برنامه‌ریزی فدراسیون ایران و آمریکا برای برگزاری مسابقه بین‌المللی وزنه‌برداری بانوان

دو فدراسیون وزنه‌برداری ایران و آمریکا در حال بحث برای برگزاری مسابقه بین‌المللی وزنه‌برداری بانوان هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بر اساس گزارش سایت «اینساید دِ گیمز» سه آمریکایی به نمایندگی از فدراسیون وزنه‌برداری این کشور به ایران سفر کرد‌ه‌اند تا با مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری ایران در خصوص انجام دیداری بین‌المللی بین وزنه‌برداران بانوان این دو کشور در اواخر سال جاری میلادی (2018) بحث و تبادل‌نظر کنند.

این مسابقه احتمالاً در ترکمنستان برگزار خواهد شد، کشوری که در ماه نوامبر 2018 میزبان مسابقات جهانی وزنه‌برداری است. قرار است طی چند روز آینده و در حاشیه مسابقات جام بین‌المللی دهه فجر در شهر اهواز، خانم اورسولا گارزا پاپاندرئا رئیس فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا و علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌بردای ایران در خصوص جزییات برگزاری این مسابقه با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

گارزا پاپاندرئا، نایب‌رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری که به او لقب ملکه وزنه‌برداری المپیک را داده‌اند، به همراه خانم سالی فن‌دی‌واتر داور آمریکایی و آقای دریک جانسون قهرمان آمریکا در وزن 62 کیلوگرم به ایران سفر کرده‌اند. جانسون اولین وزنه‌بردار آمریکایی است که از سال 1965، سالی که آخرین مسابقه جهانی وزنه‌برداری در ایران برگزار شد، در ایران رقابت می‌کند.

جانسون 33 ساله که مربی‌اش خانم اورسولا گارزا پاپاندرئا است در سومین دوره مسابقات جام فجر در اهواز شرکت می‌کند، مسابقاتی که احتمالاً برای آخرین بار خواهد بود که تنها مردان اجازه حضور در آن را دارند.

فیل اندروز، مدیر اجرایی فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا گفت: ما به اورسولا و سالی خیلی افتخار می‌‌کنیم. کار تاریخی آنها در ورزش و بالاتر از سیاست خواهد بود و امیدواریم که به کمک برای توسعه برنامه وزنه‌برداری بانوان ایران همچنان ادامه دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید