ماراتن بانوان در عربستان برگزار شد

عربستان سعودی اولین مسابقه ماراتن بانوان را برگزار کرد. این کشور قصد دارد که با برگزاری این گونه مسابقات ورزش بانوان را بهبود بخشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، صدها زن عربستانی که بسیاری از آن‌ها لباس‌های سنتی این کشور را بر تن داشتند در منطقه الحساء در قسمت شرقی عربستان در دوی ماراتن شرکت کردند. یکی از مسوولان ورزش عربستان در این باره اعلام کرد: هدف از برگزاری ماراتن بانوان بهبود بخشیدن ورزش دوومیدانی و تشویق مردم به ورزش برای داشتن زندگی سالم‌تر بوده است.

مسابقه ماراتن بانوان در عربستان در حالی برگزار شد که در اواخر ماه فوریه ریاض میزبان اولین مسابقات نیمه ماراتن بین‌المللی بود. در فضای مجازی بسیاری از مردم عربستان سعودی به غیبت بانوان در این مسابقات اعتراض کرده بودند. بنابراین مسوولان تصمیم گرفتند که مسابقه ماراتن برای بانوان برگزار کند.

قرار است که در روز ششم آوریل نیز مسابقه ماراتن دیگری برای بانوان در شهر مکه برگزار شود. از ماه ژوئن تاکنون مسوولان کشور عربستان سعودی برنامه‌های اصلاحاتی را اجرا کرده‌اند. ماه گذشته نیز عربستان اعلام کرد که قصد دارد بیش از پنج هزار فستیوال و کنسرت در سال ۲۰۱۸ برگزار کند. این اصلاحات مخالفان زیادی هم دارد و برخی نیز معتقدند که مسوولان عربستانی پول به دست آمده از نفت را برای کارهای بی‌فایده‌ای هزینه می‌کنند که باعث افزایش تورم و بیکاری می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید