گزارش جی پلاس؛

10 ستاره فوتبال که در کارهای خیرخواهانه مشهورترند + تصاویر

بسیاری از بازیکنان فوتبال علاوه بر حضور در زمین مسابقه در کارهای خیرخواهانه نیز فعالیت زیادی دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، فوتبال یک ورزش انگیزه، عشق، احترام و البته پول است. هیچ کسی نمی تواند این موضوع را انکار کند که فوتبال یکی از محبوب ترین رشته های ورزشی در دنیا است.

فوتبالیست ها پول های زیادی به دست می آوردند و حتی برخی آن ها را به داشتن حرص و طمع متهم می کنند اما کسانی هستند که از طریق موسسات خیریه کمک های زیادی را به جامعه انجام می دهند.

10 فوتبالیستی که در کارهای خیرخواهانه شهرت فراوانی دارند (بدون اولویت):

10- مایکل اسین

مایکل اسین غنایی هافبک مورد علاقه ژوزه مورینیو است که جزو ورزشکاران خیرخواه جهان محسوب می شود "بنیاد مایکل اسین" با کارهای خیرخواهانه در برطرف کردن نیازهای اولیه نیازمندان شناخته می شود.

این بنیاد امکانات بهداشتی، آب آشامیدنی سالم، توالت عمومی و کتابخانه را برای مردم شهر مهیا می کند.

 

فوتبال

 

9- مسوت اوزیل

مسوت اوزیل بازیکن تیم ملی آلمان و باشگاه آرسنال یکی از سخاوتمندانه ترین کارهایی که انجام داده بخشش پاداش قهرمانی جام جهانی بوده است. اوزیل 237 هزار پوند خود را بعد از قهرمانی در جام جهانی که از سوی برزیل میزبان داده شده بود را برای کمک به تامین هزینه جراحی 23 کودکی برزیلی اهدا کرد.

 

فوتبال

 

8- گرت بری

گرت بری یک ویلای لوکس و گران قیمت خود را که در کشور اسپانیاست در سال 2011 به خیریه اهدا کرد و آن جا مکانی برای نگهداری کودکان است.

 

فوتبال

 

7- دیوید بکام

بکام یکی از محبوب ترین بازیکنان فوتبال است. او بخش عمده ای از ثروت خود و هم چنین همسرش را صرف امور خیریه کرده است که به خیریه "ویکتوریا و دیوید بکام" شهرت دارد.

او هم چنین از کمپین کمک به مجروحانی که از عراق و افغانستان می آیند هم حمایت می کند.

 

فوتبال

 

6- دیدیه دروگبا

دروگبا در جام جهانی 2006 از همه خواست در جنگ داخلی کشورش به ساحل عاج کمک کنند. در سال 2010 دروگبا به عنوان یکی از 100 چهره تاثیرگذار معرفی شد.

 

فوتبال

 

5-لیونل مسی

یونیسف با سفیر مشهور خود یعنی لیونل مسی شناخته شده است.

او در کمپین "حمایت از آسیا" که برای حمایت از کودکان کشورهایی چون نپال، اندونزی و بنگلادش است حضور دارد.

 

فوتبال

 

4-کریستیانو رونالدو

رونالدو بسیاری از جوایز انفرادی خود را به خیریه اهدا کرده است. او 83 هزار دلار هم برای جراحی یک کودک پرداخت کرد.

 

فوتبال

 

3-ماریو بالوتلی

شاید بالوتلی بیشتر به خاطر رفتارهای بد و اشتباه شناخته شده باشد اما در اصل او یک فوتبالیست سخاوتمند است.  او که در میان هوادارانش به سوپر ماریو شهرت دارد نیمی از درآمد خود را صرف امور خیریه می کند.

 

فوتبال

 

2-درک کویت

بازیکن پیشین لیورپول و تیم ملی هلند بنیادی خیریه به نام خود احداث کرده است. او به کودکان نیازمند هلند، برزیل، نپال و غنا کمک می کند.

 

فوتبال

 

1-کریگ بلمی

بنیاد خیریه بلمی که به کودکان و نوجوانان آموزش می دهد در سیرالئون قرار دارد. او حدود 1.4 میلیون پوند در آمد خود را صرف این خیریه کرد.

 

فوتبال

 

دیدگاه تان را بنویسید