در گفت وگو با جی پلاس مطرح شد؛

کلاف سردرگم اعزام فوتسال به المپیک!/ ترابیان: ما تصمیم گیر نبودیم!

رییس کمیته فنی فوتسال گفت: اصلا در این جا بحث کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال ایران مطرح نیست و این سهمیه ها در اختیار کنفدراسیون های قاره ها قرار گرفته است و آن ها باید نماینده های خود را برای المپیک 2018 جوانان معرفی کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در روزهای اخیر بحث تصمیم گیری در خصوص اعزام تیم ملی فوتسال بانوان ایران به المپیک جوانان حاشیه هایی را ایجاد کرد. تیم های فوتسال دختران و پسران ایران سهمیه بازی ها را کسب کردند اما بر اساس قوانین این رقابت ها از یک کشور تنها یک رشته تیمی می تواند در بازی ها حاضر باشد و مسئولان هم تصمیم گرفتند پسران فوتسالیست که آنها هم سال گذشته سهمیه امکان حضور در المپیک را گرفته بودند، راهی المپیک بوینس آیرس شوند.

برخی معتقدند این مسئولان ایرانی بودند که تصمیم گرفتند تیم پسران به رقابت ها اعزام شوند. اما عده ای چون عباس ترابیان رییس کمیته فنی فوتسال چنین نظری ندارد.

او دراین باره به خبرنگار جی پلاس گفت: اصلا در این جا بحث کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال ایران مطرح نیست و این سهمیه ها در اختیار کنفدراسیون های قاره ها قرار گرفته و آن ها باید نماینده های خود را برای المپیک 2018 جوانان را معرفی کنند.

ترابیان ادامه داد: قبل از آغاز رقابت های فوتسال قهرمانی زنان آسیا زمان معرفی تیم ها به پایان رسیده بود و 10 تیم بخش مردان المپیک مشخص شده بودند. فقط دو تیم بانوان بودند که هنوز برای مسابقه ها معرفی نشدند که در تایلند این اتفاق رخ داد.

او درباره اینکه کارهای مربوط به فوتسال زیرنظر فدراسیون است یا کمیته فوتسال گفت: همه کارهای مربوط به تیم های فوتسال زیر نظر کمیته فوتسال فدراسیون است.

به گزارش جی پلاس، صحبت های ترابیان در حالی مطرح می شود که در آیین نامه مسابقه های المپیک 2018 جوانان در آرژانتین قید شده که این کمیته های ملی المپیک هر کشور هستند که باید اسامی تیم های اعزامی خود را به بازی ها اعلام کنند. در واقع تمام بازی هایی که با عنوان المپیک برگزار می شود زیر نظر کمیته المپیک است.

حتی در این آیین نامه ذکر شده که کمیته ملی المپیک می تواند هرکدام از رشته های تیمی که سهمیه گرفتند را به بازی ها اعزام کنند و فقط قبل از آن باید به مسئولان برگزاری اعلام کنند. در واقع این موضوع که دختران از سوی مسئولان خارجی اجازه حضور در بازی ها را نداشته باشند صحیح نیست. حتی کادرفنی تیم ملی فوتسال نیز در رسانه ها اعلام کردند این حق دختران است که به المپیک بروند.

درحالی که ترابیان می گوید همه چیز در دستان کنفدراسیون فوتبال آسیا است اما لیلا صوفی زاده در گفت وگو با جی پلاس اعلام کرده بود که اگر تصمیم گیری به فدراسیون محول شده باشد، سرسخت تر از هر فرد دیگری پیگیر خواهد بود. این موضوع مربوط به تغییر قوانین در المپیک است و هنوز نامه مکتوبی در این باره دریافت نکرده اند.

به نظر می رسد مسئولان با توجه به شرایط تیم پسران تصمیم گرفتند که این تیم راهی المپیک شود. در واقع تیم جوانان فوتسالیست خودش سهمیه المپیک را در مسابقه ها کسب کرده بود اما تیم فوتسال بزرگسالان دختر ایران با قهرمانی در آسیا سهمیه را برای دختران فوتسالیست جوان کسب کردند.

صرف نظر از منطقی بودن یا نبودن تصمیم گرفته شده، شاید بهتر باشد مسئولان با صراحت اعلام کنند که این تصمیم از سوی خودشان گرفته شده و ربطی به قوانین ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید