جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه/

حاشیه و تصاویر بازی ایران و مراکش در جام جهانی 2018

دیدار دو تیم ایران و مراکش از ساعت 19:30 به وقت تهران آغاز می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس، دو تیم ایران و مراکش از ساعت 19:30 دقیقه پنج شنبه 25 خرداد در ورزشگاه زنیت آره نا سن پترزبورگ به مصاف هم رفتند.

این دیدار با قضاوت جونیت چاکر آغاز شد.

*مقامات عالی ایران از جمله سفیر ایران در ورزشگاه حاضر بودند. همچنین مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان شب گذشته (پنج‌شنبه) به سن پترزبورگ رفت تا بازی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را از نزدیک نظاره‌گر باشد. محمود اسلامیان تنها عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال است که تاکنون به سن پترزبورگ آمده تا بازی تیم‌ ‌ملی را از نزدیک ببیند. همچنین علی کفاشیان نایب رییس فدراسیون فوتبال هم قرار است در ورزشگاه سن پترزبورگ حاضر شود و بازی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را از نزدیک تماشا کند. سرشناس‌ترین غایب ایران در این مسابقه مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال خواهد بود.

*شیخ سلمان، رییس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز قرار است بازی ایران و مراکش را از نزدیک ببیند. شیخ سلمان روز گذشته شاهد باخت سنگین عربستان مقابل روسیه بود و حالا امید دارد دیگر نماینده آسیا در بازی اول خود موفق شود.

*شش ساعت قبل از بازی ترافیک سنگینی در خیابان‌های مرکزی و منتهی به ورزشگاه زنیت آره‌نا ایجاد شده بود.

*تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف ورزشگاه زنیت آره‌نا حکم‌فرما است، از شعاع پنج کیلومتری این استادیوم پلیس کلیه خیابان‌ها را بسته و اجازه عبور و مرور به ماشین‌های شخصی را نمی‌دهد و تنها ماشین‌هایی که مجوز عبور و مرور در این محدوده را داشته باشند حق تردد دارند.

*همچنین در هر ۵۰۰ متر یک گیت پلیس راهنمایی و رانندگی حضور دارد و داوطلبان همکاری با فیفا مردم را راهنمایی می‌کنند تا  ماشین‌ها ترافیک در اطراف ورزشگاه ایجاد نکنند خیابان‌های منتهی به ورزشگاه خالی است و عملا ماشین‌هایی وارد این محدوده می‌شوند که مجوز ورود دارند و قصد جابه جایی بازیکنان و افراد  مختلف را بر عهده گرفته‌اند.

* بازیکنان ملی‌پوش کشورمان با گرمکن‌های قرمز رنگ وارد ورزشگاه شدند.  سردار آزمون و رامین رضاییان همراه با یکدیگر به زمین چمن آمده و در جو ورزشگاه قرار گرفتند. تعدادی از بازیکنان تیم ملی با هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه عکس یادگاری گرفتند. 

* اسکوربورد ورزشگاه رختکن تیم‌های ایران و مراکش را نشان داد و جالب اینجاست که پس از نشان دادن رختکن ایران هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه به شدت تیم ملی کشورمان را تشویق کردند. 

* موسیقی‌های شاد و ورزشی در ورزشگاه سن‌پترزبورگ پخش می‌شد. 

* علیرضا بیرانوند، رشید مظاهری و امیر عابدزاده همراه با هم به زمین آمده و مشغول گرم کردن شدند.

* اسکوربورد ورزشگاه خلاصه‌ای از مراسم برترین‌های فیفا در لندن را برای تماشاگران پخش کرد. 

* مادر سردار آزمون در ورزشگاه حضور داشت و پسرش را در آغوش گرفت. 

*دروازه‌بان‌های ایران با تشویق شدید هواداران ایرانی وارد زمین شدند. بازیکنان مراکش ۴۵ دقیقه پیش از شروع بازی وارد زمین شدند و بازیکنان ایران نیز با لباس آبی و شورت سفید به زمین مسابقه آمدند.

* زمانی که گوینده ورزشگاه اسامی بازیکنان را اعلام کرد، تماشاگران به شدت بازیکنان ایران را مورد تشویق قرار دادند.

*هلی کوپتر امنیتی ساعت ها قبل از آغاز بازی بالای ورزشگاه گردش داشت. به نظر می رسد در این دوره سخت گیری بیشتری برای ورود وسایل به داخل  ورزشگاه اعمال شده است.

* تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران عصر امروز با ترکیب علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، روزبه چشمی، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، مسعود شجاعی، امید ابراهیمی، وحید امیری، کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون برابر مراکش به میدان خواهد رفت.

*مونیر الکجویی(نومانسیا اسپانیا)، مهدی بن عطیه(یوونتوس)، رومن سایس(ولور همپتون انگلیس)، اشرف حکیمی(رئال مادرید)، امین حارث(شالکه ۰۴)، یونس بلهندا(گالاتاسرای)، مبارک بوصوفا(الجزیره امارات)، کریم الاحمدی(فاینورد)، حکیم زیاش(آژاکس)، نورالدین امرابات(لگانس اسپانیا) و ایوب الکعبی(اسپورتیو مراکش) ۱۱ بازیکنی هستند که باید برابر ایران قرار می گیرند.

*در ابتدای بازی حبیب زیاش روی کرنر در موقعیت خوبی قرار گرفت و ایران شانس آورد که این بازیکن نتوانست به خوبی به توپ ضربه بزند. بلهندا دومین ضربه خطرناک مراکش را روانه دروازه ایران کرد و با خوش شانسی ضربه او دقت لازم را نداشت.

*مسعود شجاعی اولین کارت زرد این دیدار را کسب کرد هرچند که چشمی یک تذکر جدی از داور دریافت کرد.

*حدود 30 هزار تماشاگر ایرانی در ورزشگاه حاضر هستند و بیشتر از مراکشی ها ایران را تشویق می کنند. این ورزشگاه 60 هزار نفری است و تقریبا 5 هزار صندلی خالی است.

*در ادامه حملات مراکش این تیم روی یک ضربه آزاد موقعیت عالی گلزنی داشت که با اشتباه سردار آزمون نزدیک بود ایران گل بخورد اما بیرانوند توپ را گرفت. موقعیتی که خیلی خطرناک بود.

*در دقیقه 20 اولین حمله جدی ایران صورت گرفت و کریم انصاری فرد در یک موقعیت خوب توپ را از دست داد و بازیکنان مراکش توپ را به اوت زدند.

*داور چهارم این دیدار به خاطر هیجان نیمکت نشینان ایران و بلند شدن آن ها از جمله مارکا آقاجانیان و کی روش تذکر جدی داد.

*کی روش به خاطر کارت زرد ندادن به زیاش در صحنه خطا روی وحید امیری به داور اعتراض کرد و دوباره از داور چهارم تذکر دریافت کرد.

*کریم الاحمدی در دقیقه 34 در روی ضدحمله  ایران روی سردار آزمون خطا کرد و کارت زرد را دریافت کرد.

*تیم ایران تا دقیقه 39 هیچ ضربه در چارچوب نداشت و مراکش 2 ضربه را داخل چارچوب زده بود.

*در حالی که رضاییان برای انداختن اوت کنار زمین بود، با اعتراض جهانبخش همراه شد.

* از دقیقه 33 کی روش به سه بازیکن ایران دستور داد که از روی نیمکت بلند شوند و بدن هایشان را گرم کنند. سامان قدوس، میلاد محمدی و مهدی طارمی در کنار زمین مشغول گرم کردن بدن های خود هستند.

* رنارد سرمربی مراکش بعد از اینکه تیمش تحت فشار حملات ایران قرار گرفت به روی نیمکت رفت و قبل از آن مدام کنار زمین حضور داشت.

* سردر آزمون از دقیقه 36 دچار مصدومیت شد و احتمال تعویض او وجود دارد.

*بهترین بخت ایران در دقیقه 43 به دست آمد جایی که آزمون روی پاس جهانبخش با دروازه بان تک به تک شد اما نتوانست دروازه را باز کند. توپ برگشتی را هم که جهانبخش روانه دروازه کرد با عکس العمل دروازه بان همراه شد.

* این بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

* در پایان نیمه اول آمارها متعادل تر شد و دو تیم دو ضربه در چارچوب داشتند.  هردو تیم هم 8 حمله داشتند. مراکش 3 و ایران یک ضربه کرنر را زدند. نکته جالب اینکه تعداد پاس های ایران در نیمه اول به 100 نرسید و شاگردان کی روش 96 پاس دادند و مراکش 242 پاس را به هم دادند.  هردو تیم 51 کیلومتر را در نیمه اول دویدند.

* در نیمه  دوم بازی متعادل تر بود. با سخت گیری داور در همان  ابتدای نیمه دوم جهانبخش کارت زرد گرفت.

*در دقیقه 64 خطای زیاش روی احسان حاج صفی فقط با تذکر داور همراه شد ولی به او کارتی نداد.

* شجاعی کاپیتان تیم ملی در دقیقه 66 جای خود را به مهدی طارمی داد.

*مجید حسینی به خاطر مصدومیت امید ابراهیمی از ناحیه دنده به جای او میدان آمد.

*در دقیقه 79 بیرانوند شوت خطرناک زیاش را به کرنر فرستاد.

*در ادامه بدشانسی های ایران در این بازی علیرضا جهانبخش به دلیل گرفتگی از میدان خارج شد. کی روش سامان قدوس را به جای او به میدان فرستاد.

* در حالی که داور 6 دقیقه زمان اضافه برای این بازی اعلام کرد. در این دقایق جنجالی بین دونیمکت رخ داد که با دست دادن کی روش و رنار به پایان رسید.

کریم انصاری فرد هم کارت زرد گرفت.

* روی ارسال زیبای حاج‌صفی، مدافع مراکش به اشتباه دروازه خودشان را باز کرد تا دیدار یک بر صفر شود.

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

گ

vxbqzbhyyiohvwruckc4

hdc8rwzj2y6cvbodnyqu

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

123014151_975337122

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - هواداران ایران و مراکش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید