ایران یک - ازبکستان صفر

پیروزی تیم ملی در شب بدرقه و رونمایی از لباس پرحاشیه + تصاویر

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در ایران قبل از جام جهانی به پیروزی رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس،تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی دوستانه‌اش در ایران قبل از اعزام به جام جهانی روسیه امشب (29 اردیبهشت 97) از ساعت ۲۱ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم امید ازبکستان رفت که این بازی با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.

البته تیم ملی ما به خیلی از نفرات اصلی اش میدان نداد.

گل: روزبه چشمی( دقیقه ۱۷)

ترکیب تیم ملی ایران: امیر عابدزاده، وریا غفوری- محمد خان زاده، مجید حسینی ،حاج صفی،  علی قلی زاده ، روزبه چشمی کریم انصاری فرد-،مهدی ترابی رضا قوچان نژاد  و مهدی طارمی.

ترکیب تیم ازبکستان: بوتیمعلی اسپانف، اکرم کمالوف، عزیز گانیف، مشریف، سیدگوف، توبایف، غنی اف، اولین بویف، حمدبکوف، سیودف، توریف

تیم ازبکستان با بازیکنانی جدید به میدان آمده بازیکنانی که سابقه ملی زیادی ندارند و یک تیم جوان شده است با این حال تا دقیقه ۵ مسابقه به خوبی توپ را در اختیار داشت.

دقیقه ۶ شوت سیدگوف با اختلاف کمی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت. این اولین موقعیت گلزنی بود که در این دیدار خلق شد.

دقیقه ۱۳ اولین کرنر بازی را حاج صفی روی دروازه ازبکستان فرستاد که حاصلی برای تیم ملی نداشت و مدافعان توپ را برگشت دادند و توپ برگشتی را حاج صفی روی دروازه دوباره ارسال کرد که ضربه سر بازیکن  ایران از کنار دروازه ازبکستان عبو کرد.

دقیقه ۱۷: ضربه کرنر تیم ملی را بازهم حاج صفی روی دروازه ازبکستان زد که توپ روی سر چشمی فرود آمد و او با یک ضربه دقیق گل اول تیم ملی را به ثمر رساند.

دقیقه ۲۳ مهدی ترابی از ناحیه پا دچار مصدومیت شد. 

دقیقه ۲۴: ضربه کرنر ازبکستان برای تیم ملی خطر ساز شد و توپ را علی قلی زاده از روی خط دروازه بیرون کشید. بعد از این صحنه عابدزاده به دلیل برخورد با تیرک دروازه دچار مصدومیتی جزیی شد.

دقیقه ۲۸: ضربه کاشته ازبکستان به دیواره دفاعی برخورد کرد و توپ را دروازه‌بان تیم ملی مهار کرد.

دقیقه ۳۰ ارسال زمینی ازبکستان را عابدزاده مهار کرد.

دقیقه ۳۴ شوت علی قلی زاده از داخل محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه ازبکستان به بیرون رفت.

دقیقه ۴۴ شوت علی قلی زاده از کنار دروازه ازبکستان به بیرون رفت.

نخستین حمله جدی اسران با حرکت انصاریفرد  در ذقیقه 47 صورت گرفت که پس از عبور از یک مدافع ازبک، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که دروازه‌بان ازبکستان توپ را برگشت داد و در ادامه نیز ضربه پشت محوطه ترابی را مهار کرد.

در دقیقه 66، ضربه محکم و زیبای مهدی طارمی باز هم با واکنش دروازه‌بان ازبکستان همراه شد تا این گلر مانع به ثمر رسیدن گل دوم ایران شود.

در نیمه دوم بازیکنانی چون سید حسین حسینی، پژمان منتظری، وحید امیری، سعید عزت‌الهی و سیدجلال حسینی به زمین آمدند.

حواشی بازی

* قبل از آغاز بازی از نماد ایران در جام جهانی، یوزپلنگ ایرانی رونمایی شد تا مراسم بدرقه تیم ملی در ورزشگاه آزادی حال و هوای متفاوتی به خود بگیرد.

*وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال به ورزشگاه آزادی آمد تا به حمایت از تیم ملی فوتبال ایران بپردازد.

 

* امیر نوری بازیگر سینما و تلویزیون و بی‌باک قهرمان سابق المپیک هم در جایگاه VIP حضور دارند تا این بازی را از نزدیک مشاهده کنند.

* در پایان بازی جشن و آتش‌بازی مختصری برگزار شد تا ملی‌پوشان با روحیه خوبی ورزشگاه آزادی را ترک کنند و به فکر جام جهانی باشند. این برنامه به نوعی بدرقه تیم ملی بود.

* مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در ورزشگاه آزادی حضور دارد و این دیدار را از نزدیک مشاهده می‌کند.

* کرانچار سرمربی تیم فوتبال امید ایران از جایگاه VIP نظاره‌گر این بازی است.

*‌ نزدیک به ۲۰ هزار هوادار در ورزشگاه آزادی حضور داشتند و این بازی را مشاهده کردند.

* کارلوس‌ کی‌روش از عملکرد بازیکنانش در نیمه اول راضی نبود و با ناراحتی و اخم بازی را مشاهده کرد.

او در اواخر بازی نسبت به خطایی که داور روی سیدجلال حسینی نگرفت به شدت به داور اعتراض کرد و حتی پس از سوت پایان بازی هم به وسط میدان رفت و به داور اعتراض کرد.

پیش از شروع بازی از لباس نهایی تیم ملی در جام جهانی رونمایی شد. لباس پرحاشیه ای که از طرح یوزپلنگ ایرانی روی آن خبری نیست و مسئولان فقط به برچسب کوچکی از تصویر یوز ایرانی در پایین یقه این لباس بسنده کردند!

 

تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال

 

دیدگاه تان را بنویسید