گفت وگوی اختصاصی جی پلاس با قهرمان پرتاب دیسک آمریکا؛

احسان حدادی: تازه اول راهم و رکوردهای خوبم مانده!/ مردم آمریکا "خلیج فارس" را با همین نام می شناسند/ چهارمین طلا را در جاکارتا می گیرم

احسان حدادی درباره علت حضورش در مسابقات آمریکا گفت: نظر مردم آمریکا با نظر سیاسمتدارنشان متفاوت است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ احسان حدادی پرتابگر دیسک ایران از اواخر سال گذشته اردوهای آماده سازی خود را در آمریکا آغاز کرده و زیر نظر مربی جدیدش مک ویلکینز تمرین می کند.

در رقابت هایی که حدادی در هفته های اخیر حاضر شده نتایجی را کسب کرده که همه به آینده و نمایش درخشان دوباره او امیدوار شده اند. حدادی اولین مسابقه خود را در شهر چولاویستا برگزار کرد و سه پرتابش به ترتیب 59.40، 67.99 و 68.85 بود. او در رقابت های دانشگاه USSD نیز دیسک را 65.46، 65.64 ، 65.29 و 63.46 پرتاب کرد و یک خطا هم داشت. حدادی در آخرین مسابقه خود در لانگ بیچ لس انجلس رکورد 66.20 را ثبت کرد.

** پیشرفت من بخاطر عملکرد "مک ویلیکنز" است

احسان حدادی در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس درباره سطح آمادگی اش اظهار کرد: خدا را شکر که توانستم در رقابت های گذشته رکوردهای خوبی را بزنم. من در تمام طول عید و قبل از آن تمرینات سختی را انجام دادم و رسیدن به این رکورد هم بی دلیل نبوده است. برنامه ریزی خوبی با فدراسیون داریم که همه چیز بر اساس یک روش مناسبی جلو برود و من بتوانم به آمادگی مدنظر مربی ام برسم.

 

او درباره کار با "مک ویلکینز" نیز تصریح کرد: او مربی حرفه ای است و تمرینات خیلی خوبی را برای من درنظر گرفته. فکر می کنم پیشرفت در رکوردهایم نشان دهنده عملکرد خوب مربی من است. مک ویلکینز از لحاظ فنی، بسیاری حرفه ای است و جای خوشحالی دارد که یک مربی خوب را کنارم دارم و می توانم بدون دغدغه فقط تمرین کنم.

 

** حسین توکلی را مثل استاد کنار خودم دارم

حدادی ادامه داد: البته من همیشه حسین توکلی را به عنوان یک دوست و یک استاد کنار خودم دارم که او هم کمک فراوانی به من کرده است. آقای توکلی به عنوان یک قهرمان المپیک هر آنچه در توان داشت برای من انجام داد و از زحمات او بسیار ممنون هستم.

** در حضور "استال" و "جاسینسکی" توانستم قهرمان شوم

او درباره سه مسابقه ای که در آغاز فصل در آمریکا شرکت کرد نیز به جی پلاس گفت: مسابقه های خیلی خوبی بود و در رقابت دوم در دانشگاه USSD آمریکا، پرتابگران خوب دنیا هم حاضر شدند و خوشبختانه توانستم رکورد خوبی بزنم و قهرمان شوم. در این رقابت ها حریفانی چون استال و جاسینسکی که جزء بهترین های دنیا هستند هم حاضر بودند و خوشختانه من توانستم تمامی آن ها را پشت سر بگذارم.

** تازه اول راهم و هنوز رکوردهای خوب مانده!

حدادی با بیان اینکه قهرمانی اهمیتی برای او ندارد، خاطرنشان کرد: قهرمانی در چنین تورنمنت هایی برای من اهمیت ندارد و در حال حاضر فقط رکورد برایم مهم است. شاید پرتابگری با یک رکورد پایین در یک مسابقه قهرمان شود اما در رقابت با کیفیت، حرفی برای گفتن نداشته باشد به همین دلیل اولویت اصلی من و مربی ام در حال حاضر رسیدن به رکوردهای بالا است. البته رکوردهای خوبم هنوز مانده و تازه اول راه هستم!

** در لیگ الماس هم حاضر می شوم

احسان حدادی درباره رقابت های لیگ الماس هم که مدتی است او در آن ها غایب است، اظهار کرد: با رکوردهایی که برجای گذاشتم می توانم در لیگ الماس حاضر باشم و به زودی با مربی ام از آمریکا به اروپا می رویم تا در دایموند لیگ بهترین نتیجه را کسب کنم. در لیگ الماس همه خوب های پرتاب دیسک حاضر هستند و من می توانم یک مسابقه با کیفیت دیگر را تجربه کنم که در راستای آماده سازی ام تاثیر زیادی دارد.

** در جاکارتا چهارمین طلای بازی های  آسیایی را می گیرم

رکورددار پرتاب دیسک ایران و آسیا درباره حضورش بازی های آسیایی 2018 جاکارتا نیز اظهار کرد: این چهارمین بازی های آسیایی است که من در آن شرکت می کنم و امیدوارم با مدال همراه باشد. هیچ گاه این رقابت ها را دست کم نمی گیرم و می خواهم با رکورد عالی چهارمین طلایم را در بازی های آسیایی کسب کنم.

او در پاسخ به این سوال که در صورت کسب چهارمین مدالش در بازی های آسیایی می تواند در تاریخ ورزش ایران رکورددار باشد، به جی پلاس گفت: تلاش می کنم این اتفاق رخ بدهد و من به این مدال برسم. اگر این موضوع عملی شود من افتخار بزرگی را به دست می آورم. کسب چهار مدال طلا برای ایران در بازی های آسیایی یک افتخار بزرگ برای من است.

** بزرگترین هدفم مدال المپیک 2020 است

حدادی ادامه داد: علاوه بر این من به دنبال آن هستم که بتوانم در المپیک 2020 توکیو هم مدال آور باشم و بار دیگر در یک میدان بزرگ برای ایران موفقیت کسب کنم و طبیعا این بزرگترین هدف من است.

**  مردم آمریکا خلیج فارس را با همین اسم می شناسند

او با ادعای مغایرت داشتن نظرات مردم آمریکا با سیاستمداران این کشور نسبت به ایران، درباره مدت زمانی که در این کشور حاضر بود، توضیح داد: قبلا هم گفته بودم که وقتی با مردم آمریکا صحبت می‌کنیم، مثلا آن ها خلیج فارس را فقط با همین اسم می‌شناسند و برخلاف صحبت‌های سیاستمداران شان از نام دیگری برای این خلیج استفاده نمی‌کنند.

** پرچمداری کاروان ایران، برای هر ورزشکاری افتخار بزرگی است

حدادی در پایان درباره صحبت هایی که از سوی رییس فدراسیون دوومیدانی صورت گرفته تا او بتواند پرچمدار ایران در بازی های آسیایی باشد، هم به جی پلاس گفت: ما ورزشکاران خیلی زیادی در رشته های دیگر داریم که به نسبت دوومیدانی مدال آور هستند. همه می دانند که دوومیدانی مدال های زیادی را در بازی های مهم به دست نیاورده ولی خوشبختانه در دیگر رشته ها قهرمانان المپیک زیادی داریم که شایستگی پرچمداری را دارند. طبیعتا یک افتخار بزرگی برای من است که بتوانم پرچمدار کاروان ایران باشم. من در چند دوره این پیشنهاد را داشتم که پرچمدار باشم اما چون دیرتر به مسابقه ها می رفتم نتوانستم این افتخار را داشته باشم. برای بازی های جاکارتا کمی زودتر به اندونزی می روم. امیدوارم هر کسی که پرچمدار می شود بتواند نماینده شایسته ای برای کاروان ایران باشد و افتخار آفرینی کند.

دیدگاه تان را بنویسید