جی پلاس: قاسم شمس طی یادداشتی که در اختیار جی پلاس قرار داد، نوشت:

هفته های قبل با یک مشکله به سر شد. کشتی ایران بنا بر سنت انقلاب اسلامی  در مقابل ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس حاضر نشد و قهرمان ملی از صعود جا ماند ولی در کشور مورد تکریم قرار گرفت و ستوده شد. دیروز بر سکوی پهلوانی قرار یافت و از دست سرداران محترم نشان گرفت. 

اینها همه از آنجا آغاز شد که فیلمی در  موبایلی ضبط شده بود که در آن از کشتی گیر ما خواسته می شد که باید ببازد. فیلم جهانی شد و عالم گیر گردید و بحث بالا گرفت. دیروز هم بالاخره بعد از فراز و فرود و رفت و آمد و التماس ، رسول خادم نماند و سیاست «از ما اصرار و از او اکراه» جواب نداد. 

در اینکه اسراییل نامشروع است و باید از بین برود تردید نیست. اما داستان کشتى ما محتاج تصمیم شجاعانه و سریع است. با سکوی پهلوانی و مدال سرداری حل نمی شود. بلکه بدتر می شود. احساس می کنم مسئولین تصمیم گیر درک درستی از موضوع ندارند و بیچاره رسول خادم هر چه می نالد کسی گریه نمی کند. سخنان ما و رفتارمان اگر خاصیتی داشته باشد، تنها مصرف داخلی دارد. وزیر ورزش باید از انفعال به در آید و میزان اهمیت موضوع را برای بالاتری ها روشن کند. باید محکم تصمیم گرفت و با توجه به همه جوانب موضوع از امروز مسیر ده سال آینده را دید. اگر قرار است بعد از گرفتاری توی سر خودمان بزنیم، از اول بدانیم که گرفتار نشویم. 

موضوع به شدت دارای ابعاد ملی است و فردا از کشتی به دیگر رشته ها تسری می یابد. احساسات عمومی را تحت تأثیر قرار می دهد و زمینه حرف و حدیث بسیار می شود. از همین امروز باید موضوع را برای مردم منقح کرد و رک و پوست کنده همه ریز و بم داستان را گفت. فردا بی بی سی و صدها رسانه نا اهل،  مسئله را با آب  و تاب پرورش می دهند و باز دستگاه عریض و طویل تبلیغاتی ما آچ مز می شود. از همین امروز همه جوانب موضوع را بسنجید و هم درباره موضوع تصمیم جدی و محکم بگیرید و هم رُک و بی هیچ لاپوشانی موضوع را با مردم در میان بگذارید و الا در آشفته بازار رسانه ها قافیه را می بازید. اگر قرار است سنت انقلاب را حفظ کنیم باید به زبان «همه فهم» آن را با شجاعت بازگو کنیم و از همین الان همه قدرت ملی را برای توفیق آن به کار گیریم و نه اینکه مثل آنچه این روزها در صدا و سیما و رسانه ها می بینیم حتى از اینکه بگوییم خواسته رسول خادم چیست خوداری کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید