جودو قهرمانی جوانان آسیا /شش مدال طلا، نقره و برنز برای ایران

پرونده تیم جوانان ایران در نوزدهمین دوره رقابت های قهرمانی جودو قهرمانی آسیا با یک مدال طلا، یک نقره و چهار برنز در بیروت بسته شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، مسابقه های جودود قهرمانی آسیا با حضور ۱۹۶ جودوکار از ۲۲ کشور به مدت دو روز به میزبانی لبنان در شهر بیروت برگزار شد و تیم کشومان که با ۱۰ جودوکار در این مسابقات شرکت کرده بود موفق به کسب یک نشان طلا، یک نقره و چهار برنز شد. 

بهترین مدال تیم اعزامی کشورمان را قاسم باغچقی جودوکار با آتیه بجنوردی کشورمان کسب کرد. وی در وزن ۹۰- کیلوگرم پس از یک دور استراحت، نماینده کره جنوبی و ویتنام را با ضربه فنی شکست داد و راهی مبارزه پایانی شد و در این مرحله رقیبی از قزاقستان را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و به نشان طلا دست پیدا کرد. 

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم علی پرهیزگار در دور نخست استراحت داشت و سپس با برتری مقابل رقیبی از عراق به دیدار نهایی راه یافت.نماینده کشورمان در این مرحله مغلوب جودوکاری از قزاقستان شد و به نشان نقره دست یافت. 

حمیدرضا ملک زاده قهرمان پیشین رقابتهای نوجوانان آسیا، در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم دور نخست نماینده هند را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و در ادامه حریفی از ازبکستان را شکست داد اما در مرحله نیمه نهایی نتیجه را به جودوکار کره جنوبی واگذار کرد.

وی در دیدار رده بندی نماینده مغولستان را شکست داد و به نشان برنز دست یافت. امیرمحمد بهمنی دیگر جودوکار کشورمان در این وزن، در گام نخست مغلوب جودوکار تاجیکستانی شد.

مریم بربط در وزن ۹۰- کیلوگرم نیز بعد از برتری مقابل رقیب هندی در مبارزه نخست، در ادامه مغلوب حریف قزاقستانی شد. وی در جدول شانس مجدد نماینده قرقیزستان را از پیش رو برداشت و صاحب گردن آویز برنز شد.

روز گذشته نیز تیم کشورمان توسط ابولفضل محمودی و امین کامیابی به دو نشان برنز دست پیدا کرده بود. 

علی قلی پور، علی بریمانلو، شیوا جهانگیری، نگین نظری و مهیا اکبری دیگر جودوکاران ایران در این دوره از مسابقات بودند که با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید