یک طلا و یک نقره ایران در ۵ وزن نخست

مدال نقره گلیج در کشتی آزاد قهرمانی آسیا

نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران مدال نقره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در ۵ وزن نخست، مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی به مصاف ابراگیموف از ازبکستان رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و به مدال نقره آسیا دست یافت.

گلیج پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس برابر حریفی از قزاقستان ۴ بر صفر پیروز شد. وی در نیمه نهایی نیز کیم از کره جنوبی را ۱۱ بر صفر برد و به فینال رسید. پیش از این عزت‌الله اکبری در وزن ۷۹ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد. نادر حاج آقانیا در وزن ۵۷ کیلوگرم و یونس امامی در وزن ۶۵ کیلوگرم به عنوان پنجمی آسیا بسنده کردند و سید احمد محمدی دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان  نیز که پس از مدت‌ها مصدومیت به کشتی بازگشته، در همان دور نخست برابر اتوگورو از ژاپن ۱۴ بر ۱۲ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به این ترتیب در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا تیم ایران به یک مدال طلا و یک نقره دست یافت. فردا و در ادامه این رقابت‌ها تیم ایران در ۵ وزن دوم و پایانی ۵ نماینده خواهد داشت. در وزن ۶۱ کیلوگرم ایمان صادقی، در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی، در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی ، در وزن ۹۲ کیلوگرم محمدجواد ابراهیمی و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امین طاهری به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید