یادداشت جی پلاس؛

آسیایی های آماتور!

فوتبال آسیا با اروپا و آمریکای لاتین فاصله زیادی دارد. شاید نشود از لفظ نجومی برایش استفاده کرد، اما فاصله بسیار زیادی دارد که علاوه بر مسائل فنی در سایر مسائل جنبی و حاشیه ای نیز کاملا هویداست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، رقابت های لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه قرعه کشی شد و هشت تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حریفان خود را شناختند. قرعه کشی در مرحله غرب آسیا البته از حساسیت بیشتری برخوردار بود جایی که دو تیم ایرانی و دو تیم قطری و هواداران شان در انتظار این بودند که آیا با یکدیگر روبرو خواهند شد یا این شانس را دارند که در مرحله نیمه نهایی هم دو نماینده داشته باشند.

دست تقدیر از رویارویی های مستقیم نمایندگان هموطن جلوگیری کرد تا استقلال با السد و پرسپولیس با الدحیل که همان لخویای سابق است روبرو شود اما نکته جالب در این قرعه کشی واکنش ها و اظهارنظرهای آماتور گونه مسئولان کادر فنی و بازیکنان تیم ها خصوصا در منطقه غرب آسیاست.

 احترام به حریف حتی حریف بسیار ضعیف تر یک اصل کاملا پذیرفته شده در فوتبال روز دنیاست و تیم های قدرتمندی نظیر بارسلونا، رئال مادرید، بایرن مونیخ و ... هیچ گاه پس از مشخص شدن قرعه و روبرو شدن با تیم ضعیف تر از این مساله ابراز خوشحالی نمی کنند و حریف را قابل اطمینان می دانند و معتقدند که هر تیمی به این مرحله راه یافته شایستگی اش را داشته و نباید دست کم گرفته شود، اما در آسیا خبری از این رفتار حرفه ای گری نیست و بلافاصله پس از قرعه کشی مسئولان و بازیکنان اعضای کادر فنی برای ایجاد جنگ روانی از قرعه خود ابراز خوشحالی می کنند و معتقدند می توانند حریف را شکست دهند!

سرمربی الدحیل پس از مسجل شدن مصاف با پرسپولیس اعلام کرد که این قرعه را به بازی استقلال ترجیح می داده و از مصاف با پرسپولیس خوشحال است. هواداران استقلال نیز به نوعی شادی خود را از روبرو شدن با السد و فرار از قرعه الدحیل که این روزها خیلی سخت می بازد نشان دادند. در آن سوی میدان السدی ها عنوان کردند که قرعه استقلال یک قرعه رضایت بخش برای آنهاست. پرسپولیسی ها هم با یادآوری این مساله که آخرین شکست الدحیل، باخت برابر پرسپولیس بوده به استقبال قرعه خود رفتند تا مشخص شود نبود رفتار حرفه ای در نزد تیم های آسیایی چه اندازه تو ذوق می زند!

 

دیدگاه تان را بنویسید