یادداشت جی پلاس؛

قلعه نویی چه می داند که بقیه نمی دانند؟

بعد از شکست تیم ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر استقلال، کادرفنی و برخی از بازیکنان و مسئولان این تیم با بیان یک سری دلایل نه چندان منطقی باخت خود را توجیه کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم فوتبال ذوب آهن با قبول شکست برابر استقلال در مجموع دو دیدار رفت و برگشت از راه یابی به جمع هشت تیم برتر آسیا بازماند. شکستی که البته سرمربی و به تبع آن بازیکنان این تیم نمی توانند یا نمی خواهند آن را هضم کنند و به دنبال دلایل نه چندان منطقی برای آن می گردند.

در این که ذوب آهن نمایش قابل قبولی داشت تردیدی وجود ندارد، اما استقلال هم نمایش خوبی از خود ارائه داد و حتی اگر ذوبی ها این تصور را دارند که از حریف خود بهتر بوده اند باید پذیرفت که قرار نیست در فوتبال همیشه تیم بهتر صعود کند.

قلعه نویی که بیش از سه دهه از زندگی اش را وقف فوتبال کرده مربی تازه کاری نیست اما چگونه می تواند همزمان بین هت تریک تیام و اعلام لیست تیم ملی پیش از یک سو و  بین تک به تک دقیقه 94 و حمایت وزارت ورزش از استقلال ارتباط برقرار کند؟! او واقعا چه می داند که بقیه نمی دانند؟!

تنها چیز غیرفنی که ذوبی های می توانند به آن اعتراض داشته باشند، شاید داوری باشد. چرا که تیام بازیکنی که هر سه گل استقلال را به ثمر رساند می توانست از بازی اخراج شود. اما قضاوت ضعیف داور چه ارتباطی به تاج، سلطانی  فر، فدراسیون و وزارت ورزش دارد، هنوز کسی نمی داند!

بازیکنان ذوب آهن خصوصا در خط دفاع اشتباه های پرتعدادی داشتند و بارها با توپ لو دادن، آبی های پایتخت را در موقعیت گلزنی قرار دادند و دو گل از سه گل استقلال روی اشتباه مستقیم بازیکنان این تیم به دست آمد. آیا پنالتی بی مورد دقایق آغازین بازی و توپ لو دادن های مدافعان هم کار وزارت ورزش و تاج در فدراسیون بوده است؟

قلعه نویی ذوب آهن را در شرایطی تحویل گرفت، که با شرایط امروز اصلا قابل قیاس نیست و همین مساله باعث می شود به راحتی بتوان به او نمره قبولی داد. ادامه حضور او در اصفهان می تواند تیمی به مراتب منسجم تر و با کیفیت تر را روانه لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده کند، به شرط این که مربی سابق آبی ها، اشتباه ها و ضعف های خودش و تیمش را ببیند و ابر و باد و مه و خورشید و فلک را مقصر نداند.

دیدگاه تان را بنویسید