جی پلاس با علی دوستی‌مهر؛

ایران – اسپانیا، بازی نیمکت‌هاست

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید که حضور در جام‌جهانی برای شخصیت تیم‌ملی مثبت بوده است. او همچنین معتقد است، تجربه کی‌روش می‌تواند ایران را مقابل اسپانیا برای نتیجه گرفتن کمک کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی‌پلاس، تیم‌ملی فوتبال ایران امروز(چهارشنبه) در چارچوب دور دوم جام‌جهانی 2018 روسیه از ساعت 22:30 به مصاف اسپانیا، قهرمان جام‌جهانی 2010 می‌رود. ایران در دیدار نخستش در جام‌جهانی با یک گل مراکش را شکست داد تا با توجه به تساوی 3 - 3 اسپانیا و پرتغال در دیدار دیگر گروه B، صدرنشین گروهش شود.

علی دوستی‌مهر در گفت‌و‌گو جی‌پلاس درباره دیدار سخت ایران مقابل اسپانیا اظهار کرد: حضور در جام‌جهانی به خودی خود برای شخصیت ایران خوب بوده است. همه می‌دانند که اسپانیا، قدرتمند است و بازیکنان قوی و مطرح زیادی در فهرست خود دارد. هر کدام از این بازیکنان اگر در تیم دیگری حضور داشتند، قطعا بازیکن تاثیرگذار آن تیم می‌شد.

او افزود: برای ما مهم‌ترین اتفاق رخ داده و آن برد مقابل مراکش است. پیروزی مقابل مراکش استرس تیم‌ملی را کاسته و به بازیکنان آرامش داده است. در کل ما نباید نگران بازی مقابل اسپانیا باشیم.. بازیکنان ما می‌توانند مقابل این تیم مطرح نمایش خوبی داشته باشند. بازیکنان ایران همیشه مقابل تیم‌های مطرح، خوب ظاهر شدند و اگر فردا هم این اتفاق بیفتد برای تیم‌ملی قابل قبول است.

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه تساوی اسپانیا مقابل پرتغال، کار این تیم را در جام‌جهانی سخت کرده است، ادامه داد: اسپانیا مقابل ایران قرار می‌گیرد تا حتما تیم‌ملی را شکست دهد. این تیم به همان اندازه که ایران آرامش دارد، استرس و متشنج هستند.

دوستی‌مهر در ادامه درباره بازگشت دنی کارواخال به خط دفاعی اسپانیا، توضیح داد: اسپانیا مقابل پرتغال نمایش خوبی داشت و اضافه شدن یک نفر نمی‌تواند روی عملکرد این تیم تاثیر داشته باشد یا کار ما را سخت‌تر کند. تنها موضوعی که ما می‌توانیم به آن امیدوار باشیم، استرس اسپانیایی‌ها در مقابل آرامش ملی‌پوشان ایران است.

فدراسیون فوتبال اسپانیا پیش از جام‌جهانی تصمیم به تعویض سرمربی خود یعنی خولن لوپتگی گرفت و فرناندو هیرو را جانشین او روی نیمکت لاروخا کرد. این تصمیم فدراسیون فوتبال اسپانیا بخاطر مذاکره پنهانی لوپتگی با سران رئال مادرید و انتشار خبر انتصاب او به عنوان سرمربی رئال مادرید بود. پیشکسوت فوتبال ایران درباره این تغییر مربی اظهار کرد: با دیدن سه گل پرتغال می‌توان متوجه شد که تعویض سرمربی روی عملکرد اسپانیا تاثیرگذار بوده است. البته همین که هیرو توانست اسپانیا را جمع و جور کند، کار بزرگی انجام داده است. به نظرم فردا بازی نیمکت‌هاست و سرمربیان دو تیم رقم زننده نتیجه نهایی هستند. با توجه به تجربه بالای کی‌روش و آرامش ملی‌پوشان می‌توان به عملکرد خوب ایران مقابل اسپانیا امیدوار بود.

دوستی مهر در پایان با تاکید بر اینکه تکلیف صعود ایران از مرحله گروهی در بازی فردا مشخص می‌شود، گفت: این بازی روند ما را مشخص می‌کند. حتی می‌تواند در سرنوشت ما در مراحل بعد تاثیرگذار باشد. با این حال، صرف نظر از هر نتیجه‌ای، تیم‌ملی تا همین الان هم کار بزرگی کرده است. ما باید به ملی‌پوشان روحیه دهیم و برای ما مهم باشد که تیم‌ملی در بازی فردا نمایش خوبی مقابل اسپانیا داشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید