گزارش جی پلاس؛

آغاز لیگ ملت های والیبال از فردا/ رقبای ایران در هفته اول، چه قدرتی دارند؟! + برنامه

تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ ملت های 2018 با دو تیم آسیایی و یک تیم اروپایی هم گروه است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در اولین دوره رقابت های لیگ ملت ها در سال 2018 باید با 15 تیم در 5 هفته رقابت کند.

لیگ ملت های والیبال جایگزین لیگ جهانی شده است و یکی از مهمترین تفاوت هایش با آن رقابت ها، افزایش تعداد تیم هاست. در لیگ جهانی و در سطح یک رقابت ها 12 تیم حضور داشتند اما در لیگ ملت ها 16 تیم به رقابت با یکدیگر می پردازند.

براساس اعلام فدراسیون جهانی 12 تیم این رقابت ها از جمله ایران به مدت هفت سال حضورشان در بازی ها قطعی است و 4 تیم دیگر هر دوره تغییر می کنند.

در اولین هفته این رقابت ها تیم ایران با فرانسه قهرمان لیگ جهانی 2017، استرالیا و ژاپن هم گروه است. به نوعی می توان فرانسه را مدافع عنوان قهرمانی رقابت ها دانست.

شاگردان ایگور کولاکوویچ دراین هفته باید در خاک فرانسه که میزبان دور نهایی این بازی ها هم هست با این سه تیم رو به رو شوند.

کولاکوویچ 15 بازیکن را برای هفته اول لیگ ملت ها به تیم فراخوانده است. فرهاد سال افزون، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی، سامان فائزی، امیرحسین توخته، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، مرتضی شریفی، امیر غفور، صابر کاظمی، میثم صالحی، محمدرضا حضرت پور و مهدی مرندی بازیکنان تیم ملی ایران در هفته اول رقابت ها هستند.

 

والیبال - لیگ ملت ها

 

** آشنایی با حریفان ایران در هفته نخست لیگ ملت ها 2018 :

* فرانسه

تیم ملی والیبال فرانسه چندین سال است در سطح اول جهان قدرتنمایی می کند. این تیم در سال 2017 توانست در فینال لیگ جهانی با برتری 3 بر 2 برابر برزیل قهرمان شود.

با توجه به اینکه فرانسه میزبان دورنهایی این رقابت هاست از همین الان هم حضورش در میان 6 تیم برتر قطعی است و رقابت های مقدماتی حکم بازی تدارکاتی را برای این تیم دارد.

"لورن تیلیه" سرمربی موفق فرانسوی ها در این دوره هم روی نیمکت آن ها می نشیند.

فرانسوی ها به لطف درخشش در سال های گذشته 9 لژیونر را در ترکیب 21 نفره خود در لیگ ملت ها می بینند.

"اروین نگاپت" که در سال های اخیر به عنوان یکی از بهترین و ارزشمندترین بازیکنان والیبال شناخته می شود و در حال حاضر در تیم مودنای ایتالیا بازی می کند، یکی از این بازیکنان است.

کاپیتان فرانسه "بنجامین تونیوتی" هم به مانند سال های پیش در ترکیب خروس ها قرار دارد. این بازیکن در زاکسا لهستان بازی می کند. تونیوتی 248 بازی ملی را برای فرانسه انجام داده است.

"تیبو" و "نیکولاس روسارد"  دو برادر فرانسوی که در تیم های رسویا لهستان و پاریس فرانسه بازی می کنند در میان دعوت شدگان فرانسه هستند. "کوین تیلیه" پسر سرمربی هم که در لیگ چین بازی می کند با نظر پدرش در تیم ملی فرانسه قرار دارد.

فرانسه به مانند دیگر تیم های حاضر در رقابت های قهرمانی جهان 2018 از لیگ ملت ها برای آماده سازی خود استفاده می کند.

این تیم در قهرمانی جهان با برزیل، کانادا، مصر، چین و هلند هم گروه است.

ایران جمعه 4 خرداد و از ساعت 22:30 به مصاف فرانسه می رود.

 

GetImage (5)

* استرالیا

تیم ملی والیبال استرالیا بسیاری از بازیکنان سن و سال دار خود را از ترکیب خط زده و در سال 2018 با تیمی متشکل از جوان ها و با تجربه ها پا به مسابقه گذشته است.

"مارک لبدو" سرمربی تیم ملی استرالیا که در لیگ جهانی سال گذشته با این تیم در دسته دوم در جایگاه سوم قرار گرفت؛ "هریسون پیکوک" را به عنوان کاپیتان جدید خود معرفی کرده است. این بازیکن 152 بازی ملی را در کارنامه دارد.

در سال گذشته "پاول کرول" با 215 بازی ملی کاپیتان استرالیا بود اما با وجود حضورش درمیان 21 بازیکن تیم ملی کشورش اما بازوبند کاپیتانی از او گرفته شده است.

"تراویس پسیر" با 246 بازی ملی ، "لوک پری" با 154 بازی ملی ، "والکر" با 123 بازی ملی و "موت" با 107 بازی ملی از با تجربه های استرالیا به حساب می آیند.

مدت هاست که در ترکیب استرالیا خبری از "توماس ادگار" بازیکن شماره 10 و مطرح این تیم نیست.

استرالیا نیز در قهرمانی جهان با آمریکا، روسیه، صربستان، تونس و کامرون در گروه C  قرار گرفته است.

تیم های ملی ایران و استرالیا از ساعت 19:30 شنبه 5 خرداد به مصاف هم می روند.

 

والیبال - لیگ ملت ها

 

* ژاپن

ژاپن بعد از سال ها در رقابت های لیگ ملت های والیبال حاضر است. اگر چه اولین دوره این مسابقه ها برگزار می شود اما در سال های گذشته همین بازی ها با عنوان لیگ جهانی انجام می شد که چشم بادامی ها چند سالی بود غیبت داشتند. در سال 2018 نیز به نظر می رسد به لطف افزایش تعداد تیم ها توانسته در این رقابت ها حاضر باشد.

ژاپن قبل از پیشرفت خیره کننده ایران به همراه تیم هایی مثل چین و کره جنوبی در آسیا حرف های زیادی برای گفتن داشت اما این تیم در حال حاضر شرایط خوبی ندارد. حضور بازیکنان بزرگی نظیر "کوبیاک" لهستانی در لیگ این کشور  اما این تیم هنوز با ژاپن سال های گذشته تفاوت زیادی دارند.

این تیم در سال 2017 در دسته دوم لیگ جهانی حاضر بود و در جایگاه دوم قرار گرفت.

"یوئیچی ناکاگاییچی" سرمربی گری این تیم را برعهده دارد اما برخلاف سال های پیش خبری از بازیکنان با سابقه در تیم ملی ژاپن نیست.

در سال گذشته "فوکاتسو" که 52 بازی ملی را در کارنامه دارد، کاپیتان این تیم بود اما برای لیگ ملت های 2018، "یاناگیدا" به عنوان کاپیتان ژاپنی ها معرفی شده است.

از بازیکنان با تجربه ژاپن درلیست این تیم برای رقابت ها می توان از "ایشیکاوا"، "دکیتا"، "یامائوچی" و "فوکوزاوا" نام برد.

ژاپن در قهرمانی جهان هم با ایتالیا، آرژانتین، بلژیک، اسلوونی و دومنیکن هم گروه است.

تیم ایران و ژاپن 6 خرداد و ساعت 17:30 رودر روی هم قرار می گیرند.

 

والیبال - لیگ ملت ها

 

دیدگاه تان را بنویسید