نظرات استقلالی ها درباره دربی 86

بازیکنان سابق و فعلی استقلال درباره دربی 86 نظرات جالبی دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس، پیشکسوتان و بازیکنان تیم فوتبال استقلال درباره دربی 86 اظهارات جالبی مطرح کردند.

مجید نامجو مطلق: مامه تیام می تواند سورپرایز دربی باشد/ این استقلال سال آینده حرف های زیادی برای گفتن دارد

مجید نامجو مطلق پیشکسوت استقلال؛ او دربی را پیش بینی نمی کند اما بر این عقیده است که با توجه به اینکه دو مربی خارجی روی نیمکت ذخیره ها نشسته اند این بازی می تواند جذاب شود. نامجو مطلق در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس به تغییراتی که شفر ایجاد کرده اشاره می کند و می گوید: «تیم تازه دارد به ثبات نسبی می رسد و این یک اتفاق خوب است.»

** نظر شما درباره دبی هشتاد و ششم چیست؟

اجازه بدهید ابتدا اشاره ای به این موضوع داشته باشم که از زمان حضور شفر در استقلال تیم روحیه خوبی گرفته است و تغییراتی که انجام داده کاملا مشهود است. او آلمانی است و این نظم خاص آلمان ها را در استقلال هم پیاده کرده است. نکته دیگری که باید اشاره کنم شرایط روانی تیم است. شما حتی اگر بهترین بازیکن ها را هم داشته باشید اما تیم نتیجه نگیرد از لحاظ روحی و روانی بهم می ریزید. اما داستان این روزهای استقلال متفاوت است. به شما قول می دهم که این استقلال در لیگ بعدی حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

** این نظمی که از آن حرف می زنید مشهود است اما گاهی اوقات شکننده.

درست است. شفر 10 روز قبل از دربی 85 تازه تیم را تحویل گرفت. اما سیر صعودی اش را ببینید. ساختار دفاعی و نظم خوبی پیدا کرده ، هافبک ها به خوبی بازی سازی می کنند. تیم شفر نوسان زیادی ندارد و روند آن ثابت است. ترکیب استقلال مشخص نیست و هیچ بازیکنی از این اطمینان ندارد که در ترکیب ثابت قرار می گیرد.

** نظرتان درباره دربی را نگفتید؟!

بازیکنان ما با شکست دادن فولاد آن هم با تعداد گل بالا بازیکنان روحیه مضاعفی گرفته اند. احساس می کنم الان برای دربی حسابی آماده هستند. از طرف دیگر حضور مربیان خارجی روی نیمکت دو تیم می تواند به جذابیت و زیبایی بازی کمک کند.

** سید حسین حسینی و نبود او در دربی و ...

در شرایط فعلی مهم این است که رحمتی به عنوان یک کاپیتان با تجربه در ترکیب حضور دارد. ضمن اینکه مامه تیام هم بازیکن خوب و پرقدرتی است و می تواند یکی از سورپرایزهای این بازی باشد.

محمد تقوی: این دربی احتمالا پرگل می شود/ شفر تاکتیکش را به حریفان تحمیل می کند

محمد تقوی پیشکسوت استقلال و تحلیل فنی اش از دربی پایتخت. تقوی یکی از آن مربیان با دانشی است که حرف هایش می تواند به کمک هر تیمی بیاید. او مثل بقیه پیشکسوتان فوتبال احساسی بازی را پیش بینی نمی کند و برای این کار دلیل و منطق می آورد.

** استقلالی ها بازی پیش از دربی را با پیروزی پر گل پشت سر گذاشتند. اما پرسپولیس با یک گل مقابل استقلال خوزستان به پیروزی رسید.

من این طور به قضیه نگاه نمی کنم. نکته مهم و مثبتی که باید درباره اش حرف بزنم حضور وینفرد شفر روی نیمکت استقلال است. از زمانی که او آمده تیم یک نظم خاصی گرفته و کارها روی برنامه پیش می رود. شما به روند گلزنی های تیم نگاه کنید. از همان دقایق ابتدایی برنامه های زیادی برای حمله وجود دارد و شفر سعی می کنند به بازیکنانش این را القا کند که تیم با قدرت پیش برود. بعضا نتیجه هم داده و آنها با پیروزی های پر گل زمین را ترک کرده اند. تیم شفر خوبی ای که دارد این است که تاکتیک هایش را به حریفان تحمیل می کند.

** این اتفاق ممکن است در بازی با پرسپولیس هم رقم بخورد؟

شفر یک مربی آلمانی است و تفکرات خاص خودش را دارد. آلمان ها یک ویژگی دارند و آن این است که تا آخرین دقایق فوتبال بازی می کنند. ضمن اینکه سعی در حفظ توپ دارند. آنچه در استقلال شفر مشهود است پرسینگ خوب و انتقال صحیح توپ است. بازیکنان با هم در حمله شرکت می کنند و با هم در کارهای دفاعی حضور دارند. حس پیروزی در استقلال وجود دارد و بدون شک در بازی با پرسپولیس هم می تواند این تاکتیک شکل بگیرد.

** پیش بینی شما از بازی با پرسپولیس چیست؟

پیش بینی کردن که اصلا منطقی نیست. فوتبال بازی لحظه ها است و هیچ کسی نمی تواند مسابقه ای را پیش بینی کند. اصلا این رشته ورزشی به همین دلیل است که جذاب است. ضمن اینکه من عقیده دارم وقتی دو مربی خارجی روی نیمکت دو تیم هستند این یعنی جذابیت و احتمال پر گل شدن بازی.

** به عنوان آخرین سوال؛ استقلالی ها یکی از نقاط ضعف خودشان را با حضور مامه بابا تیام پوشش داده اند. نظر شما درباره این بازیکن سنگالی چیست؟

آنچه که بنده دیدم این است که او یک تمام کننده فوق العاده است. خوب برای خودش موقعیت می سازد و به راحتی خودش را در موقعیت گلزنی قرار می دهد. به نظرم بابا تیام می تواند به استقلال کمک زیادی کند.

 وریا غفوری: خیلی آماده ایم

وریا غفوری در فاصله حدود 24 ساعت تا دربی 86 پایتخت در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ از آمادگی بسیار بالای بازیکنان تیمش خبرداد و اظهار کرد: بازیکنان روحیه بسیار بالایی دارند و برای کسب یک نتیجه خوب و بازی بسیار زیبا به میدان می رویم.

او درباره گرفتن انتقام بازی رفت از پرسپولیس و پیروزی در دربی 86 می گوید: بحث انتقام گرفتن چندان مطرح نیست. هدف استقلال در این بازی کسب پیروزی است. در نیم فصل نخست امتیازات زیادی را از دست دادیم. در حال حاضر هم تیم خوبی شدیم و در هر پست بازیکنان آماده ای در تیم وجود دارد.

مدافع راست استقلال با اشاره به مصدومیت پادووانی و نگرانی کادرفنی و بازیکنان از وضعیت این بازیکن نیز گفت: مصدومیت پادووانی از شیرنی پیروزی برابر فولاد کم کرد. تا ساعات زیادی نگران وضعیت او بودیم. خوشبختانه خطر رفع شده و خیال بازیکنان راحت است. ما کنار او هستیم تا حالش بهتر شود و یک بار دیگر به جمع بازیکنان تیم اضافه شود. هم قسم شدیم برای افزایش انگیزه پادووانی بازی خوبی انجام دهیم و پیروز دربی شویم.

غفوری با بیان اینکه استقلال در حال حاضر در بهترین وضعیت آمادگی قرار دارد افزود: الان خیلی آماده ایم. پیروزی های اخیر نشان از کیفیت خوب استقلال دارد. مطمئنا پشت سر بازی های خوب و فنی ما طرح و برنامه مشخصی وجود دارد که در راس آن تلاش کادرفنی و بازیکنان است. با این بازی های خوب می توانیم یک بار دیگر هواداران استقلال را برای حضور در ورزشگاه ترغیب کنیم. امیدواریم در بازی دربی هم هواداران از تیم حمایت کنند.

او درباره کیفیت بالای مامه بابا تیام در خط حمله این تیم نیز به جی پلاس می گوید: او بازیکن خیلی حرفه ای است و در لیگ های معتبر حضور داشته و از سری A  به ایران می آید. تیام در مدت زمان کوتاهی توانسته با تیم هماهنگ شود و در کارهای تیمی بسیار خوب ظاهر می شود. حضورش در همین یکی دو مسابقه، برای استقلال خیلی مثمرثمر بوده است.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید